Doods bang voor mn eigen hond...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Doods bang voor mn eigen hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:09

*alvast excuus voor het lange verhaal*

Nadat ruim 4 jaar geleden mijn trouwe rottweiler vriendinnetje is overleden kreeg ik voor mn 15de verjaardag een nieuwe pup, En ja het werd weer een rottweiler.
Na lang zoeken kwamen een advertentie tegen van mensen in Limburg die toevallig 1 netjes rottweiler pups haden, Zou om een ongelukje gaan maar hele mooie en lieve ouders, Allebei aanwezig.
Pups hadden geen stamboom wel een belgie's papier (dit omdat de staartjes dr af waren gehaald).

Al snel afspraak gemaakt en gaan kijken en ze waren uber schattig, Helemaal verkocht en had dr 1 uit gezocht een ruitje, Hij kreeg een bandje op met zn naam dr op en we mochten hem met 9 weken ophalen.
Echter met een week of 5 werden we gebelt dat moeders de pups had verstotten en dat die van ons meteen opgehaald kon worden :? , Ondanks de twijfels zijn we hem gaan halen.
En ik had me puppy, Veels te klein en veels te jong bij zn mamma vandaan.

Met 8 weken, Kreeg mn mannetje problemen doordat die zo vroeg bij zn mamma weg was had die veeel te weinig vocht en lag die op het randje van de dood, Door goede zorg en een goede dierenarts kwam die dr boven op.
Omdat wij ervaring hebben met rottweilers, weten we ook dat je ze echt consekwent moet opvoeden, Dus elke zondag stond ik trouw op curses en nog steeds :+ .

Oke tot het punt komend: Hij was ongeveer anderhalf jaar toen mn zus en ik door het winkelcentrum met hem liepen en we ruzzie kregen met een andere man, Hij heeft mijn zus een klap gegeven en die hond sprong er tussen en heeft die man weg geduwt bij dr, Mijn zus woonde toen al niet meer bij ons thuis en nu nog steeds niet, Vlak daarna is die door mijn on oplettendheid ontsnapt uit de tuin en hebben we hem na 4 uur terug gevonden door hulp van de dierenambulance, Hij was in een dorp hier ongeveer een uur vandaan gevonden, Waarschijnlijk met andere mensen mee gelopen.

En sinds die 2 gebeurtenissen is mn "lieve kleine" man een drama hond geworden.
Als we met hem wandelen , Valt hij mensen aan als het hem niet bevalt of als mensen te dicht bij komen, Als meneer los loopt is dr niets aan de hand, Maar aan de riem is het een drama.
Een haltie werkt niet daar word die helemaal agresief op, En een muilkorf vind ik echt zielig.

Het punt is dus dat ik zo bang ben voor zn gedrag dat ik niet meer met hem durf te wandelen, K ben heel bang dat hij iemand bijt ofzo, Mn moeder laat hem nu elke keer uit en die weet gelukkig presies hoe ze hem rustig moet krijgen in zo'n situatie. En ze kan hem heeel goed aan.
Maar ik wil ok heeel graag weer met MIJN hond wandelen, Binnen in huis is onze band super maar eenmaal buiten die poort wil hij mij te erg beschermen en schiet ik al in de stress als dr een auto aan komt. (die wilt die ook weleens aanvliegen).

K zit nog steeds op training met hem, En hij luisterd perfect!
Maar hij is te bescherment, We hebben al een gedrags trainer gehad een weekend en bij die mevrouw en mn moeder ging het goed maar zodra ik hem pakte wou die zelfs mn moeder aanvallen aan de riem.
Net ging ik met mn moeder mee en had ik ons andere hondje en mn moeder vroeg of ik het met hem wou proberen en dat wou ik wel, Meneer zat een kat en ik kreeg hem weer normaal rustig, Toen kwam dr een vrouwtje uit de buurt en die begon allemaal comentaar te geven tegen mij hoe ik die hond beet moet houden en toen raakte in helemaal in paniek en heb ik hem snel aan mn moeder geven, Mensen verklaren me echt voor gek dat ik bang voor hem ben omdat die binnen zo lief is, Maar buiten een draak.

Iemand tips om me minder onzeker te maken?
Moest het echt even van me afschijven sorry!!

Owh misschien wel handig inmiddels in meneer in decembr al 4 geworden en is die al vanaf zn 1ste jaar ongeveer geen "echte" man meer.

Edit; iets belangrijks vergeten: Fokkers bleken achteraf broodfokkers te zijn, Ging helemaal niet om een ongelukje en paps was zo aggresief als de neten en mamma al helemaal, Wij hebben een andere pappa te zien gehad toen we daar waren!

Jaimyliefje

Re: Doods bang voor mn eigen hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:15

Nou, ik zie niet helemaal in waarom je een muilkorf zielig vind, want het enige moment dat hij er last van heeft is als hij probeert te bijten, en er zijn meerdere soorten muilkorven op de markt.. Dus ik zou persoonlijk zeker een muilkorf overwegen.
Dan kun je in elk geval zekerder zijn van jezelf en je acties, en is er minder risico. Zodra hij weer is terug gekeerd tot zijn oude zelf, kun je het ding altijd nog afschaffen..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:16

Jeetje meis, hier weinig ervaring met honden en helemaal niks met rottweilers, maar ik snap dat je hier flink de balen van hebt! Wat een zieke mensen dat ze zo de hondjes hebben verkocht. Was mama ook al agressief tijdens het kijken?

Je zal eens op cursus kunnen vragen of ze je willen helpen met het consequenter zijn tegen de hond? En om je minder onzeker te maken? Dat nee ook echt nee is..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:20

mja hij is gewoon heel erg beschermend en in deze mate kan het wel eens zijn dat hij eens verkeerd kan bijten
stel dat een kind aan het spelen is en naast jou benen valt, als hij dat kind grijpt ben je helemaal nog niet klaar hoor :n

muilkorf buiten aan, niets zielig aan en zo hou je het voor iedereen veilig

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:21

Leanee schreef:
Jeetje meis, hier weinig ervaring met honden en helemaal niks met rottweilers, maar ik snap dat je hier flink de balen van hebt! Wat een zieke mensen dat ze zo de hondjes hebben verkocht. Was mama ook al agressief tijdens het kijken?

Je zal eens op cursus kunnen vragen of ze je willen helpen met het consequenter zijn tegen de hond? En om je minder onzeker te maken? Dat nee ook echt nee is..

Mams was op het moment dat wij aan het kwammen kijken "toevallig" Naar de DA omdat ze iets met dr tandjes had, We hebben toen wel de "vader" gezien maar dat bleek gewoon een lokkertje te zijn.

Tjha dat is het probleem nee is ook echt nee en hij is ook super conseqeunt opgevoed maar ik veziek alles als ik hem beet heb doordat ik zo onzeker en bang ben.
Die man van curses snapt dr ook niets van want bij hem doet die ook niets, Enige wat ze zeggen is dat die gewoon mijn beschermer speeld.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:21

Jaimyliefje schreef:
Nou, ik zie niet helemaal in waarom je een muilkorf zielig vind, want het enige moment dat hij er last van heeft is als hij probeert te bijten, en er zijn meerdere soorten muilkorven op de markt.. Dus ik zou persoonlijk zeker een muilkorf overwegen.
Dan kun je in elk geval zekerder zijn van jezelf en je acties, en is er minder risico. Zodra hij weer is terug gekeerd tot zijn oude zelf, kun je het ding altijd nog afschaffen..

K denk alleen niet dat hij ooit nog eens zn oude zelf word eerlijk gezegt...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:22

Citaat:
Als we met hem wandelen , Valt hij mensen aan als het hem niet bevalt of als mensen te dicht bij komen, * knip * En een muilkorf vind ik echt zielig.

Sorry hoor, begrijp best dat je het beste voor je hond wilt maar je hond vliegt alles aan. Wat als hij nu een keer een kind aanvalt...
Dan wordt hij waarschijnlijk inbeslag genomen en moet hij ingeslapen worden... Dat is pas zielig!

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:23

Ik denk dat het door jouw onzekerheid ook nog erger wordt, jij wordt bang van je hond en ik denk dat hij denkt dat je bang wordt van die mensen en dat hij het gevoel heeft dat hij je moet beschermen. Ik zou ook een muilkorf omdoen, hoef jij je geen zorgen te maken (reageer je dus minder gestresst op mensen en auto's die langskomen) en zal je hond ook weer minder agressief reageren. Ik weet het niet zeker, maar je kan het natuurlijk altijd proberen, als je je hond loslaat haal je dat ding er gewoon weer af en kan hij lekker spelen dus echt zielig is het ook niet.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:23

tessyke schreef:
mja hij is gewoon heel erg beschermend en in deze mate kan het wel eens zijn dat hij eens verkeerd kan bijten
stel dat een kind aan het spelen is en naast jou benen valt, als hij dat kind grijpt ben je helemaal nog niet klaar hoor :n

muilkorf buiten aan, niets zielig aan en zo hou je het voor iedereen veilig

En om die reden ga ik dus al niet meer met hem wandelen :o , K ben daar zelf ook heel erg bang voor !
Moet wel zeggen dat die het niet met een klein kind zou doen,Hij heeft het vooral met mannen maar inderdaad zeg nooit nooit...

Kijk met die muilkorf, Die hoeft die alleen bij mij om, Omdat die het alleen heel erg bij mij doet, En k denk dat die mij dan gaat assosieren met dat ding ofzo...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:23

Kan het niet zo zijn dat hij jouw eigen angst projecteerd? Je zegt dat hij zich bij je moeder en de trainster wel gedraagt. Het feit dat jij bang bent (ook al is het voor zíjn gedrag), geeft hem misschien wel precies die impuls om jou te willen beschermen. Dieren voelen je haarscherp aan en spiegelen vaak hoe iemand waarmee zij in contact staan zich voelt. Doe dus vooral ook iets aan je eigen angst en ga vooral door met de training.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:24

Ik heb al twijfels bij het begin van het verhaal.
Waarom heb je toch een hond bij die mensen gekocht?
Je weet toch dat het verhaal van geen kant klopt.
Het probleem nu, ik zou als ik jou was een goede muilkorf kopen en anders niet meer zelf met de hond buiten wandelen, veiligheid gaat voor alles.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:26

de enige reden waarom die hond in de stress schiet is omdat jij dat doet.... gewoon jezelf niet meer druk maken, zal hij het ook niet meer doen

DorisM

Macusa schreef:
Kan het niet zo zijn dat hij jouw eigen angst projecteerd? Je zegt dat hij zich bij je moeder en de trainster wel gedraagt. Het feit dat jij bang bent (ook al is het voor zíjn gedrag), geeft hem misschien wel precies die impuls om jou te willen beschermen. Dieren voelen je haarscherp aan en spiegelen vaak hoe iemand waarmee zij in contact staan zich voelt. Doe dus vooral ook iets aan je eigen angst en ga vooral door met de training.

Ja dit is precies wat ik bedoelde te zeggen!
En als hij een muilkorf omheeft wordt jouw angst natuurlijk automatisch minder..

Merel_Claire

Ten eerste: wat een ontzettend naar verhaal.
Broodfokkers vind je op het moment meer dan goede betrouwbare fokkers lijkt wel.

Ik ga toch wel met Jaimyliefje mee. Ik zou de muilkorf omdoen bij je hond, zodra je met hem naar buiten gaat. Dit voor jouw eigen veiligheid, maar ook voor de veiligheid van anderen. Je moet er toch niet aan denken dat jouw hond een klein kindje grijpt bijvoorbeeld.

Ook zou ik nog consequenter zijn voor je hond. Zodra hij dit soort gedrag vertoont, direct afstraffen. Niet door middel van slaan, maar door middel van een klein rukje aan de riem en daarbij "NEE" te zeggen. Pakt hij dit goed op en luistert hij naar je, meteen weer belonen met bijvoorbeeld een koekje en in ieder geval je stem. Het is heeeeel belangrijk dat JIJ de baas blijft over jouw eigen hond.

Heel veel sterkte en succes. Ik hoop voor je dat het goed komt en je weer vertrouwen in je hond krijgt.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:27

meissielief schreef:
Ik heb al twijfels bij het begin van het verhaal.
Waarom heb je toch een hond bij die mensen gekocht?
Je weet toch dat het verhaal van geen kant klopt.
Het probleem nu, ik zou als ik jou was een goede muilkorf kopen en anders niet meer zelf met de hond buiten wandelen, veiligheid gaat voor alles.

Altijd makkelijk om achteraf te praten, maar daar schiet je nu niet zoveel mee op.
Het is en blijft sowieso altijd een risico om te kiezen voor een ras zoals bijvoorbeeld een Rottweiler.
Laatst bijgewerkt door Merel_Claire op 08-04-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:28

Hij merkt dus dat jij bang wordt en voelt dan nog meer aan dat hij jou moet beschermen. Echter als een ander met genoeg zelfvertrouwen met hem loopt is alles goed omdat die geen aanleiding krijgt om te moeten verdedigen.

Ben je al een goed kwaad op hem geworden? Lief dat hij je wilt verdedigen maar het mag dus echt alleen als het nodig is. Wordt eens boos op jezelf, jij bent het die dit probleem veroorzaakt. Doe toch die muilkorf om en ga oefenen, zo weet jij dat hij niet kan bijten als hij wat zou proberen en misschien ben je zelf dan ook minder bang. Als het goed gaat dan kan de muilkorf weer af.
Of misschien begeleiding krijgen met het wandelen zelf. Cursus is natuurlijk op bekend afgezet terrein.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:29

SamSter schreef:
Leanee schreef:

Mams was op het moment dat wij aan het kwammen kijken "toevallig" Naar de DA omdat ze iets met dr tandjes had, We hebben toen wel de "vader" gezien maar dat bleek gewoon een lokkertje te zijn.

Tjha dat is het probleem nee is ook echt nee en hij is ook super conseqeunt opgevoed maar ik veziek alles als ik hem beet heb doordat ik zo onzeker en bang ben.
Die man van curses snapt dr ook niets van want bij hem doet die ook niets, Enige wat ze zeggen is dat die gewoon mijn beschermer speeld.

Hmm, dan zou ik denk ik toch een muilkorf proberen.. Als het niet werkt dan kun je altijd nog wat anders proberen.. Inderdaad wel heel "toevallig" dat mams naar de DA was. Kun je niet eens bij de DA langs om te vragen wat hij adviseert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:29

Ik vind het zieliger voor de hond als 'ie straks afgemaakt moet worden omdat 'ie aangevallen heeft, om wat voor reden dan ook. Dus ik zeg: muilkorf om tot de gedragstherapeut erbij is geweest om JULLIE te begeleiden bij dit probleem.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:30

ik zou ook voor een muilkorf gaan, en een goede hondenpsygoloog, of iemand die ervaring heeft met readen...

klinkt heel banketstaaf, maar ik denk dat het probleem wel bij jou ligt om het zo maar te zeggen..(is heel wat anders dan dat het jou schuld is)
doordat jij onzeker bent denkt je hond dat hij jou moet beschermen, en nu is het een gewoonte geworden.
ookal ben je nu niet (zo) onzeker, je hond zou je heel snel willen "beschermen".

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:30

waarom kwaad worden op een hond die doet wat er in zijn instinct zit?

een hond beschermd zijn roedel, en zij is roedel...... hoe kan je daar nou boos op worden??

de hond moet gerustgesteld worden, verteld worden dat het ok is zoals het is en dat er geen problemen zijn waar hij zich mee hoeft te bemoeien

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:35

@ Marcusa : K weet eigenlijk wel zekker dat ik ook een hoop angst op hem overbreng maar ik kom dr niet vanaf, Door gaan met trainen blijven we zowiezo .

@Meissielief: Klopt, Achteraf zie je dat pas in als je al die verhalen van andere mensen hoor die dr een pup hebben gekocht, Op zon moment denk je tjha leuke pup , super schattig leuke mensen ziet dr goed uit allemaal..
Ik zelf laat hem al niet meer uit omdat ik zo bang ben, Als ik hem uitlaat is mn moeder dr ALTIJD bij omdat zei kan ingrijpen als de een "enge situatie" aan komt.

@kiwiko: Hoe? Het lukt me gewoon niet om van mijn spanning af te komen, Als jij een tip dr voor heb, Graag! Wil dolgraag weer met mn hond kunnen wandelen.

@DorisM : Dat denk ik ook maar ben ook bang dat hij die muilkorf niet fijn vind en dan mij daar mee gaat assioseren en dan een hekel ofzo aan me krijgt...

@ Merel_Claire: Op zon moment luister hij niet meer naar mn stem helaas, K heb de laatste keer dat ik hem uitliet en hij weer wou aanvallen hem een trap geven (sorry dieren actievisten) Maar ik kon niet anders en daar schrok die van en werd die ook kalmer, Maar ik wil hem niet elke keer een trap geven.
Voor koekjes doet die alles en als ik hem constant afleid als dr iets "engs" is doet die ook niets, Maar dan gaat die ok niet zn behoefte doen...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:36

Ik ben het deels met je eens Kiwiko, maar dit soort honden moet je kort houden. Hij moet leren dat hij dat gedrag achterwege moet laten. Het heeft niet zoveel met geruststellen te maken denk ik. Het is denk ik ook deels matcho gedrag. Vergeet niet dat Rottweilers dominante donders zijn!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:38

KiWiKo schreef:
waarom kwaad worden op een hond die doet wat er in zijn instinct zit?

een hond beschermd zijn roedel, en zij is roedel...... hoe kan je daar nou boos op worden??

de hond moet gerustgesteld worden, verteld worden dat het ok is zoals het is en dat er geen problemen zijn waar hij zich mee hoeft te bemoeien

Even een rare vraag misschien, Hij is toch Mijn roedel, Ik hoor toch boven hem te staan ?
Nu sta ik dat binnens huis wel maar buiten niet :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:39

@samster: zodra je je niet meer als een leider gedraagt ben je ook geen leider meer.
en blijkbaar kan jij binnenshuis wel "dominant" genoeg zijn, maar buitenshuis niet...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:40

Mijn hond is 's avonds gigantisch beschermend, maar als ik zeg dat het oké is is het ook klaar.
Ik zou de hond zeker niet voor dit gedrag afstraffen, de hond voelt jouw angst en gaat jouw daarom verdedigen.

Zou dan ook zeker naar een muilkorf kijken, zal voor jou ook een stuk rustiger voelen omdat je weet dat hij dan iig geen schade kan aanrichten.
Dat de hond niet meer naar je stem luistert zegt voor mij al dat het probleem al veel te lang duurt.
Ga samen met een gedragsdeskundige lopen, laat die op een afstandje meekijken en die kan je vast tips geven.