nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 18:43

hallo iedereen,

we hebben vanmiddag de beslissing gemaakt om een boxer te adopteren
we zijn helemaal gelukkig en ethousiast, het is een reu van max 1 jaar oud en komt uit het asiel
Het is een vondeling dus we weten niet precies wat hij meegemaakt heeft maar het is een super leuk enthousiaste, drukke, vriendelijke hond
Hij had een cherry eye maar daar is hij 2 dagen geleden aan geopereerd
15 juli moet hij voor controle naar de dierenarts en dan maken we afspraken voor wanner we hem op kunnen halen
mijn andere hond milo kan heel snauwerig zijn naar andere honden sinds onze andere hond overleden is maar hij hij was bij de boxer best braaf, nog afstand houdend en terughoudend maar dat komt helemaal goed
de boxer is super vrolijk en enthousiast
iets te in het begin want hij plaste me onder
iemand tips om dit af te leren??
Wij willen sowieso een cursus met de hond gaan volgen; hij kent wel het commando zit en blijf en gaat bij elke weg zitten
hij trekt nog wel wat aan de riem van blijheid maar dat komt wel goed
zindelijk weten ze niet of hij dat is ; ik vermoed van niet dus dat wordt nog een leuk klusje
van elke hond wordt hij helemaal dol en blij en wil spelen , rennen , spelen , rennen en nog meer spelen en rennen
hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
aangezien al onze dieren vernoemd zijn naar karakters uit films willen we dat graag aanhouden
we hebben nu pumbaa(van timon en pumbaa) maar andere tips en ideeen zijn zeer welkom
ook zou ik graag willen weten welk voer jullie je boxers geven zodat hij niet te erg gaat kwijlen
het is trouwens een ongecastreerde reu en wij willen hem waarschijnlijk castreren voordat straks anders de hormonen te erg op gaan spelen en hij met onze andere hond terrotorium gaat verdedigen
ik heb de hond straks zelf gewogen en hij weegt 27,5 kg dus ietsje zwaarder mag naar mijn idee wel
iemand ervaring met castratie bij een boxer?? worden ze er lui en dik van ?

hieronder wat fotos; eerste 2 fotos van de advertentie van het asiel met daarop het cherry eye en daaronder een foto van vanmiddag
Afbeelding

Afbeelding

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... 08/bob.jpg

en wat vinden jullie van hem? wij zijn er in ieder geval helemaal verliefd op :D :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 11-07-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto in link gezet. Je mag maximum 2 foto's plaatsen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:08

Misschien raar, maar vind hem niet echt op een bokser lijken! >;)

Veel succes met hem!

Anoniem

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:11

Hij lijkt naar mijn idee ook niet op een echte boxer, wel een kruising. En wat je zou kunnen doen aan het plassen. Als je binnenkomt je hond geen aandacht geven, helemaal niks. Hem niet eens aankijken tot hij gekalmeerd is ookal duurt dat een uur. Dan ga hem pas aanhalen en als hij te druk is gelijk weer negeren. Mijn hond plaste ook altijd van blijdschap

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:12

Ik heb geen verstand van honden maar dit is geen boxer.
Dit is een boxer, met hangwangetjes. ;)
>> Afbeelding
Volgens mij heeft het jou onderplassen met dominatie te maken (als hij zn poot optilt) en van castreren worden de meeste dieren iets rustiger en dikker maar het hoeft niet altijd. :)
Het kunnen ook zenuwen zijn dan moet je het maar negeren en niet teveel aandacht aan schenken..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:20

Mijn golden retriever deed dit ook bij iedereen die binnekwam.
Wij zeiden altijd tegen mensen als ze binnen kwamen dat ze de hond moeten negeren.
Ze mogen Tosca dan pas aanhalen op het moment dat ze rustig ligt.

Zij was ook gewoon over enthousiast.
Had weinig met dominant zijn te maken.
Eerder onderdanigheid..

Ze ging dan op der rug liggen en liet alles lopen..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:27

Chichiba schreef:

Veel succes met hem!

eerste en 3e foto vertekend
2e foto is goed te zien dat het echt een boxer is
volgens de dierenarts toch echt een rasechte hoor ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:30

Iessie schreef:
Ik heb geen verstand van honden maar dit is geen boxer.

duidelijk geen verstand van honden dus :+ :D
verklaard door de da; een boxernis het 100 % zekers; geen kruising
het is een moderne boxer(zonder gecoupeerde staart) en nog erg jeugdig

de fotos vertekenen wat vooral foto 1 en 3; 2e foto is goed te zien dat het een boxer is
mijn vriendin handeld in honden; ook boxers en zei dat dit echt wel een boxer is
dus als je het niet erg vind laat ik het aan de proffessionals over ;)
er waren heel veel geinteresseerden voor de hond
ook mensen die willen fokken (zonder papieren ) aangezien het een ongecastreerde reu is
en het plassen heeft helemaal niks met dominantie te maken; hij doet het uit enthousiasme
de hond is zo onderdanig als het maar zijn kan

>> http://www.best-dog-photos.com/images/B ... icture.jpg
Volgens mij heeft het jou onderplassen met dominatie te maken (als hij zn poot optilt) en van castreren worden de meeste dieren iets rustiger en dikker maar het hoeft niet altijd. :)
Het kunnen ook zenuwen zijn dan moet je het maar negeren en niet teveel aandacht aan schenken..
Laatst bijgewerkt door lindake op 11-07-09 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto uit quote gehaald.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:31

Zijn gewoon vreugdeplasjes, zie je wel vaker bij een jonge hond. Gewoon hond negeren als je binnenkomt en belonen als hij rustig is. In ieder geval niet straffen voor het ongelukje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:50

Laatst bijgewerkt door lindake op 11-07-09 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 foto's in link gezet. Je mag maximum 2 foto's plaatsen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:52

Chichiba schreef:

Veel succes met hem!

nee het is ook geen bokser, het is een boxer :))
dat oog ziet er wel beetje eng uit, maar leuk beestje hoor!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:54

wat een leukerd vind het wel een boxer je hebt nou eenmaal verschillende. hij heeft minder hangwangen maar wij hadden er ook 1tje met een lange neus. veel mooier en beter voor het beestje. veel plezier ermee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:55

Ach joh maakt het uit, het is toch een leuk dier. Ik vind boxers helemaal te gek, lief en een lekker overactief. Ben eigenlijk erg gek op de niet geaccepteerde variant, zo'n witte.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:57

StillAngel schreef:
Chichiba schreef:

Veel succes met hem!

nee het is ook geen bokser, het is een boxer :))
dat oog ziet er wel beetje eng uit, maar leuk beestje hoor!

:D :D :D :D
dat oog is een cherry eye en komt veel voor bij boxers en dogachtigen en dat heeft hij inmiddels dus niet meer :)
daar is hij 2 dagen geleden aan geopereerd

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:58

ikke20 schreef:
wat een leukerd vind het wel een boxer je hebt nou eenmaal verschillende. hij heeft minder hangwangen maar wij hadden er ook 1tje met een lange neus. veel mooier en beter voor het beestje. veel plezier ermee

dank je :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:58

Nikka schreef:
Ach joh maakt het uit, het is toch een leuk dier. Ik vind boxers helemaal te gek, lief en een lekker overactief. Ben eigenlijk erg gek op de niet geaccepteerde variant, zo'n witte.

een witte boxer is niet geaccepteerd omdat deze honden vrijwel in 90 % van de gevallen blind en of doof zijn

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:59

Mijn hond deed dat ook af en toe toen ze klein was.. had echt niets met dominantie te maken. Dit gebeurde vooral als ze heel blij en druk was en dan kon dr plas gewoon niet ophouden. Later toen de controle over de blaas beter was heeft ze dit nooit meer gedaan

Boxers zijn zoiezo altijd erg enthousiast en ik denk dat je het begroeten gewoon kort en rustig moet houden.. Als hij plast uit onderdanigheid moet je zorgen dat je niet dominant naar hem over komt. Want dan gaat hij dingen doen om onderdanig over te komen en dat is ook het plassen.

Heb zelf ook een boxer maar een heel ander type dan deze. maar kwa karakter komen ze denk ik wel overeen! Denk dat mensen vooral denken dat t geen boxer is omdat hij een vrij lange snuit heeft voor een boxer en de vorm van zn kop is iets anders misschien iets richting stafford. Maar dat kan de pret niet drukken toch? Boxers zijn superhonden

Veel succes en plezier nog

Nog een edit: voor een goede hondenschool zou ik kijken of je naar een boxerclub kan gaan of naar een hondenschool waar ze echt goed met boxers om kunnen gaan. Ik ging naar een algemene hondenschool en die wisten met veel dingen niet wat ze er aan moesten doen. Lijkt misschien overdreven maar ik zou t wel doen als ik weer een nieuwe boxer heb ooit.
Laatst bijgewerkt door ASsi_ op 11-07-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:00

Ja je ziet het ook veel bij Bassets en is makkelijk te opereren. Je heb alleen wel kans dat het andere oog ook nog een keer komt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:03

Ten eerste vind ik het een leuk dier om te zien en super dat jullie hem uit het asiel gehaald hebben...geen enkel dier hoort daar eigenlijk thuis.

Ten tweede is dit toch niet een volwaardige boxer volgens mij...hij mist de "deuk" tussen zijn ogen, zijn neus is te lang en te recht en daarbij vind ik zijn oren niet geheel boxer-like. Mis ook de hangwangen.

Maar who cares???????? T'is een leuk en enthousiast dier...dat is wat telt toch?

Ow ja en dat plassen, negeren bij binnenkomst. Als haar enthousiasme later wat indampt en ze haar plekkie gevonden heeft gaat dit vanzelf weg. Zeker NIET straffen als ze dit doet!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 20:07

djuno schreef:
Ten eerste vind ik het een leuk dier om te zien en super dat jullie hem uit het asiel gehaald hebben...geen enkel dier hoort daar eigenlijk thuis.

kijk eens bij de fotos hierboven van google van andere boxers; deze lijken allemaal op die van ons

Ten tweede is dit toch niet een volwaardige boxer volgens mij...hij mist de "deuk" tussen zijn ogen, zijn neus is te lang en te recht en daarbij vind ik zijn oren niet geheel boxer-like. Mis ook de hangwangen.

Maar who cares???????? T'is een leuk en enthousiast dier...dat is wat telt toch?
het maakt mij ook niet uit hoor maar het is zojuist weer bevestigd door een kenner van het ras dat het wel een boxer is maar dan het modernere typeOw ja en dat plassen, negeren bij binnenkomst. Als haar enthousiasme later wat indampt en ze haar plekkie gevonden heeft gaat dit vanzelf weg. Zeker NIET straffen als ze dit doet!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 20:09

ASsi_ schreef:
Mijn hond deed dat ook af en toe toen ze klein was.. had echt niets met dominantie te maken. Dit gebeurde vooral als ze heel blij en druk was en dan kon dr plas gewoon niet ophouden. Later toen de controle over de blaas beter was heeft ze dit nooit meer gedaan

Boxers zijn zoiezo altijd erg enthousiast en ik denk dat je het begroeten gewoon kort en rustig moet houden.. Als hij plast uit onderdanigheid moet je zorgen dat je niet dominant naar hem over komt. Want dan gaat hij dingen doen om onderdanig over te komen en dat is ook het plassen.

Heb zelf ook een boxer maar een heel ander type dan deze. maar kwa karakter komen ze denk ik wel overeen! Denk dat mensen vooral denken dat t geen boxer is omdat hij een vrij lange snuit heeft voor een boxer en de vorm van zn kop is iets anders misschien iets richting stafford. Maar dat kan de pret niet drukken toch? Boxers zijn superhonden

dat laatste van zijn kop en dat hij wat op een stafford lijkt komt door de laatste foto; daar zou ik het zelf ook denken maar die foto vertekend heel erg
maar ik vind de 2e foto toch duidelijk laten zien dat het wel een boxer is; dat slungelige, onnozele koppie is spreken voor de boxer ;)
Veel succes en plezier nog

Nog een edit: voor een goede hondenschool zou ik kijken of je naar een boxerclub kan gaan of naar een hondenschool waar ze echt goed met boxers om kunnen gaan. Ik ging naar een algemene hondenschool en die wisten met veel dingen niet wat ze er aan moesten doen. Lijkt misschien overdreven maar ik zou t wel doen als ik weer een nieuwe boxer heb ooit.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:10

ja...ik heb die foto bekeken en toch blijf ik mijn mening houden...want ook ik ben een kenner van het ras, heb er zelf nl. ook ééntje (al negen jaar inmiddels). ;)

Geloof dat er ook een foto van hem in mijn profiel staat.
Laatst bijgewerkt door djuno op 11-07-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:10

tamaramt schreef:
duidelijk geen verstand van honden dus :+ :D
verklaard door de da; een boxernis het 100 % zekers; geen kruising

het is een moderne boxer(zonder gecoupeerde staart) en nog erg jeugdig

de fotos vertekenen wat vooral foto 1 en 3; 2e foto is goed te zien dat het een boxer is
mijn vriendin handeld in honden; ook boxers en zei dat dit echt wel een boxer is
dus als je het niet erg vind laat ik het aan de proffessionals over ;)
er waren heel veel geinteresseerden voor de hond
ook mensen die willen fokken (zonder papieren ) aangezien het een ongecastreerde reu is
en het plassen heeft helemaal niks met dominantie te maken; hij doet het uit enthousiasme
de hond is zo onderdanig als het maar zijn kan

Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik er ook bij heb geschreven dat het ook zenuwen kunnen zijn. ;)

En mij maakt het geen snars uit hoor of het nu een echte boxer is of niet. En zoals ik al zei ben ik geen kenner. :D Maar als ik het goed begrijp uit deze quote heeft de hond geen papieren en dan is de hond voor mij geen 100% boxer zoals jij beweerd, net zoals ik een zwart paard met lange manen niet automatisch een fries vind. :+
Bovendien denk ik bij een boxer aan een hond met een vierkante neus, en de neus van die van jou lijkt best lang op de foto. Ook zie ik de kwabbelwangen niet echt.

Maar nogmaals, het maakt mij niets uit. En als hij maar lief is toch?
Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst. :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:32

djuno schreef:

Ow ja en dat plassen, negeren bij binnenkomst. Als haar enthousiasme later wat indampt en ze haar plekkie gevonden heeft gaat dit vanzelf weg. Zeker NIET straffen als ze dit doet!

Helemaal mee eens! Ach je zult er dus geen kampioenschap mee kunnen winnen, maar so what! Geweldig leuk dier om te zien, en het plassen gaat wellicht vanzelf over als hij wat gewend is en iets minder enthousiast als hij je ziet. Anders gewoon heel even negeren bij thuis komst, en rustig begroeten, niet te wild doen.
Het castreren zou ik me nog even over inlezen, dat is toch niet echt goed bij reutjes.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:45

jeetje wat een leukerd!
En wat goed van jullie om dat te doen!! succes met je nieuwe topper!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 20:51

Laika schreef:
djuno schreef:

Helemaal mee eens! Ach je zult er dus geen kampioenschap mee kunnen winnen, maar so what! Geweldig leuk dier om te zien, en het plassen gaat wellicht vanzelf over als hij wat gewend is en iets minder enthousiast als hij je ziet. Anders gewoon heel even negeren bij thuis komst, en rustig begroeten, niet te wild doen.
Het castreren zou ik me nog even over inlezen, dat is toch niet echt goed bij reutjes.

kun je aangeven waarom dat niet goed zou zijn?
denk namelijk omdat de boxer pas 1 jaar oud en dus nog een puber dus nog wel puberen gaat en hormonen op gaan komen; tezamen met mijn andere niet gecastreerde reu kan dat dan misschien een probleem worden