En wat lusten jullie katten allemaal???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:21

Mijn verbazing kan niet op, ik zit hier net op de bank. Lekker broodje afgebakken en ik had nog een gekookt eitje liggen, welke ik er lekker op heb gesneden.

Eén van die druiloren van mij komt eraan, lekker naast me liggen (en opeens kat weg, maar ook stuk ei weg 8-) ). Nooit geweten dat katten gekookt ei eten.
Terwijl ik deze kat juist altijd als normaal aanzag qua eten. Heeft geen gekke gewoontes zoals mijn andere 2 katten (tot zojuist dan).

Nummer 2, is gek op meloen hier (maar dan moet het wel een galiameloen zijn, de rest eet ze niet). En ook banaan gaat er daar met gemak bij in.
Nummer 3 doet een moord voor aardappelschillen :roll: . En als we nasi eten moet ik de pan ook bewaken bij hem :P

En jullie katten, ook van die gekke eetgewoontes???

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:24

Buiten haar brok en vaste kuipje vlees niks! Ongelofelijk, van verse vis tot kip niks blieft ze :n Heel apart, het enigste wat ze wel eens doet is een stokbrood likken :? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:25

Nets, alleen droge brokken en van die kuipjes van de Aldi.
Ze verwennen met rauwe zalm ofzo (Haal nog wel eens verse zalm voor de hond) hoef ik niet aan te beginnen, dan gaan ze met dat pootje schudden, herkenbaar?

Maar goed ik heb oud volk }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:27

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:27

ow haha
die van mij eet zelf rouw ei
jaja die gooit ze stuk en likt het op viespeuk

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:29

Nou en of. Ei en alles wat van een beest komt (kip, melk, enz) vinden ze machtig interessant. Tot en met knoflookkruidenkaas aan toe :+ Zoë (poes) moet verder niet zo veel van menseneten hebben, koeienmelk lust ze graag maar is niet goed voor katten, kattenmelk blieft ze niet. Ook met kattenvoer is ze selectief, ze krijgt nu dieetbrokjes, die heeft ze straks niet meer nodig en ik maak me zorgen hoe ik haar straks haar gewone brokjes weer ga laten eten. Die lust ze namelijk niet meer :+

Ju (kater) vreet bijna alles. Chocola vindt hij helemaal geweldig, dat is alleen erg slecht voor katten dus als ik chocola wil (en dat wil ik vaak) moet ik ervoor zorgen dat ik het buitenshuis eet. Of wanneer hij diep in slaap is. Verder kun je beter vragen wat hij niet lust: pepermunt zonder chocola eromheen, droge koekjes, rauwkost en knoflook. Dan heb je 't wel weer gehad. Verder lust hij alles. Brood vindt hij geweldig, en chips. Ik moet 'm soms gewoon van me af slaan :+

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:29

Boontjes, bloemkool, broccoli, aardappelen, verschillende soorten fruit, vlees, vis, brood, ei, babyvoeding en natuurlijk kattenbrokken. Ja ik weet het, ik heb een vuilnisvat kat :+
De andere eet eigenlijk alleen maar brokken en af en een klein beetje vis.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:31

Onze kat is dol op dubbelvla.
Heel af en toe mag ze het schaaltje leeg likken.

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:32

vlees uit blik voor katten lust ze bijna niet, maar gekookte worteltjes die gaan er bij Dora wel in.
Wiebel denkt dat ie alles lust

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:33

haha wat sommige hier eten :D

die brokjes opnieuw aanwennen >> gewoon elke dag een klein beetje door de dieetbrokjes gewone heendoen. Tot je op een gegeven moment over bent naar de nieuwe brok. Werkt hier perfect bij nieuw voer in elk geval.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:33

mijn kat heeft net nog het laatste beetje chocoldade vla op
ze drinkt ook vaak mijn melk of chocomelk op als ik het pak teru wil zetten
en ze is ook wel is te vinden in de pan met shoarma.
en ze eet ookm frikandellen en friet :P
en chips

niet dat ze dit krijgt maar soms steelt ze het wel is :P

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:37

inge81 schreef:
haha wat sommige hier eten :D

die brokjes opnieuw aanwennen >> gewoon elke dag een klein beetje door de dieetbrokjes gewone heendoen. Tot je op een gegeven moment over bent naar de nieuwe brok. Werkt hier perfect bij nieuw voer in elk geval.

Hier niet :+ Heb d'r al eerder op andere brokken gezet (eerst hadden we Young Female en toen ze 7 werd ben ik Mature, van dezelfde fabrikant, zelfde voerprogramma enz. gaan voeren) en ze pikte de oude brokjes er zo uit. De nieuwe at ze 's avonds pas met lange tanden op. En keek ondertussen smachtend naar de kennelijk veel lekkerder brokjes van Ju.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:39

Alles wordt hier gejat....
Alle soorten groenten en vlees, aardappelen (gekookt, gebakken, patat, chips...), ijs (waterijs en roomijs), croissantjes, melk, yoghurt, koffiemelk, slagroom, spekkies, teveel om op te noemen....Afbeelding

En ja: ik weet dat het niet goed voor ze is, voor mij trouwens ook niet altijd :D Ik bied het ze ook niet aan, ze krijgen het niet van me, maar het zijn een stel enorme dieven, die feilloos doorhebben wanneer ik niet zit op te letten en dan de kans waarnemen.... Afbeelding

me_myself_i
Berichten: 1659
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Groningen

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:13

Die 2 van ons eten alles :+ Daarom mogen zij ook nooit in de keuken :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:21

Ei en zalm eet die van ons niet graag.
Maar is wel dol op slagroom XD
En ook brood, bami, maïs, champignons, al mijn vleesvervangers, chips, friet, melk natuurlijk.. Maar gelukkig haalt ie het niet van t aanrecht af :D

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:22

Mijn kat is gek op.... rozijnen.

xBibi

Berichten: 1444
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:23

Die van ons lust heeeel weinig.
Gewoon brokjes van Wiskas? (geloofik) en verder rosbief, ham, kip, dat soort dingen. Maar van dat blikvoer lust ie niet, verwende kat :))

JusticeWH

Berichten: 445
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:25

Van wortelpuree naar spinaziepurree, over witloofsoep naar steak met pepersaus, droge boterhammen en brocolli gaan er ook in. Tenslotte nog fruit uit blik (in van dat zoete vloeistof gedoe, aspartaam?) en appelmoes. Oh en milkshakes is hij ook gek van! :D Echt zotte kat, maarja wat wil je als je met de naam "Mojito" door het leven moet :D :P

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:26

kattenbrokken :D ,komkommer, meloen, tomaat, taart, alle soorten vlees,vis en kip. Rozijnen en van die meelkoekjes :D
en misschien nog wel meer!!!

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:26

onze katten lusten bepaalde brokjes en blikvoer, als het niet naar hun zin is laten ze het staan. :P
Verder eet de ene kat bijna alles wat los en vast zit, maar haar favoriet is toch wel meloen! Spinazie gaat er ook wel in.
De andere kat is wel wat kieskeuriger, die is verzot op salami, andere vleeswaren ook wel.
Ook eten ze kaas, hondenvoer, en als we kip snijden staan ze beide te mekkeren in de keuken :')

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:30

chips.. mijn kat die moet altijd met zn kop in de zak chips.. laat ik een stukje vallen ze is er direct bij. hier kwam ik pas een week geleden achter toen ik wokkels aan het eten wa. en later at ik doritos en skooie echt niet normaal.

voor de rest wil ze alle geef je haar een stukje is het niet goed..

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:32

Mijn wordt hysterisch als ik een toostje eet met sambalsmeerkaas. Dan slaat ze bijna het toostje uit me handen.

KhivkJe

Berichten: 366
Geregistreerd: 03-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:34

Ik heb 2 katten, met 2 heel verschillende smaken. Poeka lust bijv niet dat voer in blik met gelij, terwijl loela daar haar buikje van vol eet. Poeka lust; kroepoek, chips, kattenmelk, spinazie, boter, alle soorten kaas, van alles van vlees, erwten, nasi, vis.
oke poeka is gewoon een vreetbeest.
Loela is wat kieskeuriger, zij lust: yoghurt, vis, muis, vla, boter, alles met room.

Ach, ze zijn eigenlijk beide vreetzakken, maar aan brood bijvoorbeeld krijg ik ze niet.

Maar normaal krijgen ze alleen brokjes (en wat er van de tafel te jatten valt :7 )

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:35

die van mij vreet gebakken paprika's, champignons, mais, tomaat, aardappels (gekookt of gebakken maakt niet uit.
Verder heel verwent want hj eet alleen royal canin brokjes en gourmet in de smaak tonijn.
Verder is ie gek op kaas, ham en allerlei soorten vleeswaren.
Een vers visje hoeft meneer ook niet

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:36

Onze ene poes komt graag een likje nemen van mijn perenijsje, andere poes eet graag alles :')