Het verhaal van Bikkel.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Het verhaal van Bikkel.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:04

Hallo bokkers.

Ik wil jullie graag het verhaal vertellen van "pluis"..............

Maandagavond had mijn vriend wat hooibalen van zolder gehaald en ik kreeg ene telefoontjhe of ik even wou komen, er was iets.
Ik dacht dat hij door de zolder was gevallen, of dat er weer een nestje ratten tussen het hooi lag.

Ik klom de ladder op en tot mijn verbazing zie ik daar verspreid over het hooi 4 kleine zwarte lichaampjes liggen.

Het bleken jonge kittens te zijn.
Ik heb direct de DA maar gebeld om te vragen wat ik kon doen.
De oogjes zaten nog dicht, dus de kittens zijn nog geen 8 dagen oud.

Daar kwam de DA met 2 opties:
Optie 1. Met de kittens daar naartoe en ze euthaniseren :oo
Optie 2. Het nest weer zo goed als in ere herstellen en hopen dat mams terug komt.

Uiteraard voor optie 2 gekozen, het is dan wel niet mijn kat, maar zulk jong grut kan ik niet dood laten spuiten, dan de natuur maar zijn werk laten doen.

's Avond om 23 uur nog even gecheckt en de kittens en mams waren verhuist achter het hooi op een soort van vliering.
Ik heb thuis een bakje met kattenbrokjes gehaald en dat op afstand van het nest gezet.

Dinsdagochtend om een uur of 11 ben ik weer wezen kijken en zag dat mams bij de koekjes had gezeten, een goed teken.
Ik heb een bak met water erbij gezet, hoeft ze iig niet weg bij de kittens. ;)

Toen ging mams van haar kittens af en telde ik er maar 3. :oo
Ik was in shock en bleef stokstijf staan..........

Heel in de verte hoorde ik een zacht gepiep en wist dat nummer 4 achter het hooi was gevallen.
Als een gek ben ik die hooibalen aan de kant gaan pakken en toen zag ik daar het hulpeloze lichaampje van die kleine liggen. :(:)

Met een forse pluk hooi de kitten voorzichtig opgepakt en bij mams neergelegd.
Mams pakte de kleine in het nekvel en sleepte haar een meter uit de buurt van de anderen.
De tranen sprongen me in de ogen, mocht deze dan geen kans krijgen? ;(

Ik heb vriendlief gebeld om te vragen wat ik kon doen en hij zei ook de DA bellen en vragen om advies.

Zo gezegd, zo gedaan, 10 minuten later stond ik met kitten onder de trui bij de DA en kreeg ik melkpoeder en een fles mee om de kleine met de hand te voeren.

Snel nog 2 kruiken gekocht en thuis eerst een mand met warme kruiken en handdoeken in orde gemaakt.
Toen de kleine erbovenop gelegd en melk klaargemaakt.
Het was wel vechten om de speen in zijn/ haar mond te krijgen, maar de zuig reflectie was er nog, dus er is hoop.....

Vriendlief had van zijn ma een warmtelamp opgehaald en de mand staat nu prompt op tafel onder de lamp. :Y)

Iedere 3 uur krijgt de kleine melk en vannacht heb ik mijn comfortabele bed maar omgeruild voor een plek op de bank. :')

Ik was zo blij dat de kleine om 3 uur nog leefde, het is immers altijd afwachten wat zo'n hummeltje gaat doen als het een paar uur zonder voeding heeft gezeten. :(:)

De kleine is in het HK topic waar ik actief ben al omgedoopt tot "Pluis"

Miepie1980 schreef:
Kaatje: hoe is het pluisje de nacht door gekomen?

Anya schreef:
Alles goed met pluis?

yfande schreef:
Kaatje,
Hoe is met pluisje ?

Melody21 schreef:
Karin, ook benieuwd hoe het met pluis gaat? Haha, wij geven hem/haar wel even een naam hoor :P

Suzan_bobar schreef:
@karin, hoest met Pluis??

Meet "Pluis": (wil nog een leuke naam verzinnen, maar wacht daar even mee totdat ik zeker weet dat ze het haalt)
Afbeelding

Afbeelding

Net bij mams gekeken of da andere 3 nog in orde waren en ze sprong op waardoor ik snel even een foto kon maken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RGFMFPVJ.jpg
Mams had alweer wat koekjes gegeten en er was ook al wat water uit het bakje, dus ga ervan uitdat deze 3 kleine kittens geen hulp van mij nodig hebben. :o

Nu hopen dat "Pluis" het haalt, duimen jullie mee?
Laatst bijgewerkt door Mars op 10-05-09 18:38, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek veranderd

Anoniem

Re: Het verhaal van "Pluis".........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:07

Wat lief van je dat er toch voor zorgt! Veel mensen doen dat niet en zeggen: ach stalkatten gewoon afmaken maar echt supergoed van je!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:07

Ik duim zeker mee! Wat een schatjes., Hopen dat de moeder ook goed voor de andere zorgen! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:08

wat een schatjes, hopen dat 'pluis' het haalt! En dat mams maar goed voor de andere 3 zal zorgen :), wil je haar overigens houden als ze groot is :) ?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:10

Wat een lieffies! Hoop dat 'pluis' het gaat halen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:11

Thanks allemaal.

Weet iig dat de moeder van de buren is, en als ik hun zeg dat er een nest bij ons op de hooizolder zit, hun ze komen halen en tegen "de bats aan laten lopen". Heel triest.....
Ik ben van mening dat als je dieren aanschaft je er ook voor moet zorgen, en als je dan geen kleintjes wilt, je de ouders kunt steriliseren of castreren, maar goed, daar hebben ze hier op "de boer" blijkbaar niet van gehoord. :n

En ja. Als ze het haalt wordt ze onze huiskat/ huispoes, weet nog niet of het een mannetje of vrouwtje is. O:)
Laatst bijgewerkt door kaatje77 op 06-05-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:14

Wat lief!! Hoop ook dat alles goed komt met pluis.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:19

hoop ook dat alles goed komt met pluis!

maar over dat "op de boer", wij wonen ook op een boerderij(melkveebedrijf in functie)
maar wij zorgen zeker wel voor onze katten, en we hebben met grote regelmaat katten(en andere dieren) die vanuit de nieuwbouw hier op de buurt komen wonen....
meestal of te veel slaag gehad, of niet geholpen..

we hebben gister net een kater weggebracht waarvan we echt zeker weten dat hij een baasje had(kwam naar je toe als je hem riep, gaf kopjes, kon zo op de arm, en zo in het mandje....)
maarja, baasje had hem niet geholpen, dus dan gaan ze de hort op...
en waar komen ze dan terecht? precies op een boerderij....
mogen wij vervolgens er weer achteraan gaan lopen!

tuurlijk zijn er ook boeren die niet zo goed voor hun dieren zijn, maar wou graag ook de andere kant laten horen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:20

Pluis is gewoon Pluis, haha die naam raak je nooit meer kwijt ;)
Ze gaat het gewoon halen :j
Positive vibes :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:21

Wij zijn zelf ook boer, wil de boeren zeker niet over één kam scheren, het spijt me dat je het zo hebt opgevat, het was zeker niet mijn bedoeling. :o

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:22

Wat een snoezig verhaal....

Leuk opgeschreven ook. Veel plezier met pluisje!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:22

Super lief van je kaatje :j
Ik duim ook mee dat ie het haalt :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:24

Ahh wat een droppie :) !
Wat gebeurt er met de rest van de kittens straks dan?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:25

Wat is het een super lief katje. Ook knap van je dat je de zorg op wilt nemen. Ik duim mee dat Pluis het overleeft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:25

ohn gut wat een dropje..\
hoop dat ze het haalt :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:26

WillemYntJee schreef:
Ahh wat een droppie :) !
Wat gebeurt er met de rest van de kittens straks dan?

Mams is al half verwildert, ik weet het niet..........

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:27

kaatje77 schreef:
Thanks allemaal.

Weet iig dat de moeder van de buren is, en als ik hun zeg dat er een nest bij ons op de hooizolder zit, hun ze komen halen en tegen "de bats aan laten lopen". Heel triest.....
Ik ben van mening dat als je dieren aanschaft je er ook voor moet zorgen, en als je dan geen kleintjes wilt, je de ouders kunt steriliseren of castreren, maar goed, daar hebben ze hier op "de boer" blijkbaar niet van gehoord. :n

En ja. Als ze het haalt wordt ze onze huiskat/ huispoes, weet nog niet of het een mannetje of vrouwtje is. O:)

Vind het echt super van je dat je voor de kleine pluis zorgt....en net wat je zegt dit soort volk zou geen dieren
moeten houden.........zijn dat toevallig dezelfden als van de hondenattack laatst ?

Siskeh, dat klopt idd, in "de stad" maak je dit soort taferelen ook genoeg mee.....helaas.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:32

Ik denk overigens dat je pluis geen andere naam meer kunt geven :o het is echt een pluis! :o

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:33

Nee, die hondenattack waren andere buren. ;)

Maar ik heb wel eens gehad dat de hond van weer andere buren bij ons liep en die heb ik dan in de ren gedaan en die mensen opgebeld.
Zeiden ze doodleuk dat ik hem maar in de "put" moest gooien, die stond toch los. :r
Ik word daar zo moedeloos van......

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:37

succes met dit kleintje
ik heb 3 jaar geleden 3 van die ukkies succesvol opgegroeid, ze liggennu hier lekker op de bak te spinnen :D
als je vragen/tips nodig hebt mag je me pben!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:38

@TS: ik snap je verhaal wel, maar juist om niet alles over 1 kam te scheren gaf ik mijn reactie ook even..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:16

Jaja, Pluis shall it be :D

Super dat je het beestje een kans geeft, ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat gaan, ik hoop dat ze het haalt!

@siskeh: ik snap jouw punt ook wel hoor, hier 'op de buiten' droppen ze de beesten ook als ze het gedacht hebben, maar wij laten ze ophalen door de gemeente voor sterrilisatie en dan mogen ze terugkomen :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:18

ts: succes, ik heb ook een kleine met de fles gevoed( spuitje beter gezegd) zware maar dankbare taak, hopelijk gaat pluis het halen..

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:24

Pluis blijft gewoon pluis joh! ;)
hihi wel heel schattig!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:30

Kaatje, we blijven duimen en dit topic volgen en tja, van de naam Pluis kom je nu niet meer af :D