Op zich echt leuk beesten, alleen als ze op schoot zitten likken ze je volledig af en daarna gaan ze in je bijten.
's Nachts doen ze de polonaise over mijn bed heen en scheuren ze als ware snelheidsmaniakjes dat hele huis door en maar van snjooooeeeengggg toet toet en blijkbaar zuipen ze 's nachts ook veel want ben nu al 2x wakker geworden van kotsgeluiden en vervolgens zo'n lekkere stank in mijn linkerneusgat.
De mensen hier houden namelijk niet van deuren dus die zijn er niet, en ze mogen in de nacht ook niet naar buiten.

Overdag gaan ze in het midden van de kamer zitten om een kwartier lang letterlijk non-stop te janken. Naar buiten? Nee. Eten? Nee. Ga de hele lijst af met wat ze misschien willen, maar ze blijven gewoon maar mauwen en niet een schattig mauwtje, maar echt zo'n toon alsof je naar Balkenende zit te luisteren die het ergens niet mee eens is.
Van de week liep ik langs de ijskast en toen sprong er eentje opeens vanaf die ijskast op mijn nek, dus uit pure paniek mepte ik hem met mijn bananenschil en zelfs dat had geen zin.
Ik hou niet van dat gelik en gebijt en ben ook lichtelijk allergisch dus ik wil niet dat ze op mijn schoot komen, dan zet ik ze elke keer vriendelijk op de grond en dan komen ze gewoon weer terug, dat verhaal herhaalt zich 3x en dan duw ik ze van de bank, dat gebeurd dan ook 3x en dan komen ze via een sluipweg. Door de bosjes, onder de bank door, via de muur als spiderman, en dan opeens laten ze zich op je vallen.
Ik zit hier nog een weekje, en verder heb ik het enorm naar mijn zin, maar ik vraag me toch af waarom Siamese katten zoveel mauwen?
Want het is echt absurd, of ze zitten midden in de kamer en dat hoofd slingert van links naar rechts en die mond steeds open en dicht en maar van mrrrrieeew.
Of ze lopen rondjes met staart in de lucht en hoofd in de lucht en maar van mrrieeew.
Ken veel mensen met katten maar ik heb dit echt nog nooit mee gemaakt.

Antwoord van mijn moeder is: 'ze kletsen gewoon veel.'
Maar waarom? Tegen wie? Wat willen ze me vertellen?