poes gesteriliseerd maar hechting er uit al na 2 dagen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

poes gesteriliseerd maar hechting er uit al na 2 dagen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:28

me poes is maandag geholpen samen met haar zusje alleen heeft haar zusje de hechting er nog in zitten en zei niet,
heb al 6 keer een rompertje bij allebij aangedaan (hebben ze binnen 1 min weer uit maatje 50),
nou zit het mooi dicht er komt geen bloed uit alleen aan de bovenkant,
is dit niet super genezen maar is niet open voelt niet warm aan jah gewoon haar eigen temperatuur alleen trillde ze vanavond wel heel erg denk zelf omdat ze het zat zijn om binnen te zitten de dierenarts zei ongeveer 4 dagen.
maar nu is mijn vraag dat dit toch geen kwaad kan, zolang het niet gaat ontsteken en rood worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:53

Ja dit kan kwaad, meteen naar de DA. De wond kán onmogelijk al gesloten zijn dit is pas na 10 dagen het geval, kans op ontstekingen is erg groot.

Waarom heb je niet even de DA gebeld?

Oja nog even één puntje van kritiek, probeer gebruik te maken van wat leestekend, (Hoofletters en een punt/comma op zijn tijd) ik heb dit stuk wel 5 keer moeten lezen voordat ik begreep wat er stond ;)

cissy

Re: poes gesteriliseerd maar hechting er uit al na 2 dagen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:47

ben je al bij DA geweest? wat Chiqa zegt het kán verkeerd zijn dat de wond open is, kans op infecties en verder opengaan van de wond. het is nog te kort geleden om al genezen te zijn.
En hou ze binnen tot de wond echt genezen is, buiten zijn zoveel soorten vuil dat ik dat risico niet zou willen lopen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:47

Mijn poesje is afgelopen vrijdag gestereliseerd.
Gister begon ze opeens te rillen en te miauwen!
Ik ben gelijk naar de DA geweest, trok het wondje open en bleek ontstoken te zijn!
Terwijl het er op het gezicht gewoon goed uit zag..

Madame heeft nu een speciaal katten rompertje, AB kuur, koorstverlagers (rillen= meestal koorst haar temp was 40) en pijnstillers..

Ik typ dit omdat je hieraan dus kan zien dat het er op het oog redelijk uit ziet, maar uit eindelijk dus niet zo is!

suc6

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 22:08

ben bij de da geweest zag er goed uit hij was meerdere keren gehecht van binnen uit het zat al redelijk goed dicht en ze had geen ontsteking.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:43

gelukkig maar! beter even langsgaan en het zeker weten dan achteraf spijt, goed hoor!