SnuggEase, hondenluier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

SnuggEase, hondenluier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:58

Hai,

Bij onze zoektocht naar een oplossing voor ons hondje, kwamen wij op de SnuggEase. Een hondenluier.
Na gebruik zou deze SnuggEase gewassen kunnen worden in de wasmachine zover wij begrijpen.

Nu vinden we het een raar idee om een luier, mocht deze vol met urine zitten, in de wasmachine te stoppen.
Maar wellicht is het helemaal niet zo raar als wij denken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de SnuggEase of iets wat er op lijkt?

latnahc2

Re: SnuggEase, hondenluier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:59

lijkt mij niet fijn voor een hond om in een pies luier te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:00

Ik heb geen ervaring met Snuggease, maar er zijn ook mensen die voor hun kinderen katoenen luiers gebruiken en die wassen. Ik vind het dus geen raar idee om die gewoon in de wasmachine te stoppen :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:01

Ik denk dat ze eerst moet uitspoelen voor je ze in het wasmachien mikt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:08

latnahc2: Dat ben ik met je eens. op de website staat: Ultra-absorberende beschermlaag. Haalt de vochtigheid weg van de huid.
Dat zou dus betekenen dat de hond zelf niet nat zou worden van zijn urine.
Vandaar dat ik ook vraag naar ervaringen :)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:27

ah ok dan heb ik niets gezegt:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:30

Niet met hondenluiers maar wel iets wat er wat van weg heeft.

Voor dat teefje gecastreerd werd kreeg ze een soort van onderbroekje aan wat voor honden en loopsheid bedoelt was. Daar ging dan gewoon een maandverbandje in. Op tijd vervangen en na de loopsheid in de was.

Maar misschien is dit niet helemaal te vergelijken met wat jij bedoelt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:02

Waarom zou je een hond met een luier aan willen laten lopen :?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 00:17

Judith bedankt, ik denk inderdaad niet dat dat te vergelijken is met wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor je reactie en meedenken! :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:21

Moderatoropmerking:
Ik denk dat wij aan mogen nemen dat Marchader zo haar redenen heeft om deze mogelijkheid voor haar hond uit te proberen en er misschien niet op zit te wachten die redenen hier precies openbaar te maken.

Ben je daar nieuwsgierig naar, dan kun je altijd per pm vragen of TS daar verdere uitleg over zou willen geven, maar zij vraagt hier naar ervaringen met een specifiek product. Het waarom, is een klein beetje off-topic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:24

Nou zeg, een moderatoropmerking na een simplele vraag?

Heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken dat de TS ook moderator is, zeker weten dat jullie dat nu gaan zeggen. ;)

Veel plezier hier verder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:25

een klein beetje offtopic... maar niet helemaal toch? ;)
Ik denk dat het heel veel scheelt als wij weten of de hond volledig incontinent is, alleen van urine, of dat de behoefte aan een luier een andere oorzaak heeft. Bij volledige incontinentie heb je nl veel meer om uit te wassen, het mod ingrijpen vind ik dus een beetje erg vroeg :D (en wat overdreven :+ )

Maar over de luier: Ik zou hem eerst goed uitspoelen voordat hij de machine in gaat... je was niet op 100 graden dus er blijven veel bacteriën achter... zou ik zelf niet zo'n prettig idee vinden :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 00:45

We denken eraan om uit te spoelen, te weken, uitspoelen en dan in de wasmachine.
We vroegen ons wel af of we het uit kunnen spoelen gezien de dikte van de stof, in ieder geval zien ze er op internet vrij dik uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:47

Je zou ze ook met de hand kunnen wassen...

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:02

Wat een onzin die moderator opmerking. Ik wil ook weten waarom je een hond een luier aan doet. Wat de reden daar achter is. Dit is toch beestenboel en niet " oma weet raad" ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:08

dan had TS wss wel gezet; "wat vinden jullie van een hondenluier"

men moet er eens van uitgaan, dat een volwassene weet wat ie doet. okay, er zijn uitzonderingen ;)
maar over het algemeen doet men iets met een reden.
wat zal het mij bommen, waarom?ze vraagt om ervaring er mee (heb ik ook niet :D )
TS kan mij pb-en, ik heb in de VS nog een adresje waar je hondenluiers kan kopen, ook speciaal voor reutjes....
en nee, mijn honden hebben/hadden er geen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:09

De wasmachine spoelt en ververst het water waarin 'ie wast meerdere keren in een programma, dus volgens mij hoef je niet eerst met de hand te spoelen enzo hoor.
Staat er in de omschrijving bij hoe heet je die dingen kunt wassen? Zal toch wel op hoge temperatuur nodig zijn om het hygiënisch te houden.
Maar ik trek maar even heel simpel de vergelijking met de katoenen luiers die babies vroeger omkregen; die werden toch ook gewoon zo in de wasmachine gemikt? Dan moet het met een luier voor een hond ook kunnen lijkt me.

En omdat ik 't niet echt offtopic vind vraag ik het toch: mogen we weten waarom je een luier overweegt voor je hond? Is 'ie incontinent en wil je het dus binnenshuis gaan gebruiken, of voor 's nachts ofzo?
Reden dat ik er benieuwd naar ben is dat het hondje van mijn buurvrouw oud begint te worden (nou ja, oud IS eigenlijk :D ) en af en toe zó ligt te dromen 's nachts dat 'ie zijn plas laat lopen. Verder is 'ie nog hartstikke zindelijk, maar blijkbaar gaat het soms in een fanatieke droom oid wel eens mis. Misschien is een hondenluiertje voor hen ook wel een goede oplossing!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:14

naar mijn weet werden luiers en bloedlappen ( tsja niet iedreen had geld voor maandverband in die tijd) uitgekookt. dus dan kom je wel aan de 100 graden.

dat is tenminste wat ik weet van de verhalen die mijn moeder vertelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:18

Offtopic? DIT is pas offtopic:
Hieperdepiep voor Jilleroo!!! Van harte gefeliciteerd!
:)
hihi

Klopt Jilleroo, dat vertelde mijn moeder ook wel van vroeger. Zelfs uitwasbare lapjes als maandverband. Je moet er toch niet meer aan denken...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:34

ik heb een apart wasmachine, voor mn paardenspullen, kattenmandjes en hondenkleedjes.ook een optie mss ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:44

lol bedankt xD

tsja je moet maar net ruimte hebben ( en het geld) voor een aparte wasmachine.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:08

Nee helaas geen geld en plek voor een tweede wasmachine :D
Maar uitkoken klinkt zo slecht nog niet, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet kende.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:44

een tweedehandsje kan je overal kopen voor weinig!
ik kreeg toen een zo goed als nieuwe van iemand, en heb mn oude bewaard voor de dierenwasjes ;) :D kostte me geen cent....
en je kan er 2 op elkaar zetten. voila!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:05

Ik heb een maltezerkennel en wij wassen vaak ook hondenspul in de wasmachine. Ik heb in puppyrennen zogenaamde pish pad liggen, een 3 laagse mat (bovenlaag, absorberende laag en vinyl) die ook in de wasmachine gaat. Niet te warm wassen, maar een goede tip: een grote can dettol kopen en wassen met wasmiddel en een beetje dettol. De geur is weg en het is desinfecterend op lagere temperatuur!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:04

Dettol hebben we toevallig woensdag gehaald, ik heb er niet aan gedacht dat dat ook in de wasmachine zou kunnen. Dank je wel!