lieniminnie schreef:Oprtalj, geloof me, dierenartsen verdienen echt nauwelijks aan de voeding.. Ze hebben een 100% tevredenheids garantie, als de kat het niet lekker vind krijg je je geld terug, mits er niet meer dan 15% voeding uit de zak is.
Ik weet wat er op dat voer verdiend wordt, maar eerlijk gezegd kan het me ook weinig schelen. Daar gaat deze discussie m.i. helemaal niet over. Het gaat mij er om dat het voer dat door één bepaalde dierenarts wordt aangeprezen niet per definitie het beste voer hoeft te zijn voor een bepaalde individuele kat.
lieniminnie schreef:Verder zijn er verschillende meningen over brokvoer. Het is prima voer..
Kijk, dat is natuurlijk een leuke bewering, maar veel interessanter zou het zijn als je het e.e.a. ook inhoudelijk zou onderbouwen. Leg mij bijvoorbeeld maar eens uit waarom de bedenkingen die ik hierboven over Hills heb geuit ongegrond zijn. Dáár heeft TS denk ik meer aan dan aan de niet onderbouwde bewering dat het wel een prima voer zou zijn.
lieniminnie schreef:Is het Bandit nierdieet getest?
Bandit heeft een eko-keurmerk en is proefdiervrij. Voor mij is het ook wat waard dat voor een dergelijke voeding niet eerst dieren in laboratoria nare proeven hebben moeten ondergaan. Ik denk dat inmiddels genoeg onderzoek is gedaan naar nierproblemen bij katten om op basis van die bevindingen en een portie gezond verstand een prima voeding samen te kunnen stellen. Daar zijn geen mannen in witte jassen meer voor nodig.