Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 23:01

Hallo lieve bokkers.
Vandaag is onze Momo overleden. Nee het gaat hier niet om een paard, maar om mijn lieve zwart witte kat.. :+:

Momo was ons meisje, een van dé zelfs..
Ze was al een tijdje dik, en zat niet goed in haar vel..
Ze kwam bij je miauwend, en ging dan platt egen je aan liggen,
We wisten wel dat ze zwanger was.. En dat het dichtbij kwam.

Vanmiddag, rond 5 uur keek ik naar buiten en zag haar daar liggen met weën.
Ik heb haar meteen in een krat gelecht met handdoeken, en naar binnen gedaan.
Ze was helemaal uitgeput. Het was immers haar aller eerste keer. Ze snapte er gewoon niks van :n
1 Jong hing er al half uit. Met de achterpoten, de buik en de voorpootjes.
Ik kon niks doen, ik besloot te helpen, Omdat ze al zo kapot was.. Maar het lukte niet.
Toen mijn vader na een kwartiertje thuis was, heeft die meteen geholpen. Het jong ging er met héél veel moeite uit.
We hebben haar even de tijd gegeven, en momo weer weggezet.
Ik zou vandaag weg gaan, ik wou niet. Maar mama besloot dat ze er wel af en toe naar zou kijken, en mij zou bellen in nood.
Ik weg, werd ik tegen 9 uur gebeld, dat Momo weer weën had. Ik wou naar huis komen, maar mijn moeder zei dat het niet veel zou helpen, omdat ik toch niks kon doen, nagoed. Na veel gezeur, ben ik toch maar daar gebleven, en heb met spanning afgewacht, naar mijn volgende telefoontje. Die ik niet kreeg. Ik ging er dus vannuit dat het goed ging, En heb fijn gewacht! :)
Toen ik thuis kwam waren mijn ouders al weg ( Zouden weg gaan )
En ik ging bij momo kijken, Helaas had mijn lieve meisje zoveel moeite gehad, dat ze er zelf aan is gestorven.. :n
Ze is op een ander plaatsje gaan liggen, geen een jong was er uit.

Waarschijnlijk was momo te moe om nog te persen. Doodsoorzaak zou ik zou niet weten..
Ze lach heel raar.. Leek wel in een vouw. Waarschijnlijk heeft ze dus pijn geleden.
Ik vind het zo rot dat ik gewoon niks kon doen! :n
Maarja, wat kun je doen? Ik had de dierenarts kunnen bellen, maar wat hadden die kunnen doen?
Het was haar eerste bevalling. En ze zou het wel raar hebben gevonden, en niet deels hebben geweten, wat ze nou moest doen.

Mijn vader heeft ook een varkensfok bedrijf, en vind het * ja ikw eet, heel aciocjaal* niet nodig, om om zoiets de dierenarts te bellen.. Sorry, zo zit hij gewoon in elkaar.. het was een boerderij kat..

Mijn lieve knuffelmonster, heeft het in iedergeval geprobeerd, ik denk dat ik dat maar als troost moet zien..


Bedankt voor het lezen.. Y;(

Sentido

Berichten: 4209
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Friesland

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:04

Ik had zeker wel de DA gebelt, en ook de kat niet alleen gelaten. Maar dat neemt niet weg dat het op dit moment gewoon heel erg is voor jou, en daarom wil ik je veel sterkte toewensen. :)
Leeft het ene kitten nog wel?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 23:05

Bedankt! :)

Nee, die was al dood toen die er uit hing.. :n

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:08

Veel sterkte voor jou!

Maar! Als je niet voor 'zoiets' naar een da wil gaan heb dan geen katten of castreer of steriliseer!! Of haal je boerderijkat uit het asiel, zijn al onvruchtbaar en nog niet eens duur!

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:09

boerderij kat of niet.... beetje sneu om zo aan je eind te moeten komen..... even goed veel sterkte met het verlies van je kat en ik hoop dat je vader ooit nog eens van mening veranderd mocht dit weer voorkomen......

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:10

Tja de DA had een keizersnee kunnen doen. Veel beter kunnen helpen met de bevalling dan jullie.

Helaas is het te laat.

Sterkte

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:11

veel sterkte gewenst

vreselijk om zo een vader met zo een gedachtegang te hebben

sambagirl

Berichten: 1381
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:12

beetje erg gemengde gevoelens bij dit verhaal, vind het rot voor je, maar het had anders gekund als de DA erbij gehaald zou worden.

Hopelijk steriliseer je rest......

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:13

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve katje :(:)

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:14

wat vreselijk |( voor de kat! een katje in barensnood maar laten liggen is dierenmishandeling.dus op veel begrip van mijn kant hoef je niet te rekenen :( ook al is het aan je ouders te verwijten,jij had meer moeten doen ook als je om je dier geeft.hier wordt ik zo boos om!!

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:15

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft een heel treurig onderwerp en ik kan me de gemengde gevoelens van de Bokkers hier heel goed voorstellen. En daarover praten hier is alleen maar prima, zeker als je verdere adviezen hebt voor TS.
Maar, houdt in dit topic dan wel in je achgerhoofd dat TS 13 is en afhankelijk is van ouders wat betreft naar een DA kunnen gaan en dergelijke. Alvast bedankt voor een verder prettige discussie.

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:16

sterkte!

snap ookniet waarom je geen DA hebt gebeld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 23:21

Sorry even een corectie:
Had net mijn moeder gebeld, en ze hadden wél de DA gebeld.
Om raad, en wat ze konden doen en de DA.
de DA had gezecht dat de kat helemaal in shock was waarschijnlijk omdat het zijn eerste keer was, Hij was gister al bezig. maar wij konden dus niks doen, Blijkbaar hadden mijn ouders gister óók al gebeld toen ik dat niet wist :+:
De DA zei datze het alleen moest doen, dus mama zei dat ik hem vandaar met rust moest laten.

Momo was in shock. En aangezien er een VRE-SE-LIJKE Stank uit kwam, met de geboorte van het dode 1e jong. Waren ze dus al dood, omdat Momo er te lang over had gedaan. *het was zijn éérste keer!!!!*
Daarom ging het bevallen ook moeilijk.

Bedankt voor de reactie's.
Sorry voor de onduidelijk heid!

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:33

Geen enkele da laat na zo'n verhaal de kat maar stikken. Die zal meteen zeggen dat je moet komen voor dan wel keizersnee of andere hulp dan wel inslapen.

Wij hebben een zelfde geval gehad. Ook een kitten die klem zat.
Da midden in de nacht gebeld. En we moesten meteen komen. Da stond in zijn pyama op ons te wachten.

Anoniem

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:14

Ik snap niet waarom er niet meteen een DA gebelt is, of nog beter waarom je je poes niet heb laten sterriliseren,

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:25

Ik vind het erg voor jou maar o wat breekt mijn hart om dit te lezen, dit vind ik ook echt dierenmishandeling om dit diertje op z'on wijze te laten creperen, als de da dit advies gegeven heeft dan vind ik dit geen da met een hart voor dieren, al betwijfel ik of je ouders een da gebeld hebben.
Ik denk dat ze dit tegen jou zeggen om je gerust te stellen/mond te snoeren, ook al is jouw vader varkensfokker oid, wil niet zeggen dat hij geen hart voor dieren hoeft te hebben.

Ook mijn advies, sterliseren/castreren die katten.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:37

Sneu voor je, maar ook sneu om te lezen dat er weer een gezin is dat de dieren maar laat creperen op het moment dat ze hulp nodig hebben. Ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat je ouders de DA hebben gebeld. Geen enkele DA laat een dier zo lijden.
Zoals iemand al zei, volgens mij zeggen ze het puur voor jouw gevoel.
En dat zouden jullie als eigenaren ook niet moeten laten gebeuren.
Denk er bij de volgende dieren aan, dat je een verantwoording hebt over ze. Neem deze, of neem geen dieren.
Sorry, maar om zulke dingen kan ik echt zo kwaad worden :(

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:50

Ik vind het afschúwelijk om dit te lezen, een dier dood door gemakzucht, onoplettendheid en desinteresse van de mens. Gatverdamme.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:57

Oh wat erg TS :(:) !
Ik zou de volgende keer toch even naar de DA toerijden. Ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt, het jong hing er al uit en de DA heeft vervolgens een keizersnee gemaakt en de rest eruit kunnen halen (levend). Het jong wat eruit hing was helaas al dood...

Sterkte!

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:12

Heel veel sterkte :(:)

Wat raar dat de DA je kat gewoon aan z'n lot overliet :? !

Maar wat ik niet snap, het is een 'hij' hoe kan die dan zwanger zijn? :o

Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:14

deess schreef:
wat vreselijk |( voor de kat! een katje in barensnood maar laten liggen is dierenmishandeling.dus op veel begrip van mijn kant hoef je niet te rekenen :( ook al is het aan je ouders te verwijten,jij had meer moeten doen ook als je om je dier geeft.hier wordt ik zo boos om!!

Nou nou.. Rustig maar. Ze hebben wel geprobeerd te helpen, en ook hebben ze de DA gebeld. Zo snel kan je niet spreken van dierenmishandeling.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:17

Sorry maar ik vind dit onvoorstelbaar...ik heb er ook echt geen woorden voor.

Indd geen da laat een kat het zelf doen als je hem opbelt met dit verhaal. Niet 1.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:20

Vind het sneu voor jou, maar ook wel voor de poes! :(:) Die had al zo'n pijn door de bevalling die niet op gang kwam, en dan is ze dus heel langzaam gestorven.. Snap ook niet dat de DA dat zegt :n
Wel sterkte met het verlies!

Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:20

JustaLive schreef:
de DA had gezecht dat de kat helemaal in shock was waarschijnlijk omdat het zijn eerste keer was


JustaLive schreef:
De DA zei datze het alleen moest doen



Als de DA dit toch gezegd heeft? Als de kat in shock was, en de DA dacht dat hij niets meer kon doen?

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:23

Dan nog kun je die kat toch op zn minst uit zn lijden verlossen?
Ik wil me niet indenken hoeveel pijn dat beestje heeft gehad..