Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 15:13

Woensdagavond zat ik samen met mijn ouders onder de veranda, toen we tegen 22:30 een kat hoorde miauwen eerst keken we er niet van op omdat we zelf al 3 katten hebben. Maar het ging de hele tijd maar door, en je kon horen dat het een kleine katje was. En de jongste van ons is word straks alweer 2 jaartjes. Dus ik ben samen met mijn moeder het geluid maar gaan volgen, en het kwam uit de tuin van de buren, ik op mijn blote voeten door de tuin heen en zoeken waar het geluid vandaan kwam.
Op een gegeven moment was het heel duidelijk te horen, en toen ging ik op mijn hurken zitten riep hem een keer en hij kwam er gelijk aanlopen, ik kon hem zo oppakken, hij was inimieni en gitzwart!

Zo heb ik hem eerst maar even wat melk gegeven, en wat brokjes geweekt in water omdat de brokjes van onze katten veels te groot waren voor hem. Hij was eerst even bang, maar op een gegeven moment werd hij wel rustiger. Toen ben ik dus op bed gegaan.
Mijn ouders slapen beneden, en het katje zat de hele tijd te miauwen dus heeft mijn moeder hem maar naar binnen gelaten en samen met ons maltheeuws leeuwtje in de achterkamer gedaan.
Hij werd gelijk rustig van onze hond, en ging op een stoel liggen slapen.

De volgende dag zijn we met hem naar de dierenarts gereden om te kijken of hij een chip had, maar dat had hij niet. Ook was er niemand die hem als vermist opgegeven had. Alleen had hij wel een stuk van zijn staart af wat de DA niet vertrouwde. Ze heeft hem even onderzocht en kwam tot de conclusie dat hij geopereert moest worden anders kon de ontsteking in zijn ruggenmerg komen waardoor hij dood zou gaan. De kosten van de operatie zouden zo rond de 60,70 euro liggen. Dus het was de keus hem naar het aziel brengen of zelf houden en laten opereren. Ik hem er dan voor gekozen om het te laten opereren. Ik had dus een afspraak gemaakt voor vanochtend, en inmiddels is hij weer thuis. De operatie is goed verlopen en hij heeft nog een klein staartje.

Ik voel me nu best wel een mama, heb hem gelijk whiskas maaltijdzakjes opgehaald, speelgoed muisjes, een knal groen halsbandje met frustels, en voor de eerste paar weken mag hij nog even op de kattenbak. Het word vast en zeker een verwende kat!

We denken dat hij uit de auto gezet is, omdat hij ook een verwonding had aan zijn staart en de operatiekosten wel erg duur zijn. Mochten de eigenaren zich nog melden dan moet hij natuurlijk wel weer terug, |( maar ik hoop dat hij voor altijd bij me blijven mag!

Hij is 3 maandjes oud en zijn naam is trouwens Onyx, omdat hij gitzwart is en gewoon heel speciaal.



ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:18

Jeetje wat een verhaal... Ik als dierenliefhebber vind 60 a 70 euro voor een operatie niet heel veel, als je gaat kijken dat gemiddeld enting al 35 euro kost.. maar goed er zijn veel mensen die dat wel vinden, en het katje dan snel weer op straat zetten.

Wat ontzettend sneu zeg!!

Erg goed van jullie dat jullie hem hebben opgevangen, en hopelijk mag je hem houden!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:45

Jeetje wat sneu voor dit katje zeg. Gelukkig hebben jullie hem gevonden. Ik zou absoluut het zelfde gedaan hebben.
Ik hoop dat hij lekker oud bij je mag worden

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:48

'T zou ook nog steeds zo kunnen zijn dat het diertje wél van iemand is he, vergeet dat niet!

Je zegt dat het een kitten van ongeveer 3 maanden is?
Even een paar dingen;
1: Melk is niet goed voor katten. Kunnen ze onwijs van aan de diaree gaan
2: Wiskas is sowieso al geen goed merk, en je kitten red het écht niet alleen op maaltijd zakjes! Zoek goed voer voor hem.
3: Houd amivedi ed goed in de gaten of hij toch niet als vermist word opgegeven. Vakantie tijd is inmiddels al redelijk voorbij..

edit; http://www.amaelamin.nl/kwaliteitsverge ... rokken.htm is een link waarop diverse soorten voer staan met percentages erbij. Vergeet niet dat een kat een vleeseter is en dus vraagt om een hoog percentage vlees.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:00

Ik denk dat de TS vast wel weet wat ze doet Nikki_ :) , ze hebben zelf ook 3 katten en vermeldt zelf al dat het katje helaas terug zal moeten als de oorspronkelijke eigenaar zich meldt (en een goed verhaal heeft...maar dat zijn mijn woorden, niet die van de TS :D ). Misschien geeft de TS wel catmilk, en whiskas is niet in iedere situatie slecht. Ik heb onze poes op orders van de DA een tijdje verplicht op een "dieet" gehad van whiskas (nat voer, geen brokjes) en koffieroom. Niet bepaald geschikt als langdurige voeding, maar ons poezebeest had het nodig om wat sneller aan te sterken na een aanvaring met onze buurtheks...

TS; Onyx mag van geluk spreken dat hij jullie heeft gevonden! Hopelijk komt niemand hem claimen, en mag je nog heel lang, heel veel plezier aan hem beleven :) .

Barbabientje

Berichten: 8199
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:03

Wiskas Junior, is echt goed voor kleine kittens hoor, wij krijgen dat juist van het asiel om gedumpte kittens snel dikker te laten worden!

En verder ga ik met Vikki mee!, ze hebben inderdaad redelijk wat verstand van katten als ze al 3 katten hebben zelf..

Ik zou het katje gewoon ook houden, mits een goed verhaal, iets van misschien ontsnapt, en huh verwonding, maar goed dat is de keuze van TS zelf!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

rockwitch

Berichten: 11703
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:05

Ik denk dat er heeeeeel veel katten zijn die wel eens melk krijgen en die gaan er echt niet dood van.
En Whiskas krijgt mijn kitten ook, en ze groeit echt als een trein. Ze krijgen bij mij ook af en toe van dat smuldier wat in de diepvries ligt, vinden ze ook wel errug lekker.
Maar aangezien de TS al meer katten heeft denk ik dat ze idd wel weet wat ze doet.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:19

goed gedaan. idd, beestje heeft geluk met je.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:42

Echt super hoor dat je dat zomaar doet, er zouden een hoop mensen zijn die daar echt geen geld voor over hebben...
En mijn katten krijgen ook wel eens melk hoor, halfvol en dan verdunt met water. Gewoon omdat ze t lekker vinden en ze leven nog steeds :P

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 06:57

Mijn kitten krijgt zowel whiskas als Iams brokjes voor kittens.
Gaat hartstikke goed.

Mensen melk is niet goed nee, dit ivm lactose en stoffen die de kat niet kent. Het lichaam wil deze onbekende stoffen eruit hebben, dan krijgen ze dus diarree.

Maar kattenmelk kan helemaal niet zoveel kwaad hoor lijkt mij. Hoezo is het er anders?

Maar leuk hoor TS, Onyx heeft een leuk (tijdelijk?) huis gevonden!

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:19

Nikki__ schreef:
'T zou ook nog steeds zo kunnen zijn dat het diertje wél van iemand is he, vergeet dat niet!

Je zegt dat het een kitten van ongeveer 3 maanden is?
Even een paar dingen;
1: Melk is niet goed voor katten. Kunnen ze onwijs van aan de diaree gaan
2: Wiskas is sowieso al geen goed merk, en je kitten red het écht niet alleen op maaltijd zakjes! Zoek goed voer voor hem.
3: Houd amivedi ed goed in de gaten of hij toch niet als vermist word opgegeven. Vakantie tijd is inmiddels al redelijk voorbij..

edit; http://www.amaelamin.nl/kwaliteitsverge ... rokken.htm is een link waarop diverse soorten voer staan met percentages erbij. Vergeet niet dat een kat een vleeseter is en dus vraagt om een hoog percentage vlees.


tjonge!! en dan te bedenken dat onze katten en hond ( nu praat ik over zo'n 35 jaar geleden) altijd melk kregen en vaak met de pot mee aten... Ze bereikten allemaal respectabele leeftijden....onze hond is 19 geworden, de katten allemaal (uitgezonderd die dood zijn gereden) tussen de 15 en 20 jaar.
Inenten? alleen de verplichte enting tegen hondsdolheid omdat dat toen heerste......
speciaal honden en kattenvoer was amper verkrijgbaar...naar ik me herinner bonzo en felix brokjes.....
Dit is niet aanvallend bedoeld hoor....ikzelf doe tegenwoordig ook mee met de huidige trend...Mijn honden krijgen kwalitatief duur voer en worden elk jaar geënt.

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101271
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:25

Volgens mij hoort dit bij BB, ik TeM even. ;)

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:26

rockwitch schreef:
Ik denk dat er heeeeeel veel katten zijn die wel eens melk krijgen en die gaan er echt niet dood van.


Die kuuuuuuuuuuuunnen er wel dood aan gaan hoor. ;)
Helemaal als het van die kleintjes zijn.
Lactose intolerantie betekent dat ze een bepaald eiwit (Lactose) niet af kunnen breken omdat ze een bepaald eiwit (Lactase) daarvoor missen. En daardoor darmklachten krijgen.

Niet iedere kat heeft lactose intolerantie, maar dit lijkt me een verkeerd moment om dat uit te gaan proberen. Maar kan me niet voorstellen dat TS gewone melk gebruikt, want ze is zo te horen zo goed bezig. :)

Succes met de kleine Onyx!!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-09 07:40

Onyx krijgt 1 zakje whiskas junior verdeeld over 3 keer op de dag. Daarnaast heeft hij nog onbeperkt brokjes en krijgt hij een klein beetje kattenmelk verdunt met water. Ik heb zelf lactose intolerantie en van 1 glas melk kan ik al heel ziek worden, dus ik ben daar zowieso heel voorzichtig mee.

Even een update over onyx.
Hij is vanochtend al weer vol energie, hij springt met alle pootjes tegelijk de lucht in om vliegen te vangen. Hij wil constant aandacht hebben. Ook klimt hij overal op en is helemaal druk. Hij eet goed, en heeft ook al zijn behoefdes gedaan dus alles gaat prima! :D


geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:53

wat ontzettend lief van je wat je doet!
er is zoveel dierenleed...maar mensen zoals jij word ik helemaal blij van!
Voor mij een goed begin van de dag!!!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:49

@ TS, fijn dat het zo goed gaat!
Wat voor brokjes krijgt hij momenteel?

en eh... wáár blijven de fotos?!?! :D

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:51

Ik lees hier in een aantal reacties dat jullie Whiskas geen goed merk vinden. Mag ik vragen waarom niet? :)

-

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:56

Wat fijn dat je hem zo goed opvangt! Hij heeft geluk dat hij bij jou terecht is gekomen!

En ook ik ben benieuwd naar foto's O:)

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:59

Roxanne_ schreef:
Ik lees hier in een aantal reacties dat jullie Whiskas geen goed merk vinden. Mag ik vragen waarom niet? :)


Het bevat wel 4% vlees! En heel veel toevoegingsmiddelen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-09 10:09

Nikki, hij krijgt nu pro plan van purina, speciaal voor kittens.

Foto's komen zo snel mogelijk.


Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:11

Roxanne_ schreef:
Ik lees hier in een aantal reacties dat jullie Whiskas geen goed merk vinden. Mag ik vragen waarom niet? :)


Een kat is een vleeseter, nog meer dan dat de hond is.
Hierdoor is het van belang dat er voldoende vlees in de brokken verwerkt is. Bij Wiskas is er vooral een hoop zout verwerkt en een hóóp granen.
Had in m'n 1e post een vergelijkstabel gezet. Helaas staan daar de percentages van Wiskas niet bij, maar hiet zit 4 % vlees in. Is dus duidelijk te weinig voor een kat, aangezien zijn hele maagdarm gestelsel gemaakt is op het verwerken van vlees, niet op het verwerken van graan.
Hoop dat het een beetje duidelijk is voor je zo?

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:12

Elliebelle schreef:
Nikki, hij krijgt nu pro plan van purina, speciaal voor kittens.

Foto's komen zo snel mogelijk.


Dat kan ik alleen maar toe juichen!

Kan niet wachten op de foto's!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Re: Als je van dieren houdt... 3 maandjes oude kater gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:16

Dankjewel Nikki__!

Heb hier een kitten van 12 weken en die geef ik Whiskas, vandaar dat ik me afvroeg wat er mis mee was.
Dat wordt straks even langs de dierenwinkel voor ander voer nu ik dit heb gelezen!

-

Dorus

Berichten: 13167
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:17

Nikki__ schreef:
aangezien zijn hele maagdarm gestelsel gemaakt is op het verwerken van vlees, niet op het verwerken van graan.

Een toevoeging op deze zin:
Granen zijn veel moeilijker te verteren dan vlees, ze zijn harder. Daarom hebben herbivoren zoals paarden en koeien een redelijk gevulde buik (lang darmenstelsel) en carnivoren zoals honden en katten een strak buikje (korter darmenstelsel).
Andersom werkt trouwens ook niet, in vlees zitten veel eiwitten en de darmen van paarden en koeien kunnen die weer niet verteren.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:21

Roxanne_ schreef:
Dankjewel Nikki__!

Heb hier een kitten van 12 weken en die geef ik Whiskas, vandaar dat ik me afvroeg wat er mis mee was.
Dat wordt straks even langs de dierenwinkel voor ander voer nu ik dit heb gelezen!


Misschien nog een tip, bekijk diverse zakken, het product wat er als éérst op staat, zit het meest van in.
Ik zelf geef momenteel Purina one. Doen ze het goed op, maar ben nog steeds opzoek naar een betere brok.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NienkeThella, yeentll en 38 bezoekers