kom op lief konijntje, sterk zijn, je kan het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

kom op lief konijntje, sterk zijn, je kan het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:06

na aanleiding van een ander topic die ik in BB heb geopend, zit ik er nog best vol van wat ik vandaag allemaal heb meegemaakt. :(:)
een konijntje van mij heeft vaker een poepbal onder zijn kontje gehad. ik waste het altijd wel met soda, gelijk zijn vacht er tegen behandeld! nu was ik er een beetje vol van, ik blijf spoelen en dat moet niet de bedoeling zijn, vooral niet nu het wat kouder word.
gister, zou ik toch echt zweren dat ik een vlieg en een soort worm erdoorheen zag lopen. toen ik het zag was ik erg geschrokken en werd gelijk duizelig, ben naar binnen gegaan en het vervolgens verteld. het was al later id avond en we zouden dus morgen even schoonmaken en verder behandelen! het zat me maar niet lekker.. volgende dag (vanmorgen) weggewassen, idd nog meer wormpjes. ik kwam erachter dat het maden waren. mijn vader dierenartspraktijk gebeld. was gesloten dus hebben maar naar het nummer spoedgevallen gebeld, vond dit eigenlijk spoedig genoeg ;). vader belde; hele zaakje uitgelegt. man vertelde; 3 x per dag spoelen verder niks, hoefde niet te komen. zelf had ik heel wat anders gelezen op het internet erover en van jullie lieve bokkers :(:) dus het zat me alsnog niet lekker. even later, zag ik dat mn konijntje heel stil en zielig in het hokje zat. ik keek nog eens goed naar de plek waar al de rommel zat, bleek er ook nog eens een wond te zitten! nou was ik helemaal verbaast.. ik meteen binnen gekeken na een andere dierenarts praktijk. die gebeld, alles uitgelegd, ik moest meteen een half uur later op de praktijk zijn, was idd foute boel!
ik er dus heen gegaan, konijn werd gelijk afgespoeld met desinfecterend spul waarop mijn konijn nogal heftig reageerde, hij begon namelijk keihard te gillen :oo dat vergeet ik echt nooit meer! daarna paar spuitjes gehad tegen de pijn, antibiotica enzovoort. we waren er volgens hem best optijd bij en hij dacht dat het wel goed zou komen. wel mag hij een aantal weken alleen maar hooi, iedere dag wassen en hij moet binnen staan. dus ik als de wiedeweer met vriendin een binnenhok gekocht. jaja op de scooter nogwel *D . en nu zit konijnlief hier heel zielig. soms knabbelt ie wat, maar zoals nu ligt/zit ie stil met zijn oogjes half dicht :(:) maandag moeten we weer een spuitje halen en een controletje doen! het deed me echt wat, hoe DA's er maar naast kunnen zitten. het doet me zowizo wat. gezien ik een paar maanden geleden hetzelfde heb gehad met een nestje, moeder konijn was even stil en zat zielig in een hoekje, volgende dag dood. waarop er nog 3 volgde. waarvan ik 1 om de 2 uur ofzo moest voeden en die ik dus echt met al mijn krachten verzorgde. nou is deze na even stil gezeten te hebben ook dood gegaan. en als ik hem dan nu zo zie zitten, doet me dat weer denken aan toen. ik hoop echt niet dat hij ook nog dood gaat. ik heb altijd een vreselijk goede band met hem gehad. ik ken hem al vanaf het nest. en het is echt een ontzettende lieverd. hij is net vader geworden en het doet me gewoon pijn hem zo zielig te zien zitten. ik heb eigenlijk eerder nooit zon ontzettend lief knuffelig slim en intelligent konijntje gehad als hem!
in ieder geval hoop ik dat hij de nacht een beetje goed doorkomt. bedankt voor het lezen. ik moest het even van me af schrijven!

liefs

Smartiej

Re: kom op lief konijntje, sterk zijn, je kan het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:13

Dat is echt erg. Een konijn van ons heeft dat ook gehad en die is er aan overleden. Dus als je iets met worpjes/maden ziet moet je inderdaad gelijk naar een dierenarts. Gelukkig leeft de jouwe nog :) Ik hoop dat het goed komt met hem :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 21:16

Smartiej dankje voor je reactie. idd. het kan vreselijk aflopen helaas :(:) laten we het idd hopen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:29

En hoe gaat het nu met je konijntje? Ik heb vorig zomer de konijnen van de buurman verzorgd en vond er op een ochtend ook eentje met een kontje vol met maden. Arme beestje, ik weet dus hoe het eruit ziet. Beterschap:(:)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:33

Voer je hem misschien "fastfood"? Dat gemengde voer met verschillende dingetjes erin? Dat is namelijk alleen maar snoepgoed, toen ik nog meer een leek was vroeger, had mijn konijn dat ook, ook elke keer dat gedoe met het eraf moeten wassen met spul enz.
Bleek het dus door het voer te komen, gemengd voer is eigenlijk Mcdonalds voor je konijn. Daarbij komt nog dat je konijn met gemengd voer vaak selectief gaat eten, dus de gekleurde (lekkere, snoep xD ) stukjes eruit gaat eten.
Dus je kunt hem beter gewoon "gewoon" voer geven, bikskorrels en hooi.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:34

He, dat is echt ernstig ja. Mijn konijn had het ook en die is bij de DA gelijk ingeslapen. Ik was 13 en dacht helemaal niet dat ik hem gelijk achter moest laten. Heel veel sterkte met je konijn en ik hoop dat hij er doorheen komt.

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:41

wat erg!
mijn konijntje had een tumor en de avond voor ze dood ging zat ze ook heel stil toen heb ik dr even geknuffelt en op dr favo plekje gezet sochtens lach ze daar nog steeds maar dan leven loos
heel veel sterkte ermee!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 15:31

aukelizzy het gaat wel beter met hem gelukkig :) dat is altijd poedersuiker en ook nog is gevaarlijk helaas ! :(:)

yrsa_karlijn helaas wel ja! ja dat hoor je helaas vaker. wat naar voor je :(:)

MisSy_me ik gaf dat vroeger ook altijd. nu gewoon brokjes (blijkbaar wel te veel!) en hooi. dankje voor je reactie! :)

LiekeSpeedy oh dat is zo poedersuiker! ja idd zeg. vaak als ze heel stil 'lustenloos' zijn is het meestal foute boel. bedankt voor je reactie!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:39

VVDD > BB

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:43

2 konijntjes van mij hebben het ook gehad en zijn er allebei aan overleden.
Het ene konijn had echt een grote wond en hem hebben we laten inslapen.
Een jaar later had mjn andere konijn het ook, was nog wel in de beginfase maar door de behandeling bij de da was ze zo gestresst dat ze echt puur door de stress is overleden.
Hoop voor je dat jouw konijntje het wel redt!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 17:47

dankjewel mod :)

mistery wat spijtig zeg! ja dat hoorde ik ook bij de DA. ik hoop ook dat ie het overleefd :(:)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:54

pfff wat een ...da zoiets is een spoedgeval. kan nooit goed zijn. hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:16

ikke20 idd. zoiets had ik ook. en mijn eigenwijsheid heeft mij dit keer niet in de nesten gebracht maar uit de nesten geholpen :D zo zie je maar weer!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:23

Super gehandeld TS! Ik hoop van harte dat je konijntje er weer bovenop komt. Aan jouw inzet zal het in dit geval niet liggen.
Bij twijfel gewoon een andere dierenarts bellen dus, en niet eerst gaan bokken, maar eerst de dierenarts, en dan pas bokt. +:)+

Heel veel beterschap! :(:)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:25

laika super bedankt :D . doe ik zeker! maandag weer spuitje halen/op controle. ik ga gelijk vragen of ik hem niet iets van voeding in een spuitje bij mag voeden. hij lijkt wat slapjes.. hij knabbelt zo nu en dan wel aan het hooi en drinkt ook wel maar niet veel.. hij is zo nu en dan wat rustig na mijn meningf., maar goed, hartstikke bedankt! :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:26

Veel beterschap, we duimen voor je!!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:28

bramasole supertof! dankje :D :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 23:39

ik heb slecht nieuws.. het konijn is dood ;( mijn allerbeste maatje voor 3 ruime jaartjes al vanaf het nest. veel te vroeg gegaan! hij was te zwak. zo vaak bij de da geweest en zoveel eraan gedaan. mijn maatje was op. kreeg stuiptrekkingen en het was gebeurt. ben er werkelijk ziek van. :(:) rust zacht vriendje. ga je goed! mis je nu al en ik zou goed voor je kindjes zijn. rust maar zacht. ooit zien we elkaar weer. je was echt het geweldigste beest allertijden, niemand die jou plaatstje ooit vervangen kan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 23:48

Ahhw dat meen je niet meid...

ik denk dat dit echt een madeninfectie geweest is, dat vreet je dier gewoon van binnenuit op!
dier is gewassen met imaverol bij de DA gok ik zo. SUper van je dat je heen bent gegaan, maar uit eigen ervaring heeft bij een madeninfectie dit vaka geen zin meer ivm binnen infecties ...

Vreselijk!

Heel veel sterkte!!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 09:46

jolliegirl bedankt. ja klopt. ik denk ook dat het geen zin meer heeft gehad helaas. we hebben er echt alles aan gedaan, en dat zei de DA ook. misschien ook de stress dat we zovaak naar de DA geweest zijn kan het hem ook wel doen.. hij was gewoon verzwakt. hij ligt begraven in de tuin met een steen en een kaarsje erop. arm beestje. dankjewel voor je reactie!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:48

even een foto van konijnlief. een dag voor zijn dood :(
Afbeelding

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:46

Oh, vreselijk meid. Zoo een rot manier om je lieve Nijn te verliezen.

Leef met je mee, heb zelf ookal 2 nijnen verloren!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:11

Ik had nog zo voor je gehoopt dat het bij jou anders zou zijn.. sterkte!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:40

SB_Beessie dankjewel. ben er ook zo kapot van. echt ben er beroerd van ik had zon ontzettend goede band met hem. :(:)
mistery ik had dat ook gehoopt, maar ik en de DA's konde verders niks meer met hem doen, hij moest zelf aansterken. gelukkig kan hij nu zacht rusten..

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:28

heel veel sterkte ik weet hoe het is oom een nijnvriendje te verliezen =(