Santos verkocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:47

Jeetje wat een gekke reacties hier van sommige. Als je 100% zeker wilt weten dat je je aangeschafte dier nooit weg zal doen moet je helemaal geen dieren nemen.
Omstandigheden kunnen nou eenmaal veranderen en het verschilt ontzettend per dier hoe makkelijk je die ergens anders kunt plaatsen. Wij hebben toevallig van de week een avond een op straat gevonden Jack Russel in huis gehad. Heeft eventjes gejankt en was wat onrustig. Maar nadat hij brokjes had gehad (bij veel honden gaan gevoelens vooral door de maag) sprong hij op de bank, op schoot, kwam aanzetten met een balletje om te spelen, bedelde om koekjes. Beest gedroeg zich binnen een half uur alsof hij nooit ergens anders was geweest.
En een paard kun je dan volgens sommige hier wel gewoon verkopen, want die heb je puur voor de sport. Mijn paard heeft weleens een week niet gegeten op een nieuwe stal en is weken niet zichzelf geweest, maar er zijn ook genoeg paarden die zo'n switch wel heel makkelijk maken. En zo geld dat voor heel veel dieren. Je kunt nou eenmaal niet altijd alles voorzien en alles houden. Voorwaarde vind ik wel is dat je er een goed tehuis voor zoekt (en dat is bij honden misschien nog wel het makkelijkste) en dat heeft de TS gedaan. Fijn dat hij het leuk heeft!

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:00

Ik weet dat ik heftig reageer, en wat ik zeg meen ik ook.
Ik ben ook van mening dat ik er ook in kan komen dat je leven veranderd en dat niet alles te overzien is.
Ik ben niet zoetsappig met mijn dieren, maar ook niet hard.
Mijn hond is mijn kind maar op een andere manier als mijn kindjes dat zijn.
Ik houd van mijn hond en vind dat hij een heel goed leven verdient, wij hebben hem opgenomen in ons gezin en daar maakt hij dus ook deel van uit. Ik laat mijn kindjes niet alleen met de hond en als mijn kindjes de hond plagen en/of pijn doen hebben ze straf!
Ik ben er voor mijn hond, ik ben verantwoordelijk voor zijn lot en voor zijn geluk.
En ik zou altijd beslissen in het voordeel van mijn hond.
Nu en over zoveel jaar, net zo lang tot hij het leven hier verwisseld voor het eeuwige...
Voor die verantwoordelijkheid heb ik gekozen en die zal ik dragen.

Ik wil niemand hier de les lezen, ik wil niemand kwetsen, maar ik wil wel iedereen een spiegel voorhouden.
Wat is dierenliefde? Wat heb je voor je dier over? Wat is goed?
Daar zal iedere mening over kunnen verschillen, we zijn mensen en niet allemaal hetzelfde.

Het enigste waar ik mij aan stoor en dus eigenlijk wil zeggen is dat we met zijn allen nou eens na moeten denken voordat we een dier opnemen in ons gezin. Bezint eer ge begint!!!
Teveel dieren zijn de dupe van impulsieve beslissingen. En ook al kunnen we niet alles overzien, daar gaat het niet om, want overal is een mouw aan te passen... ook voor dieren..!! Maar heb je het ervoor over? Dat is de vraag....

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:07


kimmie261

Berichten: 19224
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:19

ik heb hier diverse honden rondlopen die hier op oudere leeftijd zijn gekomen,en inderdaad wat diablo schrijft,geen hond die weken gerouwd heeft om hun oude eigenaar,is meestal heel snel wel goed.

als mensen op vakantie gaan en ze brengen hun hond bij mensen/vrienden dan is het niet erg,maar als je ze herplaatst dan zou een hond van slag zijn,alsof zo'n beest dat weet... :+

en hier loopt bv een rottweiler rond,die mensen hadden die hond van puppie af aan,maar na 6 jaar kregen ze een tweeling,en die rottweiler deed wel heul lelijk grommen naar die kindjes toen ze gingen kruipen,gevolg was,dat rottweiler in de achtertuin moest gaan leven en die hond was een huiselijk leven gewend,die snapte er niets van...

die mensen hebben de hond bij mij gebracht,met de reden,óf we zoeken nu een goed huis voor hem en denken niet aan onszelf,óf we houden hem met risico dat ie 1 van de kindjes bijt en dan moeten we hem laten inslapen,en dát was wat ze al helemaal niet wilde...

geloof me die vrouw moest door haar man in de auto getild worden,gek van verdiet werd ze toen ze de hond achterliet,ze moest zooo vreselijk huilen,dat ik zelfs bijna stond mee te huilen

en de hond,die lag savonds heerlijk in huis speklapjes mee te eten... :D ,die vond het allemaal wel best

ze zijn later nog eens langs gekomen om te kijken hoe het met hem ging,omdat die vrouw er nog steeds geen rust mee had,nadat ze hem weer gezien had,was het goed,was ze blij dat hij bij ons woonde en dat ie zo'n goed leven had,een leven die hij anders bij hun zou slijten in een achtertuin.

dus ja,ik vind dat die mensen een goede beslissing hebben gemaakt,een niet egoistische keuze,maar gekeken hebben waar de hond het beter kon hebben....

mijn eerste rottweiler was een hond van 2 jaar oud die al 5 eigenaren had gehad,en die op het punt stond ingeslapen te worden,door haar huidige eigenaren,bij mij, heeft ze nog 10 jaar geleefd...

soms is het beter als een hond herplaatst wordt,en nee,niet alles is op te lossen door je hond te houden...

bv mijn eerste dogo is bij mij gekomen vanwege allergie van de eigenaresse haar nieuwe vriend,die jongen leefde boven in huis zij beneden,en ze moest zo ongeveer "uitgeklopt" naakt naar boven gaan,wilde die jongen snachts lucht hebben..de huisarts gaf geen nieuwe medicijnen meer '"zolang de hond nog in huis was"

tja,en dan,vriend op straat zetten,iemand waar je de rest van je leven mee verder wil gaan,iemand waarmee je kindjes wil??

ook zij koos voor haar partner en ik heb haar hond overgenomen,die zo gek op mij was binnen een paar dagen,dat zij mijn auto niet meer inkon,hij vrat haar op :D

nee, het is gewoon in het leven niet altijd zo dat je een hond voor kan laten gaan...of dat je alles kan voorzien hoe het gaat lopen in de toekomst :n

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:24

Je kunt ook niet alles overzien...
Maar meer dan sommige nu overzien!!

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Santos verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:32

Even een slotje voor overleg


[edit] Gezien de mate waarin de discussie uit de hand is gelopen zien wij als mods geen toegevoegde waarde in dit topic.
Slotje is dus definitief.