graag een dobermann nest..Hoe komen we aan een reu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

graag een dobermann nest..Hoe komen we aan een reu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:08

Ik heb geen idee waar dit moet staan, maar hoop in korte termijn veel mensen te bereiken :o :D

Wij hebben een hele mooie en lieve Dobermann die opzoek is naar een lover :+:
Helaas is de reu waar we contact mee hebben afgehaakt omdat de reu op dit moment niet in optimale gezondheid is. Nu moet Nouscka waarschijnlijk komende week gedekt worden.

Weet iemand een goede manier om aan een reu te komen?

Wij zijn absoluuut geen fokkers die de pups duur willen verkopen en doen dit enkel omdat het ons goed lijkt voor de teef, het ons verschikkelijk leuk lijkt en we liefhebbers zijn. We hebben door de geschiedenis van Nouscka helaas geen papier van haar, maar je kan zo wel zien dat ze een nestje waard is.

Iemand suggesties of misschien zelf een leuke reu waar ze een pup van willen hebben? Een pup (eerste keus) uit het te komen nest valt zeker onder de mogelijkheden!

AfbeeldingAfbeelding
http://pic20.picturetrail.com/VOL1365/5 ... 308461.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL1365/5 ... 308485.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-04-09 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:10

hey, ik weet zo geen reu, maar bui ons op stal hebben ze een Rottweiler x dobberman. hier gaan ze ook een nestje bij doen en er zijn al mensen die het hele nestje willen en veel die er een pup van willen.

dus misschien is het een idee er een rotweiler op te doen.. vind het zelf een prachtige combinatie. (ik heb eventueel een foto van de kruising, ik vind.. haalt de beide mooie punten uit de hond) maar ja als je echt fan bent van een dobberman, dan zal dit wel niet veranderen haha.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:46

Dank je wel voor je reactie. We hebben inderdaad ook aan een kruising gedacht. Het lijkt ons het mooiste om er een Dober bij te doen, maar een reu die een leuke kruising geeft staan wij zeker voor open. :j

Zelf zou ik er (als we voor een kruising kiezen) ook wel wat voor voelen er een hond bij te doen die meer het imago goedzak en lobbes heeft. Nouscka lijkt soms iets van ADHD te hebben :)) Een Labrador retriever bijvoorbeeld....

050206051012

Re: graag een dobermann nest..Hoe komen we aan een reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:34

Waarom geen Yorkse Terriër? :) Schijnt ook leuke kruisingen te geven :j

Jacimatho

Re: graag een dobermann nest..Hoe komen we aan een reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:35

Je kunt de rasvereniging benaderen en de lijst met fokkers/dekreuen opvragen. Wellicht staat dat ook wel online ergens.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:38

Quellian schreef:
Waarom geen Yorkse Terriër? :) Schijnt ook leuke kruisingen te geven :j

Die moet er dan denk ik wel een trappetje bijnemen :D

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:40

ow man, het is goed voor een teefje om is een nestje gehad te hebben....hoe oud is deze gedachte al niet? en natuurlijk helemaal achterhaald!
Laat het fokken toch aan de echte fokkers over, die zich bezighouden met gezondheid en erfelijke gebreken.
En wat voor achtergrond heeft de teef dat ze geen stamboom heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:53

Jacimatho schreef:
Je kunt de rasvereniging benaderen en de lijst met fokkers/dekreuen opvragen. Wellicht staat dat ook wel online ergens.

Die eigenaars laten hun reu de teef niet dekken als ze geen papieren heeft, denk ik......

Ik zou er een Jack Russell op zetten, TS. Gegarandeerd fantastische karakters.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:54