ervaringen met main Coon katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

ervaringen met main Coon katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 00:18

Ben reuze benieuwd, zondag krijg ik een nieuwe kat hier thuis om mijn bijna 3 jarige langhaar Bengaal Zara gezelschap te houden.
Ik krijg een 4 jarige Main Coon die dek kater is geweest en sinds enkele jaren ( en gecastreerd ) gezellig in een huis woont met andere katten.
Nu had ik weleens van het ras gehoord, en ze op een kattenshow eens gezien,maar verder nog relatief weinig bekend qua verhalen.
Mij viel vooral het uiterlijk op en het feit dat ze erg mensgericht waren en vriendelijk.
maaar.. er is natuurlijk veel meer informatie ( inside informatie is het leukste :j ) over Main Coon katten!

dus bij deze, welke bokkers hebben ervaringe met dit ras? :Y)

Fortuna22

Re: ervaringen met main Coon katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:20

Ik heb een kruising Main Coon x Heilige Birmaan gehad.Wáánzinnig beest!Lief,intelligent,aanhankelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:22

ik heb een halve maine coon. dat beest spoort niet!!
lijkt wel of ze uit een andere wereld komt als alle andere katten die ik ken. (en de ander die ik heb)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:31

Heb zijn foto al wel gezien, wat een beer :oo

Heb zelf verder weinig ervaring met Coons, maar zitten er hier wel die dat wel hebben!

Geef Zara een dikke kus van me!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:34

8ik heb een main coontje een knal rode kater hahaha

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:42

Mijn zus heeft 2 main coonkatten. 2 broertjes maar erg verschillend. De ene weegt bijna 9 kilo en is naar vreemden (incl mij :Y) ) erg bang. Eenmaal vertrouwd een gestoort ding :+ De andere is absoluut nie zo'n dikkie maar die is juist weer heel sociaal en aanhankelijk.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:54

Hoi Lowara,

Ik heb 2 maine coons thuis, een vrouwtje van 5 en een mannetje van 4. Beide "geholpen". Mijn moeder heeft zelf een cattery dus ik wist eigenlijk al wel wat ik in huis haalde.

De karakters van mijn katten zijn erg verschillend. De poes is erg eigenzinnig en erg op mij gericht. Ze kan rustig de hele avond naast de bank liggen en opletten waar ik heen ga. Vooral wanneer er bezoek is. Ze lijkt af een toe wel op een hond omdat ze me vaak overal volgt. Ook vindt ze het geweldig om te apporteren. Ze komt me dan touwtjes o.i.d brengen en ik moet het dan weer weg gooien.

De "jeweetwel" kater is de goedheid zelve. Hij zal nooit iemand uit kwaadheid bijten, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Hij houdt er van om lekker bij mij te liggen en vindt het heerlijk om lekker geaaid te worden, ook wel door vreemden als hij door heeft dat het goed volk is.

De poes daarentegen kan nog weleens een tik verkopen aan mensen die te nonchalant met haar om gaan. Ze pikt niet zomaar alles van iedereen zeg maar.

Beide zijn ze erg slim en houden ze van de buitenlucht. Ik woon in een flat maar heb mijn balkon helemaal cat-proof gemaakt.

Als je nog meer wil weten, vraag het dan gerust want ik vind het een geweldig ras!

Groetjes Simone

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:33

Ik heb een kruising Main Coon x Europese korthaar, al is dat niet aan haar af te zien (op haar grootte na dan, hihi) Dorah is echt een super lief dier. Ze praat de godganse dag met me en wil het liefst zo dicht mogelijk bij me in de buurt zijn.

Ze is echt een heerlijke kat. Ze is de heerlijke rustige aanvulling naast mijn (spring in het veld) Turkse Van, die nog niet een minuut stil kan zitten en mijn huis, tuin en keuken asielzoeker die ook wel wat grapjes uit zijn mouw schudt. Met zijn drieën zijn zij echt geweldige huisgenoten.

Ik hoop dat jouw Main coon ook zo geweldig is. ik lees al dat hij erg groot is. Dorah is heel klein gebleven, niet niet minder lief. hihi!!

Voor foto's van mijn katten, kijk maar in mijn profiel (dorah is de zwartwitte)

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar jouw Main Coon, dus hoop dat er snel foto's zullen volgen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 17:28

leuke verhalen al!
de mijne is 7 kilo en wat ik zo zag op het "intake bezoek" was dat hij erg mensgericht was.
borstelen was heerlijk, en je kon hem letterlijk als dweil door de kamer over de vloer gebruiken en nog knorde hij :+

maar na info op internet (veel ophemelen ivm promotie ras) wilde ik graag verhalen van de "bedienden" van de katten zeg maar :j
Maar tot nu toe allemaal super positief!
Zondag om 11 uur wordt deze heer opgehaald, en zal dan gelijk foto's plaatsen :j

@ leonoor: evil Judith :+ die heeft alles doorgegeven natuurlijk ;)

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:35

Wij hebben vroeger ook een main coon gehad. Deze kat leefde midden in de winter van vogelzaad... echt heel zielig. Hij was aan komen lopen bij vrienden van mijn ouders, maar die konden hem niet houden omdat ze al twee (dominante) katten hadden.
Het was een enorme joekel (ruim 8 kilo) en daarom kreeg hij al snel de bijnaam Beer. In karakter was hij echt een eigenzinnige kat. Hij was behoorlijk eenkennig, maar dat kan ook te maken hebben gehad met zijn geschiedenis. Hij was heel lief naar onze oude hond toe, terwijl hij, als hij had gewild, echt de baas had kunnen zijn.
We hebben echt soms dubbel gelegen om Beer. Hij haalde soms geweldige acties uit, waarmee hij voor tranen van het lachen bij ons zorgde.
Helaas kreeg hij op 16 jarige leeftijd last van zijn nieren, en na een poging tot nierdialyse hebben we hem helaas moeten laten inslapen. Ik mis hem eerlijk gezegd nog steeds!!! |(

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:32

Wij hebben ook een Main Coon poes. ;) Ronja, en ze is nu bijna 1 jaar oud. Kleur is een lastige! ;) Beetje wildkleur met rood erdoorheen. Heel mooi! :D Haar karakter is ook erg eigenzinnig. Alles moet op haar manier! :P Ik wil eten daar en niet anders. Ik wil daar zitten en niet anders. Ze weet heel goed wat ze wil. Echt een koningin. ;) Op het moment heeft ze echt de dolle dagen. Rondvliegen door het huis en overal stoute dingen doen. :D Maar ze is ook heel erg lief. Ze zal nooit krabben, grommen of blazen. Ook kan ze een heerlijk schootkat zijn (als ze niet een dolle dag heeft ;)) en ligt ze zo een hele middag op schoot. Ook is ze heel erg aanhankelijk. Ze loopt altijd met je mee en zoekt echt gezelschap. Wij zijn in ieder geval super blij met haar! :D

naenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:57

Ik heb een half Maine Coon; Twinkel en een volle Maine Coon; Drama(queen). Ze zijn ongeveer 10 maanden.
Het zijn twee clowns en dan vooral Drama. We liggen hier regelmatig in een deuk om haar. :P Ook doet Drama haar naam eer aan ,ze kan van sommige dingen een echt drama maken :Y)
Ze hebben wel alle twee dat zij bepalen wanneer het kroeltijd is *D
En ze kunnen je ook de oren van je kop praten :D
Drama is ook zo'n koninginnetje 'hoezo ik mag daar niet op >;) '
Oftewel twee heerlijke katten :D

Kijk eens op mainecoon.nl en dan het forum allemaal mensen met Maine Coons ;)

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:20

Als het goed is heb je hem nu opgehaald (of ben je hem nu aan het ophalen) ik hoop dat je een super leuke huisgenoot erbij krijgt. Ben benieuwd naar de foto's.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 22:53

ik heb Jazz in middels opgehaald :D
god.. vergeleken met mijn Bengaal issie wel erg erg groot hoor :=
Hij is nu heel "cool"het huis aan het rondlopen en onderzoeken, en Zara ( de poes die ik al had) is compleet van slag even.
zal strask even een foto of 2 uploaden,maar het is eigenlijk te donker voor goede foto's

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:33

Hier ook een slaafje van de Maine Coon.
Hij spoort niet, maar is ontzettend lief en mensgericht. :D

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:39

Wij hebben een kruising maine coon x ragdoll. Heel erg op 1 persoon gericht en onwijs ondeugend. Wij vinden het altijd een echt tijgertje... erg ondernemend. Maar ook wel heel vriendelijk en aanhankelijk. En idd al erg groot met haar 5 maanden...
Veel plezier met je mooie kater... plaats je eens foto's?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:59

grrr schreef:
Wij hebben een kruising maine coon x ragdoll. Heel erg op 1 persoon gericht en onwijs ondeugend. Wij vinden het altijd een echt tijgertje... erg ondernemend. Maar ook wel heel vriendelijk en aanhankelijk. En idd al erg groot met haar 5 maanden...
Veel plezier met je mooie kater... plaats je eens foto's?

die van mij is ook hel erg op 1 iemand gericht (mij dus) ze kruipt echt niet bij iemand anders op schoot en gaat het liefst boven in een hoekje zitten als er vreemden zijn.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:01

Ik heb een kruising maine coon noorse boskat van 3 maanden...

Klein bijdehand ding die voor niks bang is of van onder de indruk.
WIl t liefst de hele dag op schoot en ik kan echt alles met m doen, vindt alles leuk en gezellie :-)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:45

Bij mijn ouders hebben we ook een Maine Coon, echt een heerlijk super relaxed beest, hardstikke lief en niet gek te krijgen. Ik vind ze super

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:49

Ik had er vroeger ook eentje. Poes, grijs/wit. Ze was ontzettend aanhankelijk, niet bang voor andere mensen en gewoon heel lief. En door haar ben ik voor langharen gevallen....ze was van mijn moeder en toen zij overleed trok ze heel erg naar mij toe. Ze zijn erg mensgericht. Ik mis haar nog elke dag.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:53

Mijn ouders hebben ook een Main Coon. Echt een geweldig beest, maar ontzettend eigenwijs. Ook is hij de hond (mechelse herder) helemaal de baas. Wanneer iets niet gaat zoals de kat wil, krijgt de hond op de schuld.. wel zielig voor de hond :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:13

Hier ondertussen na 2 dagen tot de conclusie gekomen dat jazz een beetje apart is :+
Overdag kruipt hij compleet weg, de oven is favoriet om in de liggen.
komt verder dan ook niet bij je en is doodstil. dankzij z'n grote formaat past hij ook bijna nergens in,maar hij doet aan struisvogel politiek, zolang m'n hoofd ergens inpast, ziet niemand mij, ook al steekt m'n lijf er nog uit :Y)

maaaaaarrr....zodra het donker is buiten.. komt Jazz compleet los.
8-) rollend over de grond/bank/bed etc etc, Jazz heeft de grootste lol!
is nu ook fanatiek miauwend rond aan het lopen en groet me elke keer als hij langsloopt :)

Afbeelding

Jazz vind de krabpaal erg leuk :j

Afbeelding

en de reactie van mijn Bengaal Zara;

totaal verontwaardigd.. WAT..IS..DAT!!!!! ( maar wel veilig hoog op de bank!)

Afbeelding

en stiekem steeds om de hoekjes meegluren waar dat neiuwe beest nu weer is, is Zara ook erg goed in :j

Afbeelding

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:54

hij is erg mooi hoor. Zo te horen beleef je nu al veel plezier aan hem! Hij klinkt erg grappig.

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:08

suuzepuus schreef:
die van mij is ook hel erg op 1 iemand gericht (mij dus) ze kruipt echt niet bij iemand anders op schoot en gaat het liefst boven in een hoekje zitten als er vreemden zijn.

Ik heb zelf jaren een maine coon gehad en dit komt mij heel bekend voor. Heel mensgericht, maar dan wel op 1 persoon (ik) en tegelijkertijd heel schuw als er vreemde mensen waren. Voor mij echt een geweldige kat. Ik kon er tegen praten en dan babbelde ze gezellig terug. Hele verhalen hebben we uitgewisseld haha :+ . Ze was altijd in mijn buurt en achtervolgde me het hele huis door. Heel gezellig en wat ik al eerder langs zag komen, apporteerde die van mij ook dingen. De mijne is uiteindelijk ruim 18 jaar geworden.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:11

Ik heb op dit moment 1 maine coon kat, hij is heel schuw als er andere mensen zijn maar als die er niet zijn komt hij heerlijk bij je liggen.
Hij is heel erg gericht op mijn moeder, en komt maar soms bij mij liggen.
Ik vind het wel prachtige katten!