gezocht dieren crematorium waar je bij mag blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

gezocht dieren crematorium waar je bij mag blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:53

gezocht dieren crematorium voor huisdieren
ik woon in groningen grens drenthe eigelijk
ik heb een klein oud hondje en ben me aan het voorbereiden voor als het straks zover is..
nu hoorde ik dat als je je hondje laat cremeren dat er dan meerdere hondjes tegelijk verbrand worden
en dat als je de as mee wil nemen je hoogst waarschijnlijk de as van zoveel hondjes bij elkaar mee krijgt
en dat wil ik absoluut niet
ik vraag me nu dus af
wie weet een adres waar je hond alleen gecremeerd word en mag je daarbij zijn zodat je het zeker weet ?
wil mijn hondje mee naar huis nemen tegen die tijd mijn hond en niet die van een ander
maakt niet uit waar het is mag door heel nederland
ik maak me hier enorm druk over
wie kan me meer vertellen ?

Nikki__

Re: gezocht dieren crematorium waar je bij mag blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:55

Je kan bij een goed crematorium aangeven dat je je hond alleen wil laten cremeren. Daar worden dan geen andere honden bij gecremeerd. Hier betaal je alleen wel meer voor, maar denk niet dat dat een probleem is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:56

Wij hebben onze vorige hond laten cremeren, alleen, bij de Breborgh in Bentelo, wij zijn er ook gewoon vanuit gegaan dat dit op deze manier gebeurd is. Ik zou er niet eens bij willen zijn! Zoiets kan je toch niet aan zien?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:58

Wij zijn in Rotterdam geweest met ons paardje. Die worden uiteraard wel alleen gecremeerd. Ik denk dat als je het afspreekt je er op moet en kunt vertrouwen dat het ook gebeurt. Ik zou je niet willen adviseren erbij te blijven. Het zien liggen in de oven is al erg genoeg, laat staan als ze hem aan doen! Dat mag je daar evt wel zelf doen als je dat zou willen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:58

als jij je wens kenbaar maakt kan ik me niet voorstellen dat een crematorium dat niet wil doen. Misschien kost het je hooguit wat meer....

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:03

In rotterdam is er inderdaad veel mogelijk,ook kan je er voor kiezen dat je hondje alleen word gecremeerd en dan kan je de as meekrijgen.
Veel sterkte de komende tijd

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:11

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:19

Ik heb gewerkt bij een dieren pension waar ook een crematorium bij was.
Je kan aangeven als je een individuele crematie wil of dat je dier in een groep mag worden gecremeerd, individueel is daarbij duurder.
Bij ons mocht je daar niet bij aanwezig zijn, dat is ook heel lastig te regelen (en ook niet leuk om te zien)
Wij hadden daar wel een eigen ruimte om nog afscheid te nemen.
De oven staan op bepaalde dagen aan en tot die tijd liggen de dieren in de koeling.
Het heeft voor zo'n bedrijf ook geen zit om het anders te doen dan afgesproken, ze nemen het gewoon in de planning op.
Als ooit uit zou komen dat ze de afspraken niet na komen kunnen ze de deuren wel sluiten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 00:19

Jeanine84 schreef:
Wij hebben onze vorige hond laten cremeren, alleen, bij de Breborgh in Bentelo, wij zijn er ook gewoon vanuit gegaan dat dit op deze manier gebeurd is. Ik zou er niet eens bij willen zijn! Zoiets kan je toch niet aan zien?

ja juist wel
als ik zie dat hij er alleen in gaat en de deur op slot gaat is het voor mij een gerust stelling
mijn buurvrouw had een klein hondje en ze kreeg een telefoontje van kom het as maar halen
kreeg ze een pot vol mee
terwijl ze een mini yorkie had paste in haar hand
klopte dus voor geen meter
al moet ik het 3 dubbele betalen is mij dat waard
het is zelfs op tv geweest dat er zo mee gerommeld word......
daarom hoop ik op tijd contakt te hebben met een zeer betrouwbaar adres

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 07:05

http://www.grebbehof.nl/

Deze zit in Rhenen, je kan je dier er individueel
laten cremeren, en volgens mij mag je er ook bij zijn.
Sterkte er mee! :(:)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:31

Ik weet niet meer welke crematorium het was, maar wij hebben onze kat vorig jaar ook alleen laten cremeren. Ik hoefde het as niet terug, maar heb nog wel een kaart gekregen dat het was gebeurd. Overigens woon ik in Assen en het is wel in de buurt gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:36

Wij hebben hier een bouvier laten cremeren en die hebben we zelf in de oven getild.
Daarna is de oven direct aangezet.
We weten dus zeker dat ze alleen gecremeerd is en dat we de juiste as hebben meegekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:35

XoNo schreef:
Ik weet niet meer welke crematorium het was, maar wij hebben onze kat vorig jaar ook alleen laten cremeren. Ik hoefde het as niet terug, maar heb nog wel een kaart gekregen dat het was gebeurd. Overigens woon ik in Assen en het is wel in de buurt gebeurd.

In Smilde toevallig?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:59

Lia_ schreef:
Wij hebben hier een bouvier laten cremeren en die hebben we zelf in de oven getild.
Daarna is de oven direct aangezet.
We weten dus zeker dat ze alleen gecremeerd is en dat we de juiste as hebben meegekregen.

dit hou ik even in mijn achterhoofd
ziet er goed uit veel informatie ook
bedankt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:03

Mijn kat heb ik hier laten cremeren: http://www.kolleweidenhof.nl/

Ik heb gekozen voor een groepscrematie, maar individueel kan ook. Op de site kan ik niet vinden of je erbij mag blijven, maar je kunt ze natuurlijk altijd even bellen of mailen.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:12

niet in de buurt voor jou, mar in het crematorium van numansdorp mag je erbij blijven (wel aangeven natuurlijk).
www.hethoekschehof.nl

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:17

Wij hebben onze hond in Prinsenbeek laten cremeren bij Viviana. Wij konden ook kiezen, alleen of met meerdere tegelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:20

Ben ik heel erg freaky als ik vraag of iemand een foto heeft ofzo van zo'n crematie? Ik ben gewoon benieuwd.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:33

Jeanine84 schreef:

Hier heb ik vorig jaar een zeer uitgebreide rondleiding gehad, en daar is het echt super goed voor elkaar, het is dat ik er heel ver vandaan woon, anders liet ik mijn honden daar ook cremeren ...

Mijn overleden Berner heb ik laten cremeren in Drachstercompagnie, ben er niet bij geweest, ben zelfs niet in het crematorium geweest, heb wel de as in de kast staan.
Of je er bij mag zijn weet ik niet, ik snap overigens je achterliggende gedachte wel, maar het idee alleen, zou ik niet overkunnen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:55

Vjestagirl schreef:
Ben ik heel erg freaky als ik vraag of iemand een foto heeft ofzo van zo'n crematie? Ik ben gewoon benieuwd.

http://www.familiebofkont.nl/weblog/2009-03-weblog.html

na het midden van de pagina staan een paar foto's waar ze een kalfje naar het crematorium brengen en in de oven leggen. van een crematie zal je, denk ik, weinig foto's vinden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:21

Onze overleden huisdieren zijn ook gecremeerd bij de Kolleweidehof. We hebben een hond achtergelaten bij de DA, die werd dezelfde dag nog opgehaald en wij kregen een telefoontje hoe we het wilden hebben; alleen of in groepsverband. een paar dagen later kregen we een kaart in de bus met daarop de dag en tijd dat de hond gecremeerd was en wanneer de as was uitgestrooid (hoefde we niet terug).
Een paar jaar later hebben we een overleden hond zelf naar de Kolleweidehof gebracht. Werd netjes in een kamer opgebaard zodat we afscheid konden nemen, kregen koffie en fris (dochter), alle tijd, netjes opgevangen daar. Of we bij de crematie mochten zijn weet ik niet meer. Maar daar kun je altijd over bellen of mailen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:25

Vjestagirl schreef:

is heel topic over geweest toen we met een groep bokkers naar crematorium in roermond zijn geweest
ff zoeken bij zoekfunctie

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:29

wij hebben onze hond in 2007 latenn cremeren.
in nijmwegen,we waren hier heel te vreden over we mochten van te voren komen kijken en een mooie urn uit zoeken,

toen we een paar dagen later met de(overleden) hond aankwamen, vingen ze ons gelijk op.
ze namen de hond over en hadden een speciaale ruimte in gericht waar ze je hond mooi in een mand neerlegde en dan vroge ze of je nog even tijd wouw om afschijd te nemen en of je misschien muziek op de achtergrond wou,

ze lieten je dan alleen en je kon dan zelf naar de balie lopen om te zeggen dat je zover was.

nou dan gingen hun met je hond naar de ovens en kwamen ze terug met je hond in de door jou uitgekozen urn.

(hij werd alleen ceremeerd dus niet met andere honden)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:12

Ik heb inmiddels 3 honden bij SHCN laten cremeren. Goede ervaringen mee, goede service, goede afhandeling.
www.shcn.nl

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:07

In Smilde zit er een 'majesta' http://www.majesta.nl/ en in Delfzijl zit er een www.dierencrematoriumdelfzijl.nl. Deze twee liggen voor jou ook in de buurt. Ik ben bij beide al twee keer geweest helaas. Maar je kan er gewoon aangeven wat wil je wil. Als je voor alleen kiest, worden er schotjes tussen geplaatst zodat je echt het as en alleen dat van jou dier krijgt. Ik geloof dat je iig bij de in Delfzijl er ook voor kan kiezen het écht alleen te doen. Maar dat is wel veeel duurder. Misschien dat je er in overleg bij kan blijven. Maar gelukkig heb je je hondje nog, en ik hoop dat je nog een hele tijd van hem/haar mag genieten! Succes!