Konijn alleen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:42

chocobroodje schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb 2 vrouwtjes bij elkaar zitten die echt gek op elkaar zijn, liggen altijd tegen elkaar te slapen en soms wassen ze elkaar.

Nu hebben we wel een heel groot hok, maar ze zitten nu al een jaar bij elkaar, moet ik nog bang zijn dat ze gaan vechten?

De een heeft ooit de ander aangevallen toen wij op vakantie waren, maar dat is al dik een half jaar geleden en nu doen ze nooit iets?

2 Voedsters is geen ideale koppeling. Soms gaat het goed, vaak niet. Als ze al zolang samen zitten is de kans heel klein dat het misgaat, maar het beste is een gecastreerde ram met een voedster.


ik heb al jaren voedsters bij elkaar heb er nooit problemen mee gehad
ze zijn van verschilleden leeftijden en ze vechten nooit
ik gooi ze bij elkaar en blijf erbij wat er gebeurd
niks noppes nada alles ligt tegen elkaar aan en wast elkaar zo doe ik het al 20 jaar ik heb nog nooit vechtende konijnen gehad
zolang ze maar genoeg ruimte hebben

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Konijn alleen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:46

Ik heb een 6 jarige gecastreerde ram en nu sinds een week een jonge voedster.
Het gaat goed, maar als ik er niet ben heb ik ze nog niet samen. De ram springt af en toe op het jonge voedstertje en dat is wat heftig nog.
Verder denk ik dat ze heel snel bij elkaar kunnen voor vast.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:02

Japie is vandaag ook veel aan het rijden, maar Saartje doet het andersom ook. Er wordt verder totaal niet gevochten gelukkig. En daarna liggen ze ook alweer gauw samen, ze zijn zo vreselijk lief samen :+:
Afbeelding

Afbeelding