Haarbalbeesten slapen overal..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:46

Animal_ABC schreef:
Een tikkeltje offtopic maar ik wou hem jullie toch niet onthouden...

http://www.youtube.com/watch?v=BsbL6Cah ... re=channel


dat is echt een geweldig dier, heb toendertijd zo gelachen om die filmpjes
poesbeest zit op het bureau, maar ze praat niet, dus ik weet niet welke paal ze wilt ik heb er 2 op het oog...
dus ik vraag het jullie :')

Afbeelding
deze, met nog apart 2 losse hangmatjes die ik erbij neem.

of deze:
Afbeelding
komen ook nog 2 aparte mandjes aan, beide zijn geschikt, veel ruimte ertussen en genoeg keuze voor een eigen plekje
ook komen er nog losse speeltjes bij want die van mij is best ondeugend :')

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:50

heerlijk al die verhalen van waar de poezels allemaal wel niet uit (willen) hangen.

Zo vind ik de filmpjes van 'Simons Cat' ook echt geweldig!! zoo typisch, zooo waar! :))

Anoniem

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:53

Die tweede heb ik, precies zo! Die is geweldig (alleen ik heb het mandje bovenin gedaan en het plateau als 2e hoogste). Mijn kat is echt dol op die paal en mijn kitten ook. Volwassen katten passen met geen mogelijkheid in die huisjes trouwens, maar het is wel leuk om dingen in te verstoppen die hij er dan met zijn poot moet uitwurmen. De kitten past er nog wel in, en ligt vaak lekker in zo'n huisje te pitten.

Onze volwassen kat is vrij klein en past daarom nog nét in het 'kraaiennest', zoals wij dat mandje noemen. Maar een grotere volwassen kat (vanaf 4 kilo, gok ik) past daar niet in.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:53

Dat filmpje is inderdaad erg grappig! :')

Onze kat slaapt ook vaak in de zit zak :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:54

Ohja, het hangmatje is ook erg klein. Mijn kitten paste er vorige week nog wel in (8 weken) en nu al bijna niet meer (9 weken). :')
Mijn volwassen kat kan er nog net zijn hoofd in leggen als hij dat zou willen.

Overigens denk ik dat krabpaal 1 niet veel groter is qua huisjes enzo!

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:55

bedoel je met het kraaiennest links boven, of de ronde ton?
destiny is niet echt groot, maar mn witte kater daarintegen absoluut wel. goed dat ik het weet thanks :j dan moet ik namelijk denk ik toch verder kijken!

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:58

Ik kan echt niet wachten tot ik op mijzelf woon... Mijn moeder (gaat over de inrichting van het huis) ziet het liefste alle dingen voor de katten uit het oog. De kleine krabpaal die we hebben staat verstopt in een hoek. Grote krabpalen komen er niet in want dat is lelijk... Hoort niet thuis in een woonkamer.
Ik vind dat juist iets leuks voor de katten. Mensen weten dat je katten hebt, dus waarom niet iets groots neerzetten? Als het een beetje met de kleur van je interieur overeenkomt kan het er hardstikke leuk uitzien. Maargoed... Dat duurt allemaal nog wel een paar jaar denk ik. :\

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:59

die 1e heb ik van een ander merk (Armarkat) en die is wel veel groter dan de 2e, die 2e heeft Ffortuna van mij, mijn katten passen daar echt niet in! Die mandjes zijn veel te klein voor mijn te grote poezels... :)
Die armarkat is ook wel groter dan deze 1e foto, grote huizen en grote ligplekken, ik zal vanavond even kijken wel typenr het was, heb ik ook via Ebay voor in totaal 77,- gekocht, dat is nog eens leuk shoppen! Ding is best groot en hoog.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:00

Stybba schreef:
Ik kan echt niet wachten tot ik op mijzelf woon... Mijn moeder (gaat over de inrichting van het huis) ziet het liefste alle dingen voor de katten uit het oog. De kleine krabpaal die we hebben staat verstopt in een hoek. Grote krabpalen komen er niet in want dat is lelijk... Hoort niet thuis in een woonkamer.
Ik vind dat juist iets leuks voor de katten. Mensen weten dat je katten hebt, dus waarom niet iets groots neerzetten? Als het een beetje met de kleur van je interieur overeenkomt kan het er hardstikke leuk uitzien. Maargoed... Dat duurt allemaal nog wel een paar jaar denk ik. :\


oh mijn moeder vind het ook vreselijk hoor, maar het is mijn kamer, heeft ze niets over te zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:00

'Kraaiennest' is dat ding linksboven. Dat ding is bij mij inmiddels helemaal zwart, ondanks fanatiek stofzuigen (kat is ook zwart). :P

Ik zou toch eerst in de winkel gaan kijken als ik jou was. Dan weet je tenminste wat je koopt en hoe stevig het is! Al is het dan wel duurder (of je moet via ebay kopen en de boel daarna via MP weer verkopen als het niet is wat je wil).

Ik woon trouwens aan de rand van Utrecht, je mag de paal wel even komen bekijken als je wil. Kun je inschatten of je kat er wel/niet inpast.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:01

cissy schreef:
die 1e heb ik van een ander merk (Armarkat) en die is wel veel groter dan de 2e, die 2e heeft Ffortuna van mij, mijn katten passen daar echt niet in! Die mandjes zijn veel te klein voor mijn te grote poezels... :)
Die armarkat is ook wel groter dan deze 1e foto, grote huizen en grote ligplekken, ik zal vanavond even kijken wel typenr het was, heb ik ook via Ebay voor in totaal 77,- gekocht, dat is nog eens leuk shoppen! Ding is best groot en hoog.

thanks! misschien kan je de winkel ook nog vinden?

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:03

ik weet al dat ze niet in de huisjes gaat passen, ze ligt nu in een kleine vierkante kartonnen doos en dat gaat krap aan die is 32x32, het huisje 25, dat gaat niet werken :n

Anoniem

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:04

Nee in het huisje gaat sowieso niet lukken, daar past een kitten net in :+

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:07

Ik heb niet alle vier de pagina's gelezen hoor :o

Wij hebben er twee, eentje van de Jumper en eentje van Ebay (scheelt veel geld joh :oo )
In de winter liggen ze allebei in de mandjes van de bruine, die staat ook in de woonkamer, en onze poes ligt altijd op de hoge plank naar buiten te kijken. 's Avonds als we gaan slapen ligt poes in het mandje of in het huisje bovenin. De andere poes ligt op bed :') Die paal staat ook op de slaapkamer dus.

Deze is van de jumper;
Afbeelding

De rode is van Ebay en was €90,- (inc verzenden) :=
Afbeelding

*edit; in mijn profiel staat een foto van onze grootste poes in t mandje (daar zo'n 5 kg)

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:10

Vorig jaar kerst een nieuwe bank gekocht. Met die oude kon ik alleen nog maar flossen zoveel nagels werden daarin geslepen dus hup ingaan op die aanbieding bij de Trendhopper en mijn droom bank gehaald.

Maar er moest een oplossing komen voor de 2 katten dus heb ik zo'n afgrijselijke etage gehaald met 6 krabpalen erin. Moet je mijn nieuwe bank nu eens zien, iedere dag kattenharen en de nagels passen goed in het stof hoor. O, ja en inmiddels is er al op gekotst en snot aan afgesmeerd... lang leve de katten :D

Anoniem

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:11

BrittKitt, die paal in je woonkamer is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! :))

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 16:12

de rode zag ik idd ook staan, jammer alleen dat hij dus rood is :+ ik wil graag een grijze of bruin oid :j thanks voor de foto's, is wat makkelijker te beoordelen :j

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:18

Zo bekend dit :P Mijn kat slaapt ook letterlijk overal in huis behalve in voor hem gekochte mandjes :P
Dus durven ook geen grote krabpaal als die hierboven geposte krabpalen te nemen xD ookal wil mijn moeder er al geeneen omdat die dingen veel ruimte innemen xD

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:22

Ja rood paste bij ons wel prima in de slaapkamer, dus dat kwam goed uit :P
De bruine past alleen bij het teak meubilair en de vloer :+ Maar beide palen staan zo absoluut niet in de weg, vallen niet teveel op (al zegt wel iedereen die voor het eerst binnenkomt; woooooow :+ weinig mensen die een flinke paal aanschaffen volgens mij!) en toch op een ideale plek voor de poezen :j

Heb het topic nog even doorgelezen en heb me zooo doodgelachen om die diner tv poes :') Echt precies onze katten! Heb hem opgeslagen voor als vriendlief straks thuiskomt :))

charissath

Berichten: 521
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:25


Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Haarbalbeesten slapen overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:29

Die is ook écht geweldig charissath!
Helaas geen plek voor hier, anders wist ik het wel :')

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:29

he, die wilde CM ook kopen, wat heb je er nou voor betaald?

enne off topic valt wel mee, TS doet gezellig mee in het krabpalengesprek :)

charissath

Berichten: 521
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:31

Ja ik vond hem ook super! kon hem niet laten staan. kwam helaas wel even 60 euro verzendkosten bij, bovenop mijn bod van 72,10
slik!
Mijn man weet het nog niet, hahaha.

We moeten maar kijken waar dat ding gaat passen

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:33

Vriendlief en ik gaan binnenkort ook verhuizen, en dan komt sowieso mijn oudere poes bij ons inwonen, maar ook 2 kittens...

Onze zoektocht naar een bank was een hel.. bij alles was het 'Nee, dat wordt niks ivm de katten' :) dus nu maar een mooi 2e hands bank gekocht... als de katten dan hun nagels erin zetten.. is dat iig niet héél erg zonde.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:37

€60 euro verzendkosten :wow:
Waar heb je dat ding vandaan laten komen joh?
De prijs opzich valt alles mee! (en zelfs voor de totaalprijs had je die hier nooit kunnen kopen, was ie op zn minst op €220,- uitgekomen)