Santos verkocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:44


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:45

super dat je hem een leuk huisje hebt gegund ;) zijn mooie honden, mijn buren hebben er ook 1.

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:45

zap schreef:
Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)



Maar daar kun je van tevoren toch wel over nadenken?
Je hebt het over echte dierenvrienden? Nou echte dierenvrienden denken na voordat ze er aan beginnen, want om een dier te nemen, daar maak je een keuze voor! En het overkomt je ook niet om twee honden er bij te nemen en plots te weinig aandacht te hebben voor je trouwe viervoeter die je al jaren hebt...

Een dierenvriend laat zijn hond niet wegkwijnen, geeft hem niet krap tien minuten aandacht, die verzet hemel en aarde om zijn dier aandacht te geven.

Dus als jij TS een dierenvriend vind, vraag ik me af wat jou defenitie van dierenvriend is...

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:49

zap schreef:
Kaja schreef:
Verhuizen naar een flat omdat je gescheiden bent... dus de hond weg? Kom op zeg!


En dus laten we de boerderijhond maar lekker in een flatje zitten....... wie is hier de dierenvriend?

Sorry hoor Kaja, maar ik vind dat je een beetje doordraaft. Gaat het er bij dierenliefde niet om te kijken naar het dier ipv kostte wat kost het dier houden??


Het gaat mij erom dat mensen eens nadenken alvorens een keuze te maken die voor een dier wel eens heel naar uit kunnen pakken...

Maar nee, we kloppen onszelf op de borst omdat we een dier 'gered' hebben, maar doen hem na zoveel jaar ook weer gewoon weg voor twee andere honden, want dan blijft er zo weinig tijd over, give me a break!!!

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:49

Toch vind ik de vergelijking hond/paard niet zo raar. Een paard betekent voor mij meer dan een hond en nog veel meer dan eenkat.

De meeste die het gek vinden denken vanuit hun eigen ik/gevoel. Deze mensen hebben ingezien dat ze de hond tekort doen en zijn onbaatzuchtig op zoek geweest naar een goeg tehuis.

Mensen die kost wat het kost een dier willen houden omdat ze zelf niet zonder kunnen zijn imo veel minder dierenvriend en enorme egoïsten, veel meer dan iemand die het belang van zijn dier voorop zet.

Je moet kijken naar wat een dier nodig heeft en als dat door omstandigheden niet geboden kan worden dan moet je er een goed tehuis voor zoeken.

Om de TS geen dierenvriend te noemen vind ik kortzichtig en vraag me dus ook af of de moraalridders hier het wel zijn......

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:51

Kaja schreef:
Je hebt het over echte dierenvrienden? Nou echte dierenvrienden denken na voordat ze er aan beginnen, want om een dier te nemen, daar maak je een keuze voor! En het overkomt je ook niet om twee honden er bij te nemen en plots te weinig aandacht te hebben voor je trouwe viervoeter die je al jaren hebt...

Jij weet toch helemaal niet hoeveel aandacht die hond nodig had? Misschien liepen ze voorheen wel 3 uur per dag met hem en daarnaast nog borstel en kroeltijd... Nou dan snap ik best dat je daar op den duur minder tijd voor hebt!

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:52

zap schreef:
Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)


We leven in 2009, werkhonden bestaan niet meer. Wat jij hier een werkhond noemt, is naar mijn mening een hobbyhond die dusdanig getraint is in iets wat ie zelf leuk vind en wat die goed kan.
Laatst bijgewerkt door spekkiejnfu op 21-07-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:54

Kaja schreef:
Een dierenvriend laat zijn hond niet wegkwijnen, geeft hem niet krap tien minuten aandacht, die verzet hemel en aarde om zijn dier aandacht te geven.


Ten kostte van wat???

Hoewel je er niet aan wilt, je hebt het niet altijd voor het zeggen! Weet jij wat er met mij gebeur over 5 jaar (want zolang hebben de katten hier nog zeker te leven)... nou, ik niet! Ik weet niet wat er op mijn pad komt over 10 jaar (zolang heeft mijn paard minimaal nog te leven). Sommige dingen kun je niet van tevoren weten, was het leven maar zo simpel om alles even op zijn kop te kunnen zetten voor een dier. Was het maar zo simpel!!

Werk (evt uitbreiding ervan) is ook niet altijd vantevoren te verwachten/plannen. Het komt en je moet erop inspringen en soms moet je daarvoor keuzes maken en prioriteiten stellen. En wellicht dat de prioriteiten voor jou anders liggen dan voor een ander ;)

P_A_R_Love

Berichten: 2370
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:54

spekkiejnfu schreef:
zap schreef:
Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)


We leven in 2009, werkhonden bestaan niet meer. Wat jij hier een werkhond noemt, is na mijn eigen zeggen een hobbyhond die dusdanig getraint is in iets wat ie zelf leuk vind en wat die goed kan.

Waar slaat dat nou op?
Werkhonden bestaan degelijk wel ;)
Zie hier maar in het dorp werkhonden bodercollie's worden hier getraint om de schapen op te drijven op de hei.
Dat noem ik wel werken

P_A_R_Love

Berichten: 2370
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:55

Kaja schreef:
Een dierenvriend laat zijn hond niet wegkwijnen, geeft hem niet krap tien minuten aandacht, die verzet hemel en aarde om zijn dier aandacht te geven.

Vind jij 10 minuutjes genoeg voor een hond om aandacht krijgen? :?

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:56

spekkiejnfu schreef:
zap schreef:
Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)


We leven in 2009, werkhonden bestaan niet meer. Wat jij hier een werkhond noemt, is naar mijn mening een hobbyhond die dusdanig getraint is in iets wat ie zelf leuk vind en wat die goed kan.


Ownee, bestaan die niet meer? Wat dacht je van de hond op het erf? Dat noem ik ook gewoon een werkhond. De hond is er niet voor de leuk, voor de gezelligheid (al nemen ze dat uiteraard ook mee), maar zijn er met een doel en zijn op dat moment nodig ;)

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:57

Rianneke schreef:
Tsjah blijkbaar vind zij zichzelf geweldig... Nou dan wil ik wel eens zien hoe zij met haar dieren is... Vaak bij die "extremere" mensen hebben de dieren het alles behalve geweldig!

In je eer aangetast? :D

Je maakt er maar van wat je wilt.. Ik heb mijn mening gegeven en ik vind dat jij geen dier waard bent als je zegt dat in het verleden genomen dier niet meer in je toekomst past, ik word daar misselijk van!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:58

Jeetje wat zitten mensen hier extremistisch in zeg. Dat had ik echt helemaal niet verwacht. Eigenlijk nooit over nagedacht, wij hebben al onze honden, vanaf mijn geboorte, altijd gewoon hun hele leven gehouden. Omdat dat kon. Maar als er grote dingen in het leven van mijn familie gebeurt waren, dan had het zomaar gekunt dat we een betere oplossing voor de hond hadden gezocht.

Je kan nou eenmaal niet je hele leven uitstippelen en volgens mij is er nog steeds niemand helderziend (zijn de meningen ook over verdeeld). Som gebeuren er zulke onverwachte dingen in het leven, dat je keuzes moet maken.

Ik vind het verhaal van de TS helemaal niet zo raar. De andere honden zijn voor het bedrijf. Die hebben ze blijkbaar nodig om brood op de plank te krijgen. Lijkt mij redelijk logisch dat die niet weg kunnen. En nu er een prima plekje voor Santos is gevonden, hebben ze een goede keuze gemaakt.

Ik verbaas me gewoon een beetje over sommige reacties.

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:58

Als je gewoon goed leest snap je wél wat ik bedoel.
Tegenwoordig is alles zo geautomatiseerd dat er naar mijn mening geen honden meer nodig zijn, tevens zijn mensen slimmer geworden en is er voor elk pietepeuterig probleempje wel een oplossing.
Dus zoals ik al zei; Een werkhond is een goedgetrainde hobbyhond die iets doet wat 'ie zelf leuk vind en waar die goed in is.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:59

Kaja schreef:
Rianneke schreef:
Tsjah blijkbaar vind zij zichzelf geweldig... Nou dan wil ik wel eens zien hoe zij met haar dieren is... Vaak bij die "extremere" mensen hebben de dieren het alles behalve geweldig!

In je eer aangetast? :D

Je maakt er maar van wat je wilt.. Ik heb mijn mening gegeven en ik vind dat jij geen dier waard bent als je zegt dat in het verleden genomen dier niet meer in je toekomst past, ik word daar misselijk van!


Ach, vraag me eigenlijk wel hetzelfde af als Rianneke :P. Ooit een dier weg gedaan? Dieren gehad? Kinderen met een allergie gehad? Onverwachts en snel moeten verhuizen?

Ik word er misselijk van dat mensen zo beoordeeld worden en rechtlijnig denken. Ik vind het gewoon een beetje eng.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:59

P_A_R_Love schreef:
Werkhonden bestaan degelijk wel
Zie hier maar in het dorp werkhonden bodercollie's worden hier getraint om de schapen op te drijven op de hei.
Dat noem ik wel werken

Dat wilde ik ook zeggen! Ik ken ook een schapenboer die werkt met 2 bordercollies! Reuze handig, want die beesten hebben de kudden binnen no-time bij elkaar... Daar kan de mens echt niet tegenop hoor!

zap schreef:
Ownee, bestaan die niet meer? Wat dacht je van de hond op het erf? Dat noem ik ook gewoon een werkhond. De hond is er niet voor de leuk, voor de gezelligheid (al nemen ze dat uiteraard ook mee), maar zijn er met een doel en zijn op dat moment nodig ;)

Dan is onze hond zelfs een werkhond :D Oorspronkelijk aangeschaft om te waken, maar hij is wel echt mijn maatje!

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:02

Kaja schreef:
zap schreef:
Wow, wat een discussie zeg..... pfff..... en ik zie termen/verwijten voorbij komen waarvan ik denk dat ze neergezet zijn zonder dat er over nagedacht is geloof ik...

Weet je wat egoïstisch zou zijn? Het diertje houden en het diertje even snel elke dag 10 min knuffelen zoals eerder in het topic is aangegeven.

Waar zijn de echte dierenvrienden gebleven die kijken naar het dier zelf?? Waarom gaat het hier alleen over de eigenaren? Het gaat om de HOND! Werkhonden zijn nodig, dus die moeten er gewoon komen. Laten we het hondje van ts dan maar lekker binnen zitten en lekker wegkwijnen, want je mag hem niet wegdoen... ook al is er een huisje die het hondje dolgraag wilt hebben en alle aandacht en liefde kan geven. Wie is hier nu de dierenvriend???

Ts, goed gehandeld :)



Maar daar kun je van tevoren toch wel over nadenken?
Je hebt het over echte dierenvrienden? Nou echte dierenvrienden denken na voordat ze er aan beginnen, want om een dier te nemen, daar maak je een keuze voor! En het overkomt je ook niet om twee honden er bij te nemen en plots te weinig aandacht te hebben voor je trouwe viervoeter die je al jaren hebt...

Een dierenvriend laat zijn hond niet wegkwijnen, geeft hem niet krap tien minuten aandacht, die verzet hemel en aarde om zijn dier aandacht te geven.

Dus als jij TS een dierenvriend vind, vraag ik me af wat jou defenitie van dierenvriend is...



Ik lees al eventjes mee, maar ga nu toch even reageren..

Niets is zo veranderlijk als het leven...Kun jij nu al voorspellen wat er met je paard gaat gebeuren over 2 jaar, als je bijv. door de crisis werkeloos raakt? Houd jij je paard, omdat je aan je paard bent begonnen en je hem niet weg doet, want dat had je je moeten bedenken voordat je je paard kocht??
Sorry, maar als je redeneert zoals jij nu zegt (nadenken voordat je ergens aan begint), kan niemand een paard (of hond, kat, konijn whatever) nemen.
Een bedrijf is een bedrijf, er moet brood op de plank komen, dus dat die werkhonden er moeten komen, daar is geen twijfel aan.
Soms is een situatie onhoudbaar en is het beter voor alle partijen als er uiteindelijk een knoop wordt doorgehakt.
Het doet de TS veel verdriet, maar ze kiest wel voor een leuk leven voor haar hond (en niet voor een leuk leven voor haarzelf waarin de hond bij haar is, maar eigenlijk geen leuk hondenleven heeft).

TS, fijn dat je op zoek bent gegaan naar een leuk plekje voor je hond en hem een leuk leven probeert te geven!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:04

Kaja schreef:
In je eer aangetast?

Je maakt er maar van wat je wilt.. Ik heb mijn mening gegeven en ik vind dat jij geen dier waard bent als je zegt dat in het verleden genomen dier niet meer in je toekomst past, ik word daar misselijk van!

Nee ik ben niet in mijn eer aangetast... Ik weet gelukkig beter want ik denk in belang van het dier en jij in eigen belang als jij vind dat je een dier altijd koste wat het kost moet houden! En daar word ik nou misselijk van :(:)
Ik ben er blij mee dat mensen er zelf achter komen dat hun dier niet meer in hun leven past en er een betere plek voor zoeken. Dat is ook een kwestie van zelfkennis ;)

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Santos verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:09

meid ik vind het super dat je voor de hond kiest,, ik ken zat mensen die aan zichzelf denken en daarom hond etc... toch maar houden omdat ze hem niet kunnen missen maar als je eenmaal je hond of paard ergens heen brengt waar hji het super heeft is dat rotte gevoel van gemis gauw minder ik heb het namelijk ook meegemaakt maar wat ik uit jou verhaal opmaak is dat jij echt de juiste keuze hebt gemaakt !!

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Santos verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:13

Kunnen we die ellenlange discussie misschien even voortzetten in het andere topic wat al eerder genoemd is? Aangezien iedereen nu maar de TS haar topic gaat overnemen wat blijkbaar niet de bedoeling is. En de opmerkingen worden ook wel heel persoonlijk vind ik...

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:16

Wat grappig weer, al die bemoeienissen hier op bokt. Wat weet iedereen het toch allemaal goed.....

TS, ik denk dat je het goed gedaan hebt hoor. Voor honden hoeft het helemaal niet zo erg te zijn om van baas te wisselen. Ik had hier twee herplaatsers, allebei volwassen toen ze hier kwamen. Het heeft nog geen half uur geduurd (ik denk zelfs nog veel korter ;) ) dat ze heerlijk op de bank lagen te slapen. Sjonge, wat hebben die dieren hun oude baasje gemist zeg.....

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:20

Diablo schreef:
Wat grappig weer, al die bemoeienissen hier op bokt. Wat weet iedereen het toch allemaal goed.....

TS, ik denk dat je het goed gedaan hebt hoor. Voor honden hoeft het helemaal niet zo erg te zijn om van baas te wisselen. Ik had hier twee herplaatsers, allebei volwassen toen ze hier kwamen. Het heeft nog geen half uur geduurd (ik denk zelfs nog veel korter ;) ) dat ze heerlijk op de bank lagen te slapen. Sjonge, wat hebben die dieren hun oude baasje gemist zeg.....


hahaa, hier ook zo met onze cocker spaniel. Het (oude) baasje ging weg toen ik ze ging uitlaten, onze hond en die cocker, en ze heeft totaal niet gezocht naar het baasje en 's middags lag ze al heerlijk op de bank! Dus het heeft echt superveel impact op ze ;).

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:26

@xono Ik reageerde beetje overdreven met dat verlost van andere honden, omdat mensen het hadden over de gevoelens van de hond.
Maar aan de andere kant, sommige honden kunnen snel jaloers met andere honden erbij.

Overigens denk ik dat een hond het net zo fijn, al niet fijner kan hebben bij iemand anders.
En als je ziet dat je hond het goed heeft bij iemand anders, dan is het toch goed.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:35

Citaat:
We leven in 2009, werkhonden bestaan niet meer. Wat jij hier een werkhond noemt, is naar mijn mening een hobbyhond die dusdanig getraint is in iets wat ie zelf leuk vind en wat die goed kan.


Wauw!Dat is pas kortzichtig :+
Ik ben maar wat blij met mijn werkhond(dat scheelt mij toch heel wat rennen).
Mijn huidige hond(Border)heb ik trouwens gekregen van een meisje die haar ge-erfd had van haar overleden opa die er schapen mee hoede.Hoewel ze gek was op de hond was het duidelijk dat ze haar beter niet in haar kleine appartementje kon houden en nu is iedereen gelukkig dat ze hier is.

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:43

Rianneke schreef:
Kaja schreef:
Deze uitspraak zegt mij genoeg!!!

Hoe vreselijk kun je zijn?? Jij bent geen dier waard.... :n

Dank je 8-) En dat ik geen dieren waard ben beslis jij gelukkig niet :+ Ik weet gelukkig beter! Maar waarschijnlijk ben ik ook anders opgevoed met dieren ;) Als er bij ons bijv. een koe niet goed meer produceert gaat ze ook weg! (nadat we er alles aan hebben gedaan natuurlijk) Zo is dit jaar de knuffelkoe van mijn vriend weggegaan! Dat was ook slikken, maar soms moet je keuzes maken...

chocobroodje schreef:
Ok, stel je nieuwe vriend is perfect in alle opzichten maar hij is doodallergisch en dan? Of je eigen kind is allergisch, of je moet verhuizen naar een flatje om dat je gescheiden bent, ik noem maar eens wat hoor. Dat bedoel ik met onvoorziene omstandigheden.

En al deze factoren kun je ook niet van te voren weten! Moet je dan een hond koste wat het kost houden? :n Want dan ben je in mijn ogen geen dieren waard!


chocobroodje schreef:
Oh dus ik ben egoistisch? Prima hoor meid, kun je ook echt meteen zien he? Dat jij niet snapt wat ik bedoel zegt meer over jou dan over mij!

Tsjah blijkbaar vind zij zichzelf geweldig... Nou dan wil ik wel eens zien hoe zij met haar dieren is... Vaak bij die "extremere" mensen hebben de dieren het alles behalve geweldig!



Ben het helemaal met jou eens.....