Poesje na 11 maanden vermist gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Poesje na 11 maanden vermist gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:55

Heb goed nieuws!!

Sinds enkele dagen loopt er een schildpadden katje bij mij voor. Ze komt 's avonds op het plein waar ik woon en mauwt de hele boel bij elkaar.

Ik woon hier nu al meer dan 10 jaar en er lopen bij ons eigenlijk nooit katjes rond (druk centrum). Ze scheen van niemand te zijn.

Heb haar al een paar keer kunnen aaien, gister heb ik de site van Amevidi bezocht en zag dat er een katje vermist werd een dorp verderop. Aan de foto te zien dacht ik: dit kan dat vermiste katje misschien wel zijn!

Gisteravond laat heb ik haar opgepakt, ze was erg wild en heb haar binnen in de hal gelaten van ons appartementencomplex. Ze was toen zo van slag en bang, dat ik haar weer heb laten gaan. Ze rende keihard weg richting onbekend.

Ik dacht: die komt hier nooit meer in de buurt...

Vanavond, toen ik zat te bokken }> , hoorde ik haar weer. Dus hup balkondeur open en op balkon gaan staan. Ja daar was ze weer. Buurvrouw stond ook op balkon. En vond het zo zielig.

Zij had een kattenmandje, ik zou poesje proberen te vangen om een foto te maken en Amivedi te bellen.

Toen ik bij de buurvrouw stond om het plan te bespreken en we stonden op het balkon naar het mauwende katje te kijken, liep er een ouder stel voorbij. En zagen het katje, dat weer eens luid mauwde.
Ineens zei de vrouw : Maar dat is ons Plientje!! Plientje!!
Helemaal blij!

Ik vroeg of zij het katje kende. Ja! Ze was van haar, vorig jaar augustus van huis weggelopen nadat ze verhuisd waren naar een ander deel van ons dorp. Ze had Amivedi ingeschakeld, aanplakposters overal opgehangen, elke avond overal gezocht en geroepen. Zelfs advertentie in plaatselijke krant geplaatst.

Maar niets...tot ze het in november vorig jaar had opgegeven. En nu, komt ze haar ineens weer tegen, nadat ze uit eten waren geweest....

Plientje is in die 11 maanden verwilderd. We hebben haar wat brokjes gevoerd. Ze had enorme honger.
Ik heb haar weer een beetje kunnen aaien en heb haar met voer in het mandje gelokt.
Helaas is ze, toen we het mandje dicht wilden doen, weer ontsnapt en keihard weggerend richting ombekend.

De vrouw was helemaal in tranen om haar Plientje weer te zien....

Ik en de vrouw hebben telefoonnummers uitgewisseld en ik heb van haar het oude reismandje van Plientje gekregen, om haar alsnog proberen te vangen.
Indien dit niet lukt ga ik een vangkooi regelen bij de Dierenbescherming.

Als Plientje gevangen is, dan gaat ze eerst naar de DA om helemaal onderzocht te worden en dan moet er gekeken worden of ze te verwilderd is of toch weer kan wennen aan haar oude huisje en baasje (die enige tijd geleden een nieuwe kat uit het asiel heeft gehaald... ;( ).

Ik hoop dat Plientje vanavond of anders morgenavond toch weer onder mijn balkon verschijnt en nu niet zo erg geschrokken is dat ze helemaal niet meer durft te komen.

Hier is het bericht op de site van Amivedi:

12 augustus 2008 Kat poes SCHILDPAD, 4 jaar, Roepnaam: Plien, halsband, gesteriliseerd, Rechtervoor- en achterpootje hebben lichtbruine voetjes. Blauw bandje met adreskokertje (oud adres, tel.nr. klopt wel) Schuw poesje.

Anoniem

Re: Poesje na 11 maanden vermist gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:57

Wat super dat mens en dier elkaar zo weer vinden! Hopelijk kunnen jullie Plientje nog gevangen krijgen en is ze helemaal gezond zodat ze naar haar baasje kan!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:58

Dat lijkt me echt apart zeg, om het op die manier mee te maken.
Wat een toeval ook dat dat echtpaar net daar liep.
Misschien gaan rammelen met brokjes ( in de hoop niet nog meer zwerfkatjes te vinden :') )

Ik hoop voor jou en de eigenaars dat het diertje nogmaals langskomt bij je!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:59

Wauw, wat een verhaal! Onze kat is sinds 3 april ook weg, ik hoop héél erg dat hij nog terug komt.. Soms geef ik het op maar dan lees ik dit soort verhalen en dan heb ik er toch nog een beetje vertrouwen in.. En waarschijnlijk komt ze wel terug ondanks ze geschrokken is toen we de kat die nu weg is (was eerst een zwerfkat) wouden vangen is hij ook ontsnapt maar omdat we hem eten gaven zat hij de volgende dag weer te mauwen in de tuin :))

En anders hoop ik dat hij bij mensen zoals jouw terecht komt die hem toch opvangen en contacten met amivedi!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:02

wow dat is nog eens apart zeg

en wat een toeval (of zou het lot toch zo moeten wezen?)

ik ben iig heel benieuwd hoe dit verder af gaat lopen

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:02

super dat je die moeite doet!!! +:)+
hoop dat je hem snel weer kan pakken! :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:05

Wauw wat een mooi verhaal!!
Ik hoop écht dat ze nog een keertje terug komt...

Soms hoor je van die verhalen dat een kat toch na zo'n tijd wordt teruggevonden. Mooie en leuke verhalen zijn dat meestal :)
Top dat je dit doet!!
Hou ons op de hoogte!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:05

Het was ook echt TE toevallig!
Vrouw woont een stukje verderop in een nieuw gedeelte van het dorp en heeft echt alles gedaan om haar Plientje te vinden.

Toevallig sta ik met buuf op haar balkon over het katje te praten, over wat handig is etc. En dat ik Amivedi zal bellen en haar probeer te vangen zodat katje in ieder geval te eten krijgt en verzorgd wordt totdat Amivedi de eigenaar heeft opgespoord.

En daar komt ineens een vrouw voorbij onder ons balkon en wordt helemaal emotioneel omdat ze haar katje herkent en al die 11 maanden nooit meer heeft gezien!!

Toeval? Bestaat dat wel??

PS iemand nog tips om Plientje te vangen? Ik zit onder de schrammen, ze is zo wild en bang...wil haar vertrouwen niet een 3e keer schaden...

Anoniem

Wat een schitterend verhaal! Ik hoop dat Plientje zich wel weer laat zien hoor, maar het feit dat jullie haar lekker eten aangeboden heeft zal dr mss voor zorgen dat ze de volgende keer weer bij je langskomt, hoop het zo!

Ragdollcat

He leuk dat dat stel zelf die poes gevonden hebben en jullie gaat helpen. hopelijk lukt dat.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:07

laetitia schreef:
Het was ook echt TE toevallig!
Vrouw woont een stukje verderop in een nieuw gedeelte van het dorp en heeft echt alles gedaan om haar Plientje te vinden.

Toevallig sta ik met buuf op haar balkon over het katje te praten, over wat handig is etc. En dat ik Amivedi zal bellen en haar probeer te vangen zodat katje in ieder geval te eten krijgt en verzorgd wordt totdat Amivedi de eigenaar heeft opgespoord.

En daar komt ineens een vrouw voorbij onder ons balkon en wordt helemaal emotioneel omdat ze haar katje herkent en al die 11 maanden nooit meer heeft gezien!!

Toeval? Bestaat dat wel??

PS iemand nog tips om Plientje te vangen? Ik zit onder de schrammen, ze is zo wild en bang...wil haar vertrouwen niet een 3e keer schaden...

Wij hebben toendertijd over valentijn de bovenkant van een konijnenhok gedaan.. en toen de voorkant opengedaan en in die opening het reismandje gezet met wat eten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:08

Wat een prachtig verhaal! :)

Zou je niet direct de DB bellen om om een vangkooi te vragen? Ik snap wel dat je het zelf wilt proberen maar waarom nu nog risico nemen dat het niet lukt en ze naar een andere wijk uit je zicht verhuisd?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:09

Ik denk wel dat er een kans is dat Plientje weer eens langs komt, succes ermee! ;)
Wel goed dat ze na 11 maanden weer is teruggevonden :D

Over dat vangen, misschien heeft 't poesje wel weer erge honger als ze zich weer laat zien, dan zou je misschien zo'n reismandje klaar kunnen maken en daar voer inzetten aan het uiteinde.
En als ze er dan in zit te eten het deurtje dichtdoen?
Of is dat te simpel? :p

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:12

Wil je het op een niet-nog-meer-traumatiserende-manier doen of een hop-ik-heb-je-manier?
Want eventueel een visnet eroverheen? := Als het echt niet meer wil?

Anders zou ik van dat sterkruikend zacht vlees nemen en op het moment dat kattebeest in de buurt is dat in een bak zetten en zo proberen te vangen.
Je hebt van dat spul wat je op een km afstand al ruikt. :=

Ir111: ik denk dat wanneer zij de DB belt en die ter plekke is dat het katje alweer gevlogen is?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:15

Aaaah, wat een mooi verhaal :)

Wij hebben nu sinds een half jaar een aanloopkat die van niemand is. We hebben de Amivedi en andere instantie gebelt en gemaild maar niemand kent hem dus we hebben besloten hem te houden. Het is echt een schatje.
Dus opzich hoop ik niet dat die eigenaren hem ooit nog vinden.
Maar aan de andere kant hebben wij er alles aan gedaan om de eigenaren weer te vinden en we kregen geen reactie. We hebben posters/advertenties en fotos rondgestuurd/opgehangen/op internet gezet.
Als je echt je kat kwijt bent ga je toch goed zoeken.

Misschien is hij gewoon hier in de buurt gedumpt of komt hij van een boerderij ofzo. Hij is in ieder geval nu ons schatje :)

Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:17

Wat een bijzonder verhaal. Die arme kat heeft dus ook die koude wintermaanden meegemaakt!!! Arm beestje. Ik denk dat ze zich nog wel laat zien en dat ze ook wel te vangen is. Mocht je nog een reismandje willen lenen, ik heb er twee thuis staan. :D

Wat me wel zorgen baart, is dat ze verwilderd is. Dat zijn geen gemakkelijke katten, hoor.
Ben heel benieuwd!!! Plientje, arme beessie.... Hopelijk komt het allemaal goed. X

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:18

Sani schreef:
Ir111: ik denk dat wanneer zij de DB belt en die ter plekke is dat het katje alweer gevlogen is?

Mss ben ik verkeerd hoor, maar een vangkooi zet je toch neer en die controleer je een paar keer per dag? :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:21

Ir111 schreef:
Wat een prachtig verhaal! :)

Zou je niet direct de DB bellen om om een vangkooi te vragen? Ik snap wel dat je het zelf wilt proberen maar waarom nu nog risico nemen dat het niet lukt en ze naar een andere wijk uit je zicht verhuisd?

Ik werk zelf bij de DB, dus dat komt wel goed. Ik bel ze morgen zowiezo even, ik denk niet dat er iemand op kantoor is maar er moet als het goed is wel iemand dienst hebben bij de telefoon en dierenambulance.

PS: die tip van dat eten in het mandje dat hadden we dus geprobeerd....alleen was dat zo'n reismandje waarbij het hekje op 4 plaatsen dicht moet en los zit.
Niet te doen.

Nu heb ik van de eigenaresse een mandje gehad waarbij het hekje er gewoon aan vast zit en die met 1 knoopje meteen dicht zit.

PS: dat aanloopkatje is echt mooi! wow!

@pistache: blijf hoop houden! het kan dus echt! bekijk je de site van Amivdi wekelijks?
En ook heel goed alle asielen in jouw regio in de gaten houden. Zwervers worden doorgaans in asielen geplaatst. Dus alle asielen langs!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:25

Ja ik bekijk de site van amivedi heel vaak, en die van het asiel ook. Het contact met het asiel is niet zo goed verlopen de laatste keer :\
Ik had via amivedi gebeld naar het asiel en hele omschrijving gegeven, duidelijk aangegeven dat hij gecastreerd was etc.. Mocht ik langskomen want ze hadden wel katten die aan die omschrijving voldeden. Dus ik erheen, hadden ze géén gecastreerde katten en ze waren ook niet eens dezelfde kleur, ik kon serieus wel huilen toen ik daar stond ;( Ik had toch een beetje hoop omdat ze toch zeiden kom maar langs.. Maar we hebben iedereen in de buurt ingelicht en zoveel mogelijk advertenties geplaatst dus hopen dat hij nog terecht komt!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:38

wat naar pistache...het lijkt me vreselijk om je katje kwijt te zijn.

Mijn katje is, toen hij jonger was, een keer van het balkon gesprongen (ik heb een ommuurd balkon met een balustrade).
Hij zat altijd op de balustrade naar beneden te kijken (leuk uitzicht!) maar had in de gaten dat hij niet naar beneden kon springen omdat dat te hoog was.
Toch is hij een keer, toen ik mijn verjaardag vierde en katje op balkon zat, naar beneden gesprongen...
Ik en al mijn vriendinnen hebben overal gezocht en eindelijk vond ik hem, in een hoekje, totaal in shock.

Eergister reed ik naar mijn werk (bij de DB dus) en zag een aangereden katje aan de kant van de weg liggen. Hij was dood en er kwam bloed uit zijn mondje...De melding was al doorgegeven aan de dierenambulance die het overleden katje op ging halen...
Moest toen echt aan de eigenaar denken...die weet niet waar zijn kat is en dat hij aangereden is...vreselijk...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:44

Gelukkig heb je hem toen teruggevonden! Die onzekerheid is inderdaad het vreselijkste wat er is.. Hij was 1 jaar bij ons zwerfkat en we hadden hem 2 maanden voor die wegliep bij de DA gebracht en laten enten en alles dus hij was officieel van ons :D Het was zo'n lief beest je kon alles met hem als die ging slapen kwam die altijd naast je liggen en moest je hem op z'n buik krabben :D

Maargoed, dit topic gaat over een kat die gelukkig goed terecht is gekomen, dus het kan altijd nog en daar blijf ik aan denken!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:54

Eigenaresse smste net dat ze helemaal van slag en ontroerd is...

Ik ga echt mijn stinkende best doen Plientje weer terug bij haar te krijgen...

Ik ben express nog wakker, met balkondeur open, maar heb Plien tot nu toe nog meer gezien of gehoord...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:42

Hopelijk krijg je haar te pakken. Ipv haar meteen de eerste keer weer proberen te vangen, zou ik haar eerst even een paar keer alleen eten geven en evt. aaien.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:10

LZP -> BB

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:40

@kimmes:

Dat is een goed idee! Ik heb net brokjes gekocht voor Plien en heb met de bibliotheek (tegenover mij) overlegd dat ik in hun binnenplaats een vangkooi neer mag zetten na het weekend.

Ik kan de vangkooi nl. niet zomaar op straat neerzetten aangezien die dingen vrij kostbaar zijn en er heel veel volk langskomt.

Ik ga vanavond gewoon wat brokjes neerleggen, en verder niets. Morgen weer wat brokjes neerleggen en dan langzaamaan opbouwen.

Ik heb hem gisteravond/nacht niet meer gezien en gehoord. Ik hoop echt dat beestje nog terug komt op deze plek.