Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joto schreef:Honden passen prima in NL, mits je de ruimte hebt.. Mensen die honden houden in een flatje op 4 hoog, kan ik niet echt waarderen, maar goed daar heeft ieder zn smoesje wel weer voorklaar.
Wat je bijv veel ziet is dat de hond 2 en als het uit komt 3 x wordt uitgelaten, verder mag hij "lekker" in huis liggen, maar zodra ze dan buiten komen, willen ze spelen, ravotten en dan word de baas boos als de hond eens aan de riem trekt.
Nijn schreef:Joto schreef:Honden passen prima in NL, mits je de ruimte hebt.. Mensen die honden houden in een flatje op 4 hoog, kan ik niet echt waarderen, maar goed daar heeft ieder zn smoesje wel weer voorklaar.
Ik zie liever een hond in een flat op 4 hoog die er veel uitkomt dan een hond in een huis met tuin en er dan wordt gezegd och beestje kan spelen in de tuin het hoeft niet echt uitgelaten te worden.
Nijn schreef:Ik zie liever een hond in een flat op 4 hoog die er veel uitkomt dan een hond in een huis met tuin en er dan wordt gezegd och beestje kan spelen in de tuin het hoeft niet echt uitgelaten te worden.
Zelf woon ik dus op een flat (niet 4 hoog) maar daar tegenover staat dat ik maar 50 meter van het bos af woon...
Ben daar uren te vinden, en daarnaast in huis hou ik haar ook bezig met dingen leren, vind ze leuk en houdt haar ook psychisch bezig
Ik heb overigens een kruising staffordxboxerxsharpei, heeft veel beweging aandacht nodig maar zou niet weten waarom ik haar dat beter kan geven als ik in een gewoon huis woon
saskiab schreef:Ik vind dat zo'n ras als kangal wel in nederland gehouden kan worden. Mits je opzoek gaat naar de juiste bazen.
Geldt voor veel meer hondenrassen.
Nijn schreef:Ik zie liever een hond in een flat op 4 hoog die er veel uitkomt dan een hond in een huis met tuin en er dan wordt gezegd och beestje kan spelen in de tuin het hoeft niet echt uitgelaten te worden.
Dorienn schreef:@ yamcha: of de honden worden ingeslapen als ze te lastig worden...
Wij hebben een drentse patrijs, en djeezes als je je daar niet mee bezighoudt verzint hij zelf spelletjes die niet acceptabel zijn.