Chocolade-snoep voor honden te koop bij Lidl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Chocolade-snoep voor honden te koop bij Lidl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 07:47

Ik was gister voor het eerst met mijn vriend naar de lidl, leuk assortiment, net dat beetje anders.
(wel waren de echte levensmiddelen vrij duur imo, groente/brood etc).

Ik wilde voor onze jongste hond Kai, een stevig bot kopen, het kereltje bijt namelijk graag in dingen vanwege het wisselen van zijn tanden.
Mijn oog viel tijdens het zoeken naar een puppyvriendelijk bot, op een zak met "chocodrops snoep voor honden", mezelf afvragend of er daadwerkelijk chocola in zou zitten.

Tot mijn verbazing las ik dat er 10% cacao in verwerkt was... in een zakje van 100/200 gram?
Dat is dus 20 gram per zakje?
Hoeveel cacao was er ook al weer benodigd om een kleine hond een hartaanval te geven?

Dit kan toch zo niet...? Of maak ik nu ergens een fout?

edit:
cacao kan 1400-3000mg theobromine per 100gram bevatten. Voor een hond van
10kg kan het eten van 30 gram dus al dodelijk zijn!
bron: http://www.dapypenburg.nl/documenten/chocoladevergiftiging.pdf

x_Rebecca

Re: Chocolade-snoep voor honden te koop bij Lidl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 08:14

Cacao is niet schadelijk.. dat is die theobromine..
Alleen dat is er hier uitgehaald waardoor het niet meer 'schadelijk' is.. goed is het natuurlijk alsnog niet..

Er zijn heel veel snoepjes en kauwstaven met chocoladesmaak voor de hond en in de regel is de Theobromine daar keurig uitgehaald.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 10:01

waar kun je dat vinden dan, dat het eruit gehaald is?
Er stond namelijk geen extra info bij... (imo zet je dat erbij toch?).

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:11

Het moet eruit gehaald zijn (volgens de regels) anders mogen ze het niet verkopen..

Je hebt het trouwens ook van andere merken zoals Vitalkraft en Trixie

Citaat:
Deze choco-drops van Trixie geven uw hond uithoudingsvermogen en energie zoals een prachtig glanzend vel. Ze zijn uitgebalanceerd, makkelijk te verteren en stimuleren de eetlust. Daarom zijn ze geschikt als voersupplement en zijn ideaal als beloning voor uw hond.

Citaat:
De lekkere en gezonde snoepje voor uw hond.

• speciale chocolade-snoepjes voor honden
• lekker als verantwoord tussendoortje of beloning
• met vitamine A, C, D, E

Let op!
Dit produkt is speciaal ontwikkeld voor honden. Van gewoon chocolade kan een hond erg ziek worden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:02

wel lomp dat ze hondensnoep met chocolade smaak maken!! als ze dan echte chocola te pakken krijgen weten ze niet dat het slecht voor ze is!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:04

Klijntjuh schreef:
wel lomp dat ze hondensnoep met chocolade smaak maken!! als ze dan echte chocola te pakken krijgen weten ze niet dat het slecht voor ze is!!

Denk je nu echt dat ze voordat die hondenchoco er was dat wel wisten? Het bestaat trouwens denk ik al 20 jaar.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:06

Ik zou het niet kopen, Een hond weet toch niet dat het chocola is die denkt alleen van he eten. Kan ie net zo goed een gewoon koekje krijgen.

En wat er al gezegd is dat spul zou er dan idd wel uitgehaald zijn of er is alleen cacaou toegevoegd aan het product.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:07

x_Rebecca schreef:
Het moet eruit gehaald zijn (volgens de regels) anders mogen ze het niet verkopen..

wel eens op gelet hoe vaak er iets gebeurt buiten de regels om, en dan heb ik het niet alleen over dier voeding en snoepjes...

ik vind het persoonlijk gewoon slecht dat ze "chocoladesnoepjes" verkopen, chocolade is slecht voor een hond en op deze manier zet je mensen op een verkeerd spoor...

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:09

Mijn hond heb ik ze wel eens gegeven maar niks mee mis hoor.
Volgens mij staat er op de verpaking hoeveel die perdag mag hebben als ik het goed heb.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:32

ukje schreef:
Ik zou het niet kopen, Een hond weet toch niet dat het chocola is die denkt alleen van he eten. Kan ie net zo goed een gewoon koekje krijgen.

En wat er al gezegd is dat spul zou er dan idd wel uitgehaald zijn of er is alleen cacaou toegevoegd aan het product.

Het verkeerde stofje (theobromine) zit juist in cacao..
Alleen dat word eruit gehaald, dat doen mensen al decennia..
En een gewoon koekje is wel weer moeilijker te verteren :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:17

kohtje schreef:
Klijntjuh schreef:

Denk je nu echt dat ze voordat die hondenchoco er was dat wel wisten? Het bestaat trouwens denk ik al 20 jaar.

Dan kan het best 20 jaar bestaan, dat doet bijvoorbeeld asbest ook, bestaat ook al heel lang.
Betekent niet dat het gezond is en NU nog verkocht moet worden? ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:48

Die snoepjes zijn helemaal niet slecht?
Er zit chocolade smaak aan, het stofje wat slecht is zit er niet in, waar haal je dan vandaan dat het niet gezond is?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:54

x_Rebecca schreef:
Die snoepjes zijn helemaal niet slecht?
Er zit chocolade smaak aan, het stofje wat slecht is zit er niet in, waar haal je dan vandaan dat het niet gezond is?

Gezond en ongezond is nog maar net de vraag, het ging meer om dat het al 20 jaar schijnt te bestaan, dat maakt het niet gelijk iets goed of gezonds, dat was wat ik wilde zeggen met mijn voorbeeld :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:57

Volgens mij bedoelde kohtje dat ze (de honden) voordat die snoepjes bestonden ook niet wisten of chocola goed of slecht was..

Niet of ze verkocht moeten worden..
of lees ik iets nu totaal verkeerd? :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:11

Ik heb vaak kauwlappen met chocosmaak, vinden ze geweldig en ze leven nog steeds :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:16

Ik zou het iig niet kopen, koop liever dingen die er ook echt voor de hond zijn, botten. vlees ect.
Toch echt geen chocolade of de smaak ervan... is meer voor de mens lijkt me ( om het te geven dan hé) :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:22

x_Rebecca schreef:
Volgens mij bedoelde kohtje dat ze (de honden) voordat die snoepjes bestonden ook niet wisten of chocola goed of slecht was..

Niet of ze verkocht moeten worden..
of lees ik iets nu totaal verkeerd? :')

Ja inderdaad.
Ik gebruik het soms als trainingsnoepje en dan kan het echt geen kwaad.
Mijn honden mogen ook wel eens wat lekkers wat niet onder de noemer gezond valt.
Kan moei;ijk e;lke keer dat ze iets goed doen een kuif geven, dan duurt de training wel erg lang :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:25

Onze hond eet wel af en toe die choco-snoep van de Lidl, hij is er helemaal weg van. Aangezien die niet alles lust.