Onverwachte uitbreiding, voedster gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onverwachte uitbreiding, voedster gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:38

Vandaag was ik bij mijn moeder een bakje koffie aan het doen. Toen ik later naar de auto liep, zat deze mevrouw parmantig op het gras. Vrij jong nog en niet in de buurt bekend. Ik heb haar aangegeven als gevonden bij de dierenambulance. Maar als niemand haar komt halen, blijft ze lekker hier. Ze zit nu in een kooi in de schuur om even bij te komen, ze is vermagerd en de vacht voelt stug. We zullen haar eerst eens een paar dagen laten bij komen.
Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:40

Mooi diertje! Ik hoop dat je haar kunt houden. :)

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:03

Zeker een knapperd! Ben benieuwd of ze van iemand is. Wel goed van je, dat je anders bij jou blijft. :D

sunny_l0ve

Re: Onverwachte uitbreiding, voedster gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:15

Zal vast wel weer een dumpkonijntje zijn, zeker gezien de tijd van het jaar. Wel een mooi konijntje en goed dat je haar opvangt. Ik weet niet of je andere konijnen hebt, maar dan moet je haar wel even laten nakijken door de DA voor ziektes. Als je haar houdt dan kun je haar ook gelijk laten inenten.
Ik hoop dat het een gezond konijn is.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:21

*zucht* wat schrok ik me rot toen ik de foto zag!
1 van mijn konijnen lijkt er sprekend op! Ook die lijn recht middenover het gezicht en een paar maandjes oud.

Maar gelukkig zit ze er nog :D en nu achteraf zie ik wel kleine verschillen maar schrok me toch even rot..

Veel succes, en inderdaad als je konijnen hebt even na laten kijken en laten enten anders heb je kans dat eventueel alle konijnen besmet raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:50

Ik laat haar even een paar weekjes apart, in d'r eentje, sneu beest. Om te kijken of de eigenaar nog over de brug komt. Ze ziet er gezond uit, ik heb haar al eens even goed onderzocht en geen zichtbare gebreken. Ze eet en drinkt goed en poept goed. Als ze niet wordt opgehaald, laat ik haar enten. Ik weet ook niet of ze al is geent en of een eventuele dubbele dosis dan kwaad kan. En een kuurtje stronghold. De oren zijn niet aan de randjes niet helemaal glad, nestvraat?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:32

Wat een leuk konijn.
Heb je al een konijn? Anders zou ik er een gecastreerd ram bij doen, konijnen zijn groepsdieren en vinden het heerlijk om samen te zijn.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:19

Een gevonden voedster kan je beter een maand apart houden, voor het geval ze zwanger is. En een zwangere (of zogende) voedster mag je niet enten.
Het is wel een heel leuk konijn, met die twee kleuren en haar grote oren.
Mijn voedster is ook een vondeling, van de meivakantie vorig jaar. Het is zo jammer dat mensen zo met hun dieren omgaan en niet op een fatsoenlijkere wijze met ze omgaan.