Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelanga schreef:hoihoi
vanochtend zat er een postduif bij ons in het land. eerste gedachte was: vermoeid van een vlucht. s middags zat ie er nog steeds. hij kan wel eindjes vliegen, maar met lopen struikelt hij steeds.
nu zat ie dus erg stil ineengedoken op een gegeven moment. toen hebben we hem maar gepakt, stribbelde niet tegen, en in een hokje gezet , waar we hem water en ongekookte rijst hebben gegeven.
het telefoonnummer van de eigenaar hebben we ook al gevonden(door middel van nummer op pootje), maar nu mijn vraag.
is het normaal dat ze ook heel erg uit balans zijn als ze vermoeid zijn. hij kan namelijk maar op een kant rusten. of zou er gewoon wat met zijn vleugel/pootje aan de hand zijn?
wat nu doen? da bellen? eigenaar bellen?wachten tot morgen en kijken of ie dan kan vliegen en zo niet dan alsnog eigenaar bellen?
alvast bedankt!
wopkelover schreef:ik zou de eigennaar niet bellen zodra de duif is opgehaald wordt de kop omgedraaid doeidoei duifje geloof me ik heb een duiven melker als vader gehad dus heb in dat wereldje gezeten een duif te langzaam of gewond is gewoon dood klaar