een stinkdier als huisdier?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

een stinkdier als huisdier?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 10:07

hey,

ik keek net wat rond bij overige dieren op marktplaats en toen kwam ik opeens bij stinkdierjongen..
ben behoorlijk verbaasd dat je egels/eekhoorns en stinkdieren als huisdieren mag hebben?

is dit toegestaan? wil zelf absoluut geen egel/stinkdier/eekhoorn maar ik dacht echt dat je deze dieren niet in huis mag hebben?

Anoniem

Re: een stinkdier als huisdier?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:09

Volgensmij is er ook een bokker met een stinkdier als huisdier :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:10

Klopt er is een bokker die er 1 heeft, ze worden tegenwoordig gewoon als huisdier gehouden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 10:18

hmm dan zou het ook wel mogen :)
heb het wel eens op tv gezien in amerika, maar hier in nederland nog noooit van gehoord/gezien :n

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:21

Stinkt dat dan niet ? xD

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:21

zou ik ook denken inderdaad

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:30

Stinkdieren worden wel als huisdier gehouden maar deze worden altijd van hun klieren ontdaan, precies om de reden dat ze anders stinken :D

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:33

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:34

Eightlegged heeft een stinkdier. Erg leuke beestje trouwens :D
Als ik haar moet geloven dan stinken ze helemaal niet, ze gooien de remmen pas los op het moment dat ze in het nauw gedreven zijn. Als je een happy stinkdiertje hebt, moet het volgens mij wel meevallen :)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:42

Oh wat leuk.. Vraag me af of je ze een beetje tam krijgt die stinkdiertjes.. ? Vind ze er wel heel schattig uitzien!
Me moeder heeft vroeger toen ik klein was weleens 3 baby egels mee naar huis genomen, (moeder lag 5 meter verderop plat gereden) ze waren nog heel jong en hebben ze met een pipet groot gebracht (1tje had het niet gehaald :()we hebben ze later weer buiten uitgezet maar ze waren wel heeeeel tam geworden..maar zou ze niet als huisdier gehouden hebben ..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:52

In Nederland is het verboden om een stinkdier te ontklieren, of zelfs een stinkdier die ontkliert is te houden, tenzij het medisch noodzakelijk was of geboren is voor 2003.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:56

Wat denk je dan van de was en neus beren die ik ook heb zien staan op MP.
schandalig een wasbeer krijg je niet tam en echt het sloopt je huis.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:53

Tja er adverteerd iemand op MP met de meest vreemde "huisdieren" zoals prairyhondje etc. Ik heb daar toch ook ernstig mijn vraagtekens bij :n. Heel vaak zijn het ook nog impulsaankopen van mensen die dat wel leuk lijken, en zich totaal niet verdiepen in de zorg die dergelijke bijzondere diersoorten nodig hebben. Triest!
Dezelfde persoon heeft dus ook jonge stinkdieren die ontkliert zijn, dus helemaal legaal zal het allemaal niet zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:09

kwam die persoon toevallig uit rotterdam?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:08

Laika schreef:
Tja er adverteerd iemand op MP met de meest vreemde "huisdieren" zoals prairyhondje etc. Ik heb daar toch ook ernstig mijn vraagtekens bij :n. Heel vaak zijn het ook nog impulsaankopen van mensen die dat wel leuk lijken, en zich totaal niet verdiepen in de zorg die dergelijke bijzondere diersoorten nodig hebben. Triest!
Dezelfde persoon heeft dus ook jonge stinkdieren die ontkliert zijn, dus helemaal legaal zal het allemaal niet zijn.

prairiehondjes worden toch veel gehouden?
In België heb je er vereningingen enzo van :j

Ik heb een egel maar die kan je absoluut niet vergelijk met een wilde egel :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:13

Een stinkdier moet je wel goed opvoeden.
En ze schijnen alles te slopen in het begin, dus daar moet je tegen kunnen.
Stinken doen ze alleen als ze in het nauw gedreven worden.

En het is ook zo hoor, vanmiddag zag ik jonge grijze roodstaarten.
Je zou ze zo meenemen, maar je moet gewoon de consequenties weten en hoe lang je aan zo'n dier vastzit...
Nu neem ik zo'n dier dan niet mee, maar hoeveel mensen doen dit niet wel?

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:14

elk dier is gevaarlijk in ondeskundige handen. Hoe vaak lees ik wel niet dat iemand een fretje ALLEEN in een rattenkooi ongecastereerd niet ingeint aanbied op MP.

als men zich inleest voldoende ruimte heeft voldoende geld en door een fokker gefokt diertje koopt zie ik de nood nog niet.

impulsaankopen en illigaal gevangen dieren is zieliger

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:17

Het ligt er maar net aan wat voor dier je in huis haalt. Bij mijn weten zijn er helaas nog geen wetten die de mogelijkheden van het houden van exoten beperken. Het houden van exotische reptielen en amfibieën is natuurlijk al wel wat meer 'ingeburgerd', maar af en toe is er ook een zoogdierensoort die ineens hip is als huisdier en daar kijken mensen dan inderdaad wat meer van op.

Het houden en vervoeren van inheemse diersoorten zoals de Europese egel is echter wel verboden, maar de egel die tessyke bijvoorbeeld in huis heeft is een andere soort (niet inheems) en zo kan het dus dat je dat soort diertjes wel mag houden, en wilde egels uit je achtertuin niet.

Let wel, ik ben niet tegen het houden van exoten (ik heb zat vrienden die reptielen houden), maar ik vind het een absolute no-go om een exoot in huis te nemen waarvan je niet genoeg weet. Bovendien sla je jezelf voor je kop als het diertje ergens last van krijgt en je geen dierenarts kunt vinden die genoeg van de soort afweet om 'm te behandelen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:20

DyMarvel schreef:
elk dier is gevaarlijk in ondeskundige handen. Hoe vaak lees ik wel niet dat iemand een fretje ALLEEN in een rattenkooi ongecastereerd niet ingeint aanbied op MP.

als men zich inleest voldoende ruimte heeft voldoende geld en door een fokker gefokt diertje koopt zie ik de nood nog niet.

impulsaankopen en illigaal gevangen dieren is zieliger

een fret kan je hier niet echt vergelijken omdat ze niet in het wild leven :+

verder moet je geen enkel beestje aankopen als je er niets over weet, voor ik mijn egel kocht heb ik me 2 jaar ingelezen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:22

vriendin van mij had altijd een kagaroe als huis dier toen die overleed hebben ze er nog 1 gehad maar die is aangereden..
(wonen in een soort vereniging en ja mag hier 30km per uur) en skippy ( de kangeroe) was aan het eten en werd toen geschept door een auto. toen zatten ze ook te denken aan een stinkdier maar zijn toen toch voor een walibi gegaan :) heel gezellig hoor toen ze klein was liep ze met een luiertje door het huis :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:23

_STS_Angels_ schreef:
vriendin van mij had altijd een kagaroe als huis dier toen die overleed hebben ze er nog 1 gehad maar die is aangereden..
(wonen in een soort vereniging en ja mag hier 30km per uur) en skippy ( de kangeroe) was aan het eten en werd toen geschept door een auto. toen zatten ze ook te denken aan een stinkdier maar zijn toen toch voor een walibi gegaan :) heel gezellig hoor toen ze klein was liep ze met een luiertje door het huis :)

Hoe bestaat het dat zo'n diertje aangereden kán worden?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:27

nou wij hebben zeg maar voor een vijvertje en dan kan je link en recht het zijn totaal 26 villas die onder een vereniging vallen en de kagaroe was op de weg lekker aan het eten van de planten. (dat kan hier normaal makkelijk honden van de buren lopen ook vaak genoeg los hier) alleen iemand zag hem over het hoofd en reed 40 a 50km per uur. op het moment dat de kageroe de auto hoorde wou hij weg springen alleen dat ging anders als gepland en werd dus geraakt.. was er zelf niet bij maar de eigenaa van het beestje vertelde het me zo.
daarna hebben ze hem in moeten laten slapen...