kat kwijt..... update: kat is terug!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

kat kwijt..... update: kat is terug!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:14

Onze kat kan zelf in en uit lopen dmv een kattenluikje. Hij is erg veel buiten (we wonen in buitengebied) en loopt dan op de akkers of bij de buren om muizen te vangen. Gister heb ik hem heel de dag niet gezien en ook vanacht is ie niet thuis geweest....
Gister avond buiten gezocht en geroepen, maar nergens een reactie, hoor hem ook niet. Vanmorgen bij beide buren geweest en bij 1 de schuur doorzocht (andere waren niet thuis)...
Hij ligt iig niet plat gereden op de weg, maar waar is ie wel?
Echt vervelend dit....

Mensen nog ideeen?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-04-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel ge-update.

Arabesk

Re: kat kwijt.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:18

Posters maken met 'gezocht' en dan een goede foto van je kat erop. Hang dit in de hele omgeving, supermarkt, op bomen/lantaarnpalen etc

Zo vond ik mijn kat ook terug, een gemeentewerker vond hem dood op het voetbalveld, hij was aangereden en heeft daarna nog een stuk gelopen voor hij doodging. Niet leuk, maar ik wist tenminste wel wat er gebeurd was.

Ik hoop dat het voor jou beter afloopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:26

Idd wat arabesk zegt, pamfletten maken en ophangen.
Ik neem aan dat ie gechipt is? Ook amivedi bellen.
De dierenambulance meld altijd direct aan amivedi de katten die gevonden zijn, dood of levend. Met chipnummer word je dan zelf vaak gebeld door de dierenambulance of amivedi.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:28

nop, hij is niet gechipt...

Hij is wel vaker weg geweest maar dan zat ie altijd 's morgens weer om eten te roepen....

Ik hoop stiekum nog dat ie bij de buren in de loods zit (loonwerker met een hele grote loods) maarja, die waren niet thuis.
Heb wel om de loods staan roepen, maar daar hoorde ik m ook niet

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:31

Gats, wat rot zeg! Daar ben ik ook altijd zo bang voor. Zeker Amivedi bellen; mijn ouders waren pas hun hond kwijt (loopt NOOIT weg!) en via Amivedi hadden we hem binnen 4 uur terug. Hopelijk heb jij ook dat geluk, want het is echt *PIEP* als je je beestjes kwijt bent...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:31

mijn kat heeft een keer drie dagen in de schuur van de buren gezeten op de hooiberg hij durfde er niet af vanwege hun hond. Het is dat ze hem toevallig gezien hadden en toen ik kwam sprong hij gelijk bovenop me naar beneden.

Het is altijd zo rot als je kat kwijt is. :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:33

Ach, wat sneu. Ik ben zelf laatst ook 1 van mijn katten kwijt geweest.

Lastig dat hij niet gechipt is, misschien toch iets om over na te denken. Desondanks is het wel een idee om amivedi gebeld, maar daarnaast heb ik ook zelf contact opgenomen met de dierenambulance en de verschillende dierenartsen. Als het via de dierenambulance gaat gaat het meestal wel goed, maar soms brengen mensen ook zelf een gewonde kat binnen, en dan is het gewoon fijn als de dierenartsen zelf wat attent zijn dat je je kat kwijt bent.

Verder inderdaad die posters maken, en zoveel mogelijk mensen in je omgeving laten weten dat je hem kwijt bent. Het liefste per mail, zodat je ze een foto van de betreffende kat mee kan sturen. Vooral mensen die honden hebben en dus veel wandelen zijn errug handig!!
Veel meer kan je volgens mij niet doen....

Mijn kat is een volle week weg geweest, en is toen gelukkig gezond en wel (hongerig en dorstig) weer thuis gekomen. Ik duim voor je dat die van jou hetzelfde doet!! Het is tenslotte voorjaar, dus wie weet is hij wel gewoon de hort op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:36

nouja, hij is wel geholpen, dus op zich zou ie dan toch geen ;ast van zn hormomen moeten hebben?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:41

Hoe dat zit weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen, óók met geholpen katers, dat ze er in het voorjaar toch een paar dagen op uit gaan.... Het hoeft niet, maar het zou kunnen. En wat dan de oorzaak is, achter de poezen aan, of gewoon jagen op de jonge diertjes, ik weet het niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:46

Dierenasiel, dierenambulance en amivedi bellen en posters maken. En rondzoeken. Meer kun je jammer genoeg niet doen denk ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:55

Ik denk ook dat de hormoontjes opspelen en dat zo weer, van geen kwaad bewust, binnen komt schrijden :j

Succes met zoeken.... dat zou ik dus blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:13

Lalidan schreef:
Hoe dat zit weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen, óók met geholpen katers, dat ze er in het voorjaar toch een paar dagen op uit gaan.... Het hoeft niet, maar het zou kunnen. En wat dan de oorzaak is, achter de poezen aan, of gewoon jagen op de jonge diertjes, ik weet het niet.

Die van mij krijgt het in het voorjaar ook op de heupen, hoor. Nou geeft dat hier niet zo, ik woon niet echt in een woonwijk, dus hij bezorgt niemand last, maar leuk is het niet.... die is vorig jaar een week weggeweest :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 16:17

nog geen spoor, net weer buiten staan roepen en staan rammelen met een pak brokjes....
Ik wacht amevedi even af, moet zo weg en ben vanavond weer thuis, ik hoop zoooo dat ie dan ineens in de vensterbank zit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:51

kom net thuis, en helaas is ie nergens te bekennen.... net aangemeld bij amevedi... Krijg het er steeds moeilijker mee omdat ik steeds meer het idee krijg dat ie misschien voorgoed weg is en ergens in een sloot ligt ofzo...
ik ga nog een rondje lopen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:53

heb je de plaatselijke dierenarts al gebeld?
misschien is er wat gebeurd en is hij daar?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:01

Hoi hoi, ik zou me tot morgen nog even geen zorgen maken...soms lopen katten bij een bedrijf binnen en dan gaat zo'n bedrijf (de loods waar jij het ove rhebt misschien??) voor het weekend dicht...

Zowiezo, als je gaat roepen, ga na elf uur 's avonds...dan wordt het net wat stiller op straat (zondag is dat beter dan zaterdag qua geluid) en dan kan je je kat beter horen...na een paar dagen is de kans ook net wat groter dat 'ie wat zegt...

Heel veel succes....je kat kwijt zijn is echt heel vervelend!! Ik weet er alles van. Ik bne al drie keer op jacht geweest (niet eens alleen maar van mij overigens) en roepen en HEEL goed luisteren werkt best ok (plekken van gevonden worden: de eerste bovenin het verpakkings-opslaghok van de buurtchinees - hihi, nee ze gingen hem niet in de bami stoppen. De tweede zat TOCH na twee keer gekeken te hebben in de loods van de buren en de derde zat in een schuurtje waar anderen al twee keer hadden gekeken op de zolder, ACHTER een plank op een balk van het dak....dus goed zoeken en luisteren...

Nogmaals heeeel veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:04

stef schreef:
kom net thuis, en helaas is ie nergens te bekennen.... net aangemeld bij amevedi... Krijg het er steeds moeilijker mee omdat ik steeds meer het idee krijg dat ie misschien voorgoed weg is en ergens in een sloot ligt ofzo...
ik ga nog een rondje lopen...

Sterkte joh, ik duim voor je, weet hoe het voelt :(:)

En de meeste katten komen terug ;) denk daar aan, en ga jezelf nou niet gek lopen maken, joh :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:05

ik heb zo'n fluitje voor de honden, daar reageert ie ook altijd op (omdat ie denkt dat ie dan eten krijgt...) maar niks...

Gister avond laat en net idd ook steeds roepen en dan luisteren, we praten ook altijd samen zeg maar, dus ik loop buiten "mauw?" en dan komt er normaal wel een mauw terug... nu niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

JOh, ik heb toen Yamcha weg was messen geslepen (ze zijn hier nogal gek op kip) blikjes open getrokken, geroepen, gefloten, niks......

Er kwam een enorme storm en regen, en nog niks (toen dacht écht dat ie dood was).......

4 dagen later kwam meneer gewoon aanwandelen alsof er niks gebeurd was :(
't Beest is een volle week weggeweest, en het jaar daarvoor 2. Daarvoor weer 1 week.

Ik ben iets gewend intussen...... :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:10

ik hoop het Yamcha, ik hoop het echt...
Ik heb hem gevonden als zielig hoopje van 4 weken oud..... Gedumpt midden in de biesbosch....
das 4 jaar geleden en ben echt gek met dat ding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:38

Balen dat ie er nog niet was.

De hoop nog niet opgeven hoor!! Ik kan me je gevoel zo voorstellen, hoe langer het hier duurde hoe meer ik ook begon te denken dat hij niet meer terug kwam. Ze komen hier altijd als ik ze fluit, binnen een minuut staan ze voor de deur, en ineens, wat ik ook deed, geen poes..... En elke keer inderdaad thuiskomen in de hoop dat hij er is, of komt, en steeds weer de teleurstelling dat ie er niet was....
Die van mij is echt een volle week, van woensdag tot woensdag weg geweest. En waarom? geen idee....

Hou hoop, ik duim met Yamcha mee voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:49

stef schreef:
ik hoop het Yamcha, ik hoop het echt...
Ik heb hem gevonden als zielig hoopje van 4 weken oud..... Gedumpt midden in de biesbosch....
das 4 jaar geleden en ben echt gek met dat ding

Ik duim voor je joh :(:)
Och, kan me echt voorstellen hoor, dat je je zorgen maakt :(:)

Zeg hem dat hij volgende keer ff een brieffie neerlegt..... :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:41

ze kwamen op mn werk al waarom ik m geen mobieltje gaf (werk bij een mobiele provider)

Ben wat eerder naar huis gekomen, bij de andere buren (van de loods) geinformeerd, maar echt helemaal geen spoor

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:59

Tjee stef, wat verdrietig -O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:26

He get, wet precies hoe rot je je voelt, ik ben van de winter mijn binnenkat 2 weken kwijt geweest (vader had de deur po open laten staan) na 2 weken terug gevonden (gevangen met kattenval) uitgedroogd, uitgehongerd, maar o zo blij dat ie weer terug was. Ik zal voor je duimen :)