Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leanneXXnona schreef:vrienden van ons hebben een leuke sheltie uit belgie gehaald.
met de kleur blue merle ofzo.
hele leuke beestjes.
leanneXXnona schreef:ik heb geen idee waar ze wegkomt.
wel weet ik dat het gewoon een gezin is die een site heeft waar haar honden opstaan enzo,
en het is zeker geen broodfokker.
leanneXXnona schreef:ik heb niet gezegt dat ze niet zijn aangesloten bij de rasvereniging.
want dat zijn zij wel.
als het moet zoek ik zelfs de site voor je op.
ik probeer alleen een ander goed adresje te vertellen.
meer niet,
leanneXXnona schreef:
leanneXXnona schreef:nee wij zijn ook veel fokkers afgeweest.
ook omdat ze graag een blue merle wou.
en deze honden waren echt zo enthoustiast en speels.
toen ik binnen kwam, kwam vaderlief direct op me af heel blij en totaal niet zo van; ik ken jou niet.
maar echt alsof zo'n beest me al jaren kende haha.
shelties zijn leuke hondjes
leanneXXnona schreef:bleu staat bij nakomelingen ergens onderaan.
ze heeft ook 1 blauw ook en een bruine heel apart en dat maakt haar zo leuk.
zitten altijd hele sprekende pups tussen vind ik.
heb niet veel verstand van shelties. aangezien wij zelf thuis berner sennenhonden hebben. maar ze blijven leuk:D
leanneXXnona schreef:vrienden van ons hebben een leuke sheltie uit belgie gehaald.
met de kleur blue merle ofzo.
hele leuke beestjes.
ThePast03 schreef:Broodfokkers/handelaren prestenteren zich tegenwoordig ook als gewone gezinnen dus dat zegt niet zoveel.
Er zijn meer dan voldoende goede Sheltiefokkers in Nederland (ook die de kleur Blue Merle fokken) en ik neem aan dat als TS het over een goede fokker heeft ze ook serieus een goede fokker bedoelt die ook is aangesloten bij de rasvereniging.
ThePast03 schreef:Pups zijn altijd leuk, maar ik raad TS aan om zoveel mogelijk fokkers te bezoeken voordat ze overgaat tot aanschaf van een pup en bij een Sheltie zou ik er ook op letten dat de ouders supervrij zijn en helemaal geen angst of terughoudendheid vertonen.
ThaGirl schreef:We geven niks om stambomen, maar we zoeken gewoon een lieve goede hond met de kenmerken van een sheltie.
We zijn ook niet van plan te fokken met de pup of er mee naar shows/keuringen te gaan.