Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:01

Ik zit met een heel vervelend probleem: er is hier in het losloopgebied een jonge reu die constant op andere honden rijdt. Nu is dát niet zozeer mijn probleem, alleen: hij doet het ook op die van mij.
Nu snauwt die van mij wel van zich af, alleen dat beest heeft een plaat voor de kop van heb-ik-jou-daar |o

Ik wil het gewoon niet meer hebben, die van mij kan niet eens rustig lopen met die andere reu erbij. Ook als andere honden ingrijpen, gaat hij gewoon door......
Hoe pak ik dat aan, ik mag van de eigenaar ingrijpen btw.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:03

Dat zou ik dus nooit doen. Het is aan de eigenaar van de hond om in te grijpen en niet aan jou.
Als die hond van jouw ingrijpen schrikt, dan hangt hij namelijk in jouw arm, en dat is waarschijnlijk niet je doel.

Dus spreek de eigenaar erop aan dat het je irriteert en vraag of hij/zij anders zijn hond wil aanlijnen en loop een andere richting op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:06

De eigenaar grijpt niet in, en lijnt haar hond ook niet aan. Maar die van mij heeft artrose en kan dat gewicht op zijn heupen niet hebben.

Ik zal dus wel zelf moeten ingrijpen, mijn vraag is alleen hóe.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:07

Het is idd de verantwoordelijkheid van de eigenaar om dat gedrag af te leren. Als een reu af en toe eens een keer tegen een andere hond op gaat rijen ala, maar ik begrijp uit jou verhaal dat het regelmatig is en dat ook andere er last van hebben dus moet de baas er wat aan doen.

Anoniem

Re: Rijden op mijn reu, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:08

Er zijn reuen die er niet om geven, maar die van mij vindt het heel vervelend, en wordt er heel boos om, en terecht.

Het is idd heel regelmatig......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:08

Een keer heel onverwachts heel hard schreeuwen of misschien op een fluitje blazen?

Ik zou bijna zeggen schoppen, maar dat is niet zo aardig O:)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:09

Dan nog moet je daar de eigenaar op aanspreken.
Die hond vertoont ongewenst gedrag jegens jouw hond.
Gewoon heel duidelijk zeggen dat je last hebt van haar hond en dat je graag ziet dat zij er iets aan doet.

Stel jij verkoopt het dier een schop en hij breekt wat?
Of hij vliegt je aan?

Nu is zij nog aansprakelijk voor de schade, dat kun je haar ook vertellen. Hoewel dat wel wat ver gaat misschien...

Honden mogen namelijk slechts loslopen wanneer zij onder controle zijn, als de eigenaar de hond niet onder controle kan houden, dient de hond aangelijnd te blijven...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:10

Ik zou die hond uit de weg gaan. Ik ga mij tenminste niet bemoeien met de opvoeding van andermans honden. Het rijden is een teken van dominantie en de eigenaar heeft vast een reden dat hij niet durft in te grijpen/ ingrijpt...

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:11

Eventueel kun je zelfs naar de politie stappen, wanneer de eigenaar niets doet.

Wij hebben momenteel ook zoiets lopen. Hond vloog paard aan. Paard rent dwars door de omheining een boel schade.
De verzekering van de eigenaar van de hond gaat dit dus ook uitkeren.
Als jouw hond schade oploopt door ongewenst gedrag van haar hond, kun je dit haar dus verwijten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:13

Cursusje "Hoe om te gaan met sexuele frustraties?" :+

Erg flauw..

Het klinkt hard maar ik denk dat ik hem er wel af geskupt zou hebben. Nou zou mijn hond dit ook nooit toe laten en dan miss iets te fel reageren.

Ik vind het belachelijk dat de eigenaar het beest niet aanlijnt.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:14

@ Tallie_Ho: ik ben ook niet altijd aardig :D

Schreeuwen werkt niet, wat ik al zei, die hond heeft een plaat voor de kop :(

@ lante: ik loop wel door, wanneer ik die hond zie, maar altijd uit de weg gaan wil helaas niet, ik doe het wel zoveel ik kan.
joelledsr schreef:
Eventueel kun je zelfs naar de politie stappen, wanneer de eigenaar niets doet.

Wij hebben momenteel ook zoiets lopen. Hond vloog paard aan. Paard rent dwars door de omheining een boel schade.
De verzekering van de eigenaar van de hond gaat dit dus ook uitkeren.
Als jouw hond schade oploopt door ongewenst gedrag van haar hond, kun je dit haar dus verwijten.

Dat is natuurlijk verwijtbaar, maar met de artrose van mijn hond is de schade min of meer onomkeerbaar, en dus wil ik gewoon dat het gedrag ophoudt. De reden interesseert me eigenlijk geen barst, het is gewoon gruwelijk vervelend, en mijn hond heeft er last van. Ik ben op het moment nogal pissed off trouwens, als ik niet heel redelijk reageer, mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:16

Nanne schreef:

Erg flauw..

Het klinkt hard maar ik denk dat ik hem er wel af geskupt zou hebben. Nou zou mijn hond dit ook nooit toe laten en dan miss iets te fel reageren.

Die van mij laat het ook niet toe, maar omdat die achterkant niet meer zo sterk is, kan hij zich neit zo verdedigen als hij zou willen, en daar maakt die hond dus "misbruik" van (doet ie ook niet bewust, dat snap ik ook wel)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:17

Laat de eigenaar het oplossen, het is niet aan jou en het probleem word snel dat iedereen zich met die hond bemoeit op 10.000 verschillende manieren. Spreek de eigenaar er op aan dat ze de hond bij zich moet houden aan de lijn of dat je anders zult kijken wat voor stappen er tegen haar kunnen worden genomen. Vraag andere mensen met honden of ze hetzelfde probleem kennen en kijk of je met z'n alle stappen kunt ondernemen.

De tip werd gegeven om heel hard te schreeuwen, maar daar schrikt jou hond natuurlijk ook van, zou dat dus niet doen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:17

Ik vind het gewoon echt absurd dat de eigenaar van de hond er niks tegen doet.. Als ik door de stad loop en tegen iedereen ga staan oprijden word ik ook gearresteerd hoor.. *geen ervaring mee :') *

Wat zegt de eigenaar dan? Alleen dat je de hond zelf maar moet straffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:19

Nanne schreef:

Erg flauw..

_O-

Ik zou eerst proberen het beest te laten schrikken door vlak bij zijn oor in mijn handen te klappen, te fluiten of zoiets.
Maar als dat niet zou lukken zou ik toch wat hardhandiger worden.

En ook naar de eigenaar van die hond, die hoort zijn beest van jouw beest af te houden!
Misschien vind de eigenaar het wel fijn dat zijn hond tenminste wel scoort...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:23

Das niet helemaal een goed idee Anca, die hond heeft nooit geleerd waar de grenzen leren en gaat dat niet leren door dat er een of ander mens hysterisch in zijn oor staat te fluiten. De eigenaar behoord de hond te leren wat mag en wat niet, de eigenaar hoort de hond te straffen of te belonen en NIET omstanders. Wij zijn de eigenaar van die hond niet en dus hebben wij geen recht van spreken zeg maar. Wat denk je trouwens dat het voor haar hond doet als zij die andere hond in de oren staat te fluiten of klappen? die schrikt zich het apenzuur, krijgt net zo hard straf als dat je die andere hond straft en beide weten niet waar jij in godensnaam mee bezig bent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:24

Nanne schreef:
Ik vind het gewoon echt absurd dat de eigenaar van de hond er niks tegen doet.. Als ik door de stad loop en tegen iedereen ga staan oprijden word ik ook gearresteerd hoor.. *geen ervaring mee :') *

Wat zegt de eigenaar dan? Alleen dat je de hond zelf maar moet straffen?

Jaja, mag ik jou even niet geloven?? :')

Ja, hard schreeuwen is natuurlijk voor je eigen hond niet al te prettig inderdaad.. Ik zou dus op ten duur tegen de eigenaar van de hond zeggen: of aanlijnen, of hij krijgt een schop! Is die reu niet van zijn ballen ontdaan dan??

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:27

Maatje (in mijn geval) 38 eens tussen zijn oversexte balletjes :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:29

Raggel schreef:
Maatje (in mijn geval) 38 eens tussen zijn oversexte balletjes :D

Oke, het is echt vrijdagmiddag, ik moet meteen denken aan knikkerzak rammelen.. :')

Achozzie.. :(:) Beest kan er ook niks aan doen!!

En hem in zijn nekvel grijpen? Is dat geen optie? :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:31

Da's nou het voordeel van paardrijden: vaak toch wel een zweepje bij de hand dat je even kunt gebruiken om ook een hond een gerichte tik mee te geven. Kun je 'm gelijk van je afslaan als hij je vervolgens aanvalt.

Wie niet horen wil moet maar voelen (wel gericht op de hond en gericht op een permanente oplossing in de zin dat hij het voortaan wel laat,zonder de hond permanent te beschadigen).

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:31

Eigenaar zou de hond in z'n nekvel eraf moeten plukken, dat dat niet gebeurt doet mij vermoeden dat de eigenaar weet hoe de hond gaat reageren.
En waarschijnlijk is het je dan niet aan te raden om het zelf te doen.
Heeft de gemeente bij jullie een hondenwacht? Daar kun je zo'n klacht namelijk het beste kwijt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:33

onze eigen hond wilde dit ook een keer bij de andere hond doen, heeft gelijk bij de eerste keer een flinke tik gekregen en daarna heeft ie het nooit meer gedaan. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het honden die rijden wat er ook maar voor hun neus komt.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:34

die puber moet gewoon op een hele vervelend manier leren dat hij niet mag rijden op andere honden of mensen. Hij moet dus de link leggen

"als ik dit gedrag vertoon volgt er iets heeeeeel vervelends"

en wat dat vervelends is, kan dus een bijt van een andere hond zijn, een knietje van een mens, messchien zelfs een harde pieptoon of een paar disks (kun je bij de dierenwinkel halen) er naar toe gooien waar hij van schrikt. Messchien vind hij water wel erg vervelend, waterpistooltje meenemen en nat spuiten, je kunt zoveel dingen bedenken :Y)

Maar ik zou eerst even met de eigenaar praten, dat je het heel vervelend vind. En als hij er niks aan wil doen, dan zou ik hem vriendelijk voorstellen dat hij de volgende keer 3 keer zijn puber mag roepen en als hij dan niet weg is dat het dan de jouwe is en dan ook met een flinke schop van jou hond afstampen

Een betere methode zou zijn bij zijn nekvel pakken en op zijn rug leggen, dattie onderworpen word. en daar houden totdat hij zich overgeeft. Beter dan een schop verkopen lijkt mij, gaan we gewoon even verder in hondentaal :D Helaas vinden de meeste hondeneigenaren van tegenwoordig dit zielig, maar dat is enkel en alleen omdat ze hun hond als kind behandelen en niet meer als hond...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:38

Een hond die tegen mijn been staat te rijden krijgt gewoon een schop. Schei uit, ik heb er een hekel aan!! :n

Maar het is lastig als het een hond betreft die wat slechter ter poot is ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:39

Een keer goed in z'n lies knijpen, dat is vervelend voor ze en dan zijn ze vaak direct klaar.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 03-04-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt