Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BrittKitt schreef:Je neemt een huisdier (daar vallen voor mij ook hamsters, konijnen, vogels, whatever onder) voor het leven.
Mijn dieren gaan dan ook nooit zomaar weg. Maar mocht nou echt blijken dat een van de twee (huisdier of baasje) doodongelukkig wordt van de situatie moet je kiezen voor het beste voor het dier, bijvoorbeeld een kat die is geboren op een boerderij en echt een buitendier is en baasje moet verhuizen naar een flat op 16 hoog. Kan het dier er niet aan wennen? Heel simpel, gun hem een leven waar hij wel blij van wordt. Zo ook wanneer je een kindje krijgt en je hond blijkt er niet mee om te kunnen gaan, maar niet nadat ik alles al heb geprobeerd met gedragstherapie of wat dan ook.
Misschien ga ik daar heel ver in, maar ik pas mij (voor zover mogelijk) altijd aan aan het dier en zijn of haar wensen en eisen
Ik ben gek op mijn beesten en heb alles voor ze over.
geerke schreef:nee...ik doe niets weg....wat komt dat blijft..
ik heb trouwens alleen maar honden die andere al 2x weg hebben gedaan(zwerfers,asielhonden)
Die hebben bij mij eindelijk een rustig en stabiel en liefdevol bestaan gevonden,die gaan nooit weg!
Er komt alleen maar wat bij soms,en mocht de hond niet kunnen aarden in de roedel,zoek ik een andere oplossing...
Dat is pas 1x voorgekomen....die hond is naar mijn moeder gegaan en nu 10 jaar later heeft ze hem nog!
Mocht mij wat overkomen,word alles ingeslapen...paarden inclus...heb ik al met de da afgesproken...ik vertrouw geen mens die zegt dat hij goed voor mijn beesten gaat zorgen...
Echwel schreef:Ik heb 1 van mijn honden weggedaan.
Diertje heeft artrose met haar 8 jaar, en kon bij ons niet meer meekomen met de rest, werd hier agrresief van..
Nu zit ze bij mijn moeder van 80 jaar, ze sukkelen samen 3x per dag hun rondje en hebben het vreselijk gezellig samen..
Lieszje schreef:geerke schreef:nee...ik doe niets weg....wat komt dat blijft..
ik heb trouwens alleen maar honden die andere al 2x weg hebben gedaan(zwerfers,asielhonden)
Die hebben bij mij eindelijk een rustig en stabiel en liefdevol bestaan gevonden,die gaan nooit weg!
Er komt alleen maar wat bij soms,en mocht de hond niet kunnen aarden in de roedel,zoek ik een andere oplossing...
Dat is pas 1x voorgekomen....die hond is naar mijn moeder gegaan en nu 10 jaar later heeft ze hem nog!
Mocht mij wat overkomen,word alles ingeslapen...paarden inclus...heb ik al met de da afgesproken...ik vertrouw geen mens die zegt dat hij goed voor mijn beesten gaat zorgen...
Ook als je dieren jong zijn en niks mankeren?