Voor alle eigenaren van jachthonden en andere viespeuken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Voor alle eigenaren van jachthonden en andere viespeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 10:59

Er staat drentse patrijs...zo eentje heb ik er, maar je kan er natuurlijk elk ras van maken
Citaat:
Test of u geschikt bent voor een Drentse Patrijs ?
Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgestrekt. Probeer na een aantal passen om je arm nog verder uit te strekken. Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren het commando "volg". Roep nu een aantal keren wat harder het commando "volg". Schreeuw nu een keer "stop nu eens met trekken', negeer de blikken van de voorbijgangers!

Vergeet de luxe BMW maar en koop maar gelijk een stationwagen of bus. Koop wat koekjes en wat botjes. Stamp de koekjes fijn, op de bekleding van de stoelen en ook in de achterbak. Gooi de botjes los in de auto. Ga naar de kapper en vraag daar of je het vloerafval van de afgelopen week mee mag nemen. Strooi dit in grote hoeveelheden in de auto over de bekleding. Maak nu met modder nog een paar mooie afdrukken op de bekleding. Maak nu met een hark nog wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect!
Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogelijk weg te sluipen. Loop tot halverwege het tuinpad, kom dan terug. Probeer het vijf minuten later nog eens. Ga maar weer terug. Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden. Probeer het nog eens. Ga maar weer terug en bel je vrienden maar op of ze naar jou kunnen toekomen i.p.v. jij naar hen!
Heeft u net de tuin zomerklaar, vraag dan of u buurkinderen in de tuin komen voetballen!
Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van jouw stoel te zitten. Probeer verschillende manieren uit om een kopje met koffie op de leuning te laten balanceren. Probeer eens om stilletjes een koekje er bij te eten. Geef het maar op en strooi de rest van de kruimels over de zitting van de stoel!
Bind twee vorken aan de hondenriem en hang deze aan de deurknop. Probeer meerdere malen om de riem stilletjes te pakken. Wanneer de vorken rinkelen, krab je jezelf hard aan je scheen met de vorken. Herhaal deze procedure meerdere keren!
Herhaal alles wat je zegt tenminste 5x, herhaal alles wat je zegt minstens..................!
Als er visite binnenkomt laat deze op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 30 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht !
Ga eens oefenen om iets heel snel uit de ijskast te halen. Bedenk van tevoren wat je precies wilt hebben en waar het staat. Doe de deur open pak wat je wilt hebben en sluit gelijk de deur weer. Duurt dit langer dan 10 seconden, helaas dan ben je de inhoud van de koelkast voor een groot gedeelte kwijt!

Hoe wen je eraan hoe je huis eruit ziet als je aan het schoonmaken bent? Begin met het zemen van de ramen. Zijn ze schoon? Prima, maak nu je handen lekker vet en doe deze tegen de ramen. Herhaal dit minstens twee keer per dag. Maak met een stofzuiger de vloer schoon, pak daarna een pot met zand en strooi deze over de vloer heen. Maak de vloer weer schoon. Herhaal ook dit minstens twee keer per dag!
Ga eens op bezoek bij mensen die al een Drentse Patrijs hebben en vraag hoe het in godsnaam zover is gekomen dat ze toestaan dat hun hond af en toe zich zo idioot gedraagt. Vraag hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat de pup wat langer wil slapen, hoe ze de pup zindelijk hebben gekregen. Hoe ze de hond tafelmanieren hebben geleerd en hoe ze Uberhaupt de hond manieren hebben geleerd.
Geniet er maar van.Het zal de laatste keer zijn dat u antwoord krijgt op al u vragen!
Om eens te ervaren hoe u nacht eruit ziet als u een Drentse Patrijs heeft (de meeste Drentse Patrijzen slapen in bed ), ga dan om tien uur 's avonds naar bed. Zet de wekker op middernacht en gooi jezelf met geweld op de grond. Leg een zware zak aardappelen op het dekbed en probeer weer om onder de dekens te komen. Zet de wekker op half zes en sla net voor je wakker wordt jezelf in het gezicht met een natte spons!
Kun je tegen de rotzooi die een Drentse Patrijs maakt ? Omdat uit te vinden probeer je het volgende : Zorg eerst dat je heel je huis heb schoon gepoetst. Gooi een emmer met modder over je net gedweilde keukenvloer. Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes, van de koelkast en van de oven. Maak ook met modder een paar voetstappen op de vloerbedekking in de woonkamer en in de hal. Steek je vingers in een bloempot en veeg ze af aan de muur. Zo, hoe vindt je dat het eruit ziet!
Heeft u na dit te hebben gelezen nog geen zenuwinzinking, neem dan gerust een Drentse Patrijs.
Veel plezier met de Drentse Patrijs !

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:27

haha ik heb een jachthond, maar die is gelukkig zo erg nog net niet :+ Al kan het wel echt een varken zijn :P maar dat kunnen volgens mij alle honden wel zijn :Y)
Laatst bijgewerkt door Frances op 09-10-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Re: Voor alle eigenaren van jachthonden en andere viespeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:28

Die van de ramen is overigens wel verdacht herkenbaar :=

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:36

haha dit heb ik toen ook op een boxer site gelezen

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:40

Wat een grappig verhaal! Dit hoort in dezelfde categorie als het verhaal 'hoe de kat een pil te geven'.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:10

Heel grappig.
Gelukkig is mijn jachthond wel opgevoed :D

LoodyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:13

hahahahaha...geweldig..

Mijn jachthond veegt zijn voetjes voor hij binnenkomt op de mat :).. tss nepjachthond :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:21

Onze ramen zien er de laatste maanden niet zo netjes uit als anders. Oorzaak? Pup van nu 6 maanden. Met onze oude hond geen last, alleen de pup vergeet steeds dat er ramen inzitten waar die niet door naar buiten kan lopen...
Natte neuzen genoeg, trouwens ook op de ramen van de auto!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:26

:= Bij mijn vriend thuis hebben ze een jachthond.. een Duitse staander langhaar, en vooral dat eerste stukje komt me wel bekend voor :P De hond in kwestie luistert... ongeveer 5 seconden :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:30

Ondanks dat onze hond meer formaat langharige cavia is, blijft het herkenbaar :D

Alleen in plaats van de keukenkastjes, zijn hier de deuren, schuifpui en muur de pineut...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:37

Hahahahaha....ik heb een hele lieve Enzi die (als je het afzet tegen dit verhaal) grandioos makkelijk schoon netjes en opgevoed is en nog luistert ook..(Rodesian rigdeback is het) Je moet er toch niet aan denken? Zijn er echt mensen die zo proberen te leven met een hond?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 12:56

Ik denk dat het voor veel hondeneigenaren wel herkenbaar is... en dat verhaal over die auto...nou helaas ook waar hahaha

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:00

geweldig stukkie :D

gelukkig heb ik niet zulke honden, zou ze ook echt niet willen hebben als het zo zou moeten

Eefje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:03

Ik heb een Teckel.

Wel iets kleiner, maar hetzelfde verhaal hoor :D

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:03

Ik heb een drent en ik herken dit absoluut niet :+
Heb ik dan een speciale :D ?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:04

Als ik dat zo lees, heb ik een voorbeeldige hond haha :D

Ik prijs me gelukkig ermee :+

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 13:34

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:45

Ik heb een border collie en een jack russel en die passen hier ook wel bij... Wij vegen de vloer de jack russel raced door de troep en zo begin je opnieuw. De border collie vind het leuk om naar buiten te kijken met zijn vieze voetjes tegen de ruit en die lange natte lap houdt hij maar nooit in zijn bek :P Maar ik zou ze voor geen goud kwijt willen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:20

Een hele vervelende eigenschap van onze: zijn neus snuiten en afvegen aan de vloerbedekking van de trap

Wat gaan wij het weekend doen: de vloerbedekking van de trap halen en hem kaal maken zodat hij gelakt kan worden: voortaan dus afneembaar...haha

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:01

Kitty84 schreef:
Als er visite binnenkomt laat deze op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 30 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht !
Vooral deze vond ik erg leuk :D
Gelukkig loopt die van ons niet los buiten, want anders was het verhaal precies voor die van ons bedoeld. De koelkast vreet hij trouwens niet leeg, maar hij moet wel altijd meteen zijn neus in de kast met koekjes e.d. stoppen en dan moet je de kast heeeel snel dichtdoen hoor! haha

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:37

Geweldig geschreven!
* gaat oefenen* :+

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:30

Hahaha, mijn hondje is ook een jachthondje en hij is ook z'on smeerlap, maar zo erg als het hier staat is het gelukkig niet. Wel dat hij de vliegengordijnen enz. kapot trekt met zijn nageltjes en het hele huis ondersmeert met modder en hij zijn hondenbrokken door het hele huis versprijdt voordat hij ze opeet. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:40

Citaat:

Vooral deze ja :D :D.

(en dan ook nog een spons die net gebruikt is om oud bloemenwater op te dweilen oid)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:46

Kitty84 schreef:
@ elise...ik denk het, eentje met gouden randjes..

Soms weet ik niet of ik nou een Drentse patrijs of een Drentse stabij heb...

Hij heeft soms van die zwartgevlekte pootjes

http://i7.photobucket.com/albums/y255/K ... C02216.jpg

Is het een kruising?
Heb je niet een duidelijke foto, staand van de zijkant ofzo? Dan kan ik het wat beter zien haha.
Laatst bijgewerkt door Frances op 09-10-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:46

Of bedoel je de modder met zwartgevlekte pootjes :=