Probiotica hond/veendrenkstof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Probiotica hond/veendrenkstof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 12:43

Onze hond begint de laatste tijd steeds vaker poep te eten.
Uiteraard ben ik hier niet blij mee en heb ik gister contact gezocht met de DA.
Hij dacht dat ze als pup te weinig voedingsstoffen heeft binnengekregen (even voor de duidelijkheid ze komt uit asiel en is al 7-8 jaar) en raadde me aan om probiotica te geven eventueel icm Veendrenkstof.

Nu heb ik al vanalles op internet gevonden maar zoek hier ook nog even wat informatie.
Veen drenkstof vind ik alleen van de firma Sanofor
En van Probiotica vind ik verschillende merken en fabrikanten.

Waarmee hebben jullie ervaring?
(toevalling iemand met Probio Forte Extra van Groene Os?)

En de veendrenkstof? Ik had er nog nooit van gehoord :o Maar als ik op de site kijk dan is het ongeveer overal goed voor?

Nikki__

Re: Probiotica hond/veendrenkstof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:11

Kiest hij specefieke drollen uit? Of neemt hij ze allemaal?
Het is namelijk nog steeds niet bewezen dat honden die poep eten, een te kort aan voedingsstoffen hebben. En dat ze daar als pup te weinig van binnen heeft gekregen (en dan nu pas als ruim volwassen hond begint) vind ik echt onzin.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 13:15

Meestal pakt ze meteen haar eigen drollen... Terwijl ze nog bezig is zeg maar is de eerste weer verdwenen...
Maar ze pakt volgens mij nog veel meer! We wonen hier dicht tegen de heide aan dus we lopen meermalen per dag door een druk bewandeld/bepoept terrein. Heb soms geen idee wat ze nu weer snel naar binnen hapt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:18

wat zeker te proberen is is om de hond dagelijks een bakje biogarde te geven.
gewoon in de supermarkt kopen en dagelijks een laagje in een bakje geven,goed voor de darmen,goed voor de huid en kan helpen tegen poep eten.,
maakt overigens niet uit of je biogarde roer of stand neemt.

biogarde bevat ook probiotia en is stukken goedkoper dan de "echte" probioticamiddeltjes.
veendrenkstof is ook zeker een aanrader! ik ben niet zo bekend met merken,maar bij ons in de dierenwinkel verkopen ze het ook en zijn er heel enthousiast over.

overigens kun je bij honden die poep eten hetzelfde doen als bij paarden die poep eten:
geef ze zeewier:
http://www.dursydog.nl/product/280/285/ ... nd/203020/

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 13:28

Biogarde, dat is het proberen waard :D

Dat zeewier hielp bij paarden die ontlasting aten dat wist ik, maar ook bij honden??? Als de rest niet helpt is het zeker het proberen waard :)) (en niet duur...)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:36

Geloof het of niet.. maar er zijn ook honden die poep eten, puur omdat ze het lekker vinden. En dan voorral de Frolic en Bonzo drolletjes! Wij hebben ook van alles geprobeerd bij onze hond... van eierkoeken tot ananas schijven. Madam vind poep gewoon lekker :+

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 13:39

Ik sta er inderdaad niet raar van te kijken als dat bij haar ook zo is... Maar wil nog even wat kleine dingen testen of we het niet weg kunnen krijgen! We geven de moed niet zo snel op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:32

Mijn hond begon ook met poep eten eerst haar eigen poep en dan alles wat ze tegen kwam.
De da had net bloed getrokken waaruit bleek dat er iets mis was met haar verterings systeem.Dus we waren daar net mee bezig hoe dat zou kunnen ,toen ze ineen stuikte.Een bloeding in haar buikholte .Ze hebben nog een spoedoperatie gedaan .Toen beek dat ze tumoren in haar darmen had één zo'n tumor is geknapt.Of er een verband bestaat weet ik niet.Maar mischiens is een bloedstaaltje wel handig.Kan je in ieder geval zien of het verteringssysteem werkt.
Onze hond is net 7 geworden. ;(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:34

even kijken of je wat kan vinden van het merk symbio pet (probiotica). deze probiotica zijn allemaal getest in klinische studies en de werking is dus bewezen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:45

Ik geef mijn hond wel eens probiotica van de groene os, als hij dunnere ontlasting heeft. Dan werkt het goed. Maar ik weet natuurlijk niet of het ook bij poep eten helpt. Succes!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:50

www.vitals.nl vind je:

CanineDophilus hoge kwaliteit darmflora voor honden. Goed spul!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:16

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:48

Jenny21 schreef:
Biogarde, dat is het proberen waard :D

Dat zeewier hielp bij paarden die ontlasting aten dat wist ik, maar ook bij honden??? Als de rest niet helpt is het zeker het proberen waard :)) (en niet duur...)

ga maar es op google zoeken op biogarde en hond,krijg je echt veel info.
wat ook nog wel word aangeraden als je denkt dat je dier iets mist is schapenvet.

mijn hond at vroeger ook poep, de kattenbak hoefde ik ook nooit leeg te halen want madam zat daar dus ook met haar neus in :+
echt heel erg vervelend,maar schijnt dus echt veel voor te komen.
onze dame is er wel 17 mee geworden :D