Opnieuw een poes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:51

na mijn vorige topic : [LZP] Ik kan het niet loslaten.
(wel verstandig om eerst te lezen)

Ik heb het topic aan mijn moeder laten lezen.
Ze zei dat ze het 'voelde' Daarom had zo ook zo vaak gevragen of het wel goed met me gaat.
Ik na haar dood mijn enige échte vriendin kwijt geraakt.
ik heb genoeg vriendinnen en genoeg vrienden. Maar geen 1 waar ik éch álles bij kwijt kan. Wat ik bij haar wel kon.
Nu al weer 1,5 jaar geleden. maar zit nu weer mijn zakdoek vol te snuiten. Wat nu nog iedere keer gebeurd als ik over haar praat. |(

Ik heb een nieuw iemand nodig om me weer zo aan vast te hechten. (volgens mij en mijn moeder)
We hebben wel een hond, Maar daar heb ik niets mee. geen klik. Zijn liefde voor mij is nep.
Hij mag me alleen als ik iets te eten heb, anders kijkt hij me nog niet aan als ik thuis kom.

Mijn moeder kwam heel onverwachts toch met het voorstel om een nieuwe poes te kopen.(iets wat ze altijd heeft geweigerd)

Dat zou ik aan de ene kant helemaal geweldig vinden! Maar ik wil Tijger niet het gevoel geven dat ze word vervangen!
En wat als we een nieuwe poes heb. Maar daar misschien nog niet die klik mee heb. Dat blijf ik me nog zo alleen voelen.

Wat zal ik doen? een nieuwe poes met de hoop dat ik emotioneel weer meer opknap. Of niet uit angst, omdat ik bang ben dat Tijger zich vervangen voeld, en uit angst dat ik daar misschien nog mijn probleem niet kwijt kan.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. :)

Mirjam79

Berichten: 1710
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:56

Ik begrijp je zeer zeker! Als ik jou was zou ik weer een poes nemen als je dit zelf wilt. Bij mij zelf kwam dit gevoel vrij snel. Omdat een andere poes nooit hetzelfde zal zijn als jou Tijger, lijkt het mij niet dat ze vervangen kan worden. Een andere poes zal altijd anders zijn en nooit ter vervanging van... Heel veel sterkte en wanneer het moment komt veel plezier met het zoeke van een nieuwe poes!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:58

Ga er vooral zelf een uitzoeken,en neem er 1 mee waarbij je je niet schuldig voelt...
Klinkt misschien wat zweverig,maar ik denk dat Tijger zou willen dat je een nieuw vriendje/vriendinnetje kreeg :(:)

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:09

Heel erg bedankt voor jullie reactie!

heel fijn dat er mensen zijn die me nog wel (proberen te) begrijpen.
Omdat het niet 'maar' een kat was.

Mijn moeder denkt dat het me goed zal doen. en ik stiekem ook wel.

Alleen dat schuldgevoel..

Zitaswoon

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: België, rond Antwerpen

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:15

Nou , je hoeft je niet schuldig te voelen!

Mss een vreemde stelling, maar goed: Stel dat JIJ Tijger was, en JIJ liet iemand verdrietig achter... Zou je dan niet willen dat die terug kon lachen en weer gelukkig was?

Toen mijn hond stierf, was ik er kapot van! 3 jaar later een nieuwe gekregen (ik wilde dat sneller, maar moederlief niet), die is nu 5 en een superhond. Ik zal mijn eerste hond nooit vergeten, en de nieuwe heeft haar plaats niet ingenomen. Gewoon een 'andere' plaats, het is ook een andere hond! Ander karakter enzo...

Ga er idd zelf eentje uitkiezen waarbij je je goed voelt, en geniet er gewoon van!

Mirjam79

Berichten: 1710
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:16

En als jij al denkt dat het je wel goed zal doen, dan ben je al een heel eind in de goeie richting voor het juiste gevoel bij een nieuwe poes! Schuldgevoel zal je ook wel een hele tijd blijven houden, maar dat zal het plezier van je nieuwe poes niet verminderen. Het geeft alleen aan dat Tijgertje niet 'zomaar een poes' voor je was!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:17

tijger zou niets liever hebben dat jij een liefdevol thuis biedt aan een andere poes!!!

Anoniem

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:23

Toen onze hond overleed wilden we eerst ook geen andere hond meer nemen, omdat we haar niet wilden vervangen. We werden er alleen zelf zo verdrietig van dat er geen hond meer was, we misten niet alleen Rakker, maar het was ook ineens leeg en stil in huis. Twee maanden later hebben we Kliko opgehaald. Rakker zullen we nooit vergeten, en Kliko is geen vervanging maar gewoon ook een hele lieve hond!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:26

Hoezo zou je je daarom schuldig voelen? Je wilt niet dat tijger vervangen wordt maar je wilt dat een andere kat de leegte vult die tijger achterliet. Dat is een heel wezenlijk verschil!

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:31

Mijn kat is ongeveer 2,5 jaar terug overleden, en ik heb hier ook nog steeds erg veel verdriet van. Ik had haar al mijn hele leven bij me en dan komt ze ineens nooit meer terug.. ;(
Anderhalf jaar terug heb ik er toch weer 2 kittens bij gehaald, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik mijn andere kat vervangen heb
Het plaatsje van mijn andere kat is leeg, en die zal ook niet meer gevuld worden...

Ik denk dat een nieuwe kat juist heel erg goed voor je zal zijn.
Zie het niet als vervangen, meer als een ander begin.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:10

Oow oow ik heb traantjes in mijn ogen staan met dit te lezen...
Ik denk ook niet dat Tijgertje vervangen zal worden, voel je daar niet schuldig om...
Als je nood hebt aan een vriendje dan zou ik het zeker overwegen...

Succes!!!

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:01

Ach meis toch.. weet je, wij hebben al heel wat dieren gehad. Een nieuw dier vervangt nooit een geliefd huisdier dat gestorven is... maar het kan wel weer geluk in het leven brengen!

Ik kan me niet voorstellen dat Tijger het vervelend zou vinden als jij weer iemand vond om van te houden. Integendeel... zoals Zitaswoon het al zei; Zou jij, als je Tijger was, niet willen dat je geliefde bazin weer gelukkig werd...?

Als je graag weer een poes zou willen, moet je dat doen. Je zult Tijger nooit vergeten en zeker nooit vervangen...!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:10

Ik herinner me je topic nog goed, wat knap dat je het aan je moeder hebt laten lezen. :)

Tijger is onvervangbaar, maar dat betekent niet dat jij geen liefde kan krijgen van een andere kat, en liefde kan geven. Ik denk dat een kat aan jou een ontzettend lief baasje heeft en Tijger zou vast willen dat jij je liefde deelt. :j

Als je zelf een katje gaat uitzoeken kan je wel 'voelen' of er een klik is, dat komt vast goed.

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:27

Ik snap je helemaal.... Ik had hetzelfde met mijn hondje.

Ook ik sluit me aan bij de voorgangers; neem een poes!
Tijger zal bij je zijn en je helpen ''de ware'' weer te vinden. Ik weet zeker dat mijn eerste hondje over mijn schouder meekeek toen ik een ander puppie uitzocht (ik noem het expres geen nieuw hondje). Toen we haar ophaalde heb ik zitten janken in de auto, blij met het puppie, maar ik mistte mijn eerste hondje zo..... Maar ik voelde ook dat ze bij me was en dat hielp.

Na de dood van mijn eerste hondje heb ik heel vaak het gevoel gehad dat ze nog bij me was, ik hoorde haar lopen of soms voelde ik haar gewoon...
Ik heb er ook lang over gedaan om me weer helemaal te geven aan mijn andere hondje, bang om mijn eerste hondje te verraden, bang om weer straks de pijn van het verliezen van je beste maatje. Maar je houdt het niet tegen en op een dag weet je het. En natuurlijk wordt het nooit hetzelfde als met Tijger, maar geloof me, een neiuwe liefde is weer net zo mooi. Vanaf het moment dat ik het voelde met mijn andere hondje, heb ik mijn eerste hondje ook nooit meer gevoeld. Aan de ene kant misschien jammer, maar het is meer een gevoel van dat het goed is, dat zij het ook goed vindt, dat ze weet dat ik weer rust heb, en zij dus ook.
Jij had het beste voor Tijger over en zij wil het beste voor jou, en als dat een andere poes is; ga ervoor!

Wat ook mooi kan zijn om te doen, is je andere poes een naam te geven waar in je verwijst naar Tijger. Ik heb bij de naam van mijn hondje de toevoeging Ange gegeven, wat Germaans voor (bescherm)engel betekent.
Sterkte ermee!

Anoniem

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:06

heb ene heel brok in mn keel, stel dat het bij mij gebeurt.

neem een poes / kitten, waar je verdriet mee kan delen.

was niet jou schuld.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:43

[LZP] > [BB]

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Opnieuw een poes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:16

Je moet een andere kat nooit als vervanging zien (geen enkele kat kan de jouwe vervangen), maar je kunt wel een andere kat nemen voor de afleiding.

Mijn kat is vorige week maandag overleden en ben twee dagen compleet van de kaart geweest (ik moet hem nog begraven, krijgen we weer dat gejank ;) ), maar ik heb wel gezegd dat ik van het voorjaar weer een zwarte kitten wil.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:23

Toen mijn kitten Eowyn begin vorige maand overleed, ben ik na twee dagen al op zoek gegaan naar een ander kitten. Niet om haar te vervangen, dat kan geen enkele kat immers, maar om weer ergens naar uit te kijken en iets leuks om naar toe te leven.

Eind april kunnen we Gwen ophalen in Engeland en hoewel ik nog steeds verdriet heb om Eowyn ben ik ook heel blij dat er straks zo'n kleine dreutel door mijn huis heen huppelt.

Het volgende poesje zal nooit Tijger vervangen, maar ik neem aan de je ruimte genoeg in je hart hebt voor nog een lieveling!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:26

Een andere poes zal tijger nooit vervangen, daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Hoe lief je nieuwe kat ook is, tijger is uniek, net zo als dat jij uniek bent. Jij bent ook niet te vervangen.

Om te kijken of je een klick krijgt met je kat is het denk ik verstandig om een poesje te kiezen wat al wat ouder is. Zo'n poes heeft dan al een karakter, en jij kunt dan kijken of dat karakter bij jou wensen past. Kittens zijn heel kneedbaar en kunnen ook een totaal ander karakter krijgen als dat jij eigelijk 'wenst'

succes!

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:29

Allemaal heer erg bedankt voor de reacties!

malih schreef:
Een andere poes zal tijger nooit vervangen, daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Hoe lief je nieuwe kat ook is, tijger is uniek, net zo als dat jij uniek bent. Jij bent ook niet te vervangen.

Om te kijken of je een klick krijgt met je kat is het denk ik verstandig om een poesje te kiezen wat al wat ouder is. Zo'n poes heeft dan al een karakter, en jij kunt dan kijken of dat karakter bij jou wensen past. Kittens zijn heel kneedbaar en kunnen ook een totaal ander karakter krijgen als dat jij eigelijk 'wenst'

succes!


We hebben hier ook nog een hond in huis, ik denk dat een volwassen kat daar zo blij mee is. Als het een kitten is die opgroeit met onze hond zal het wel goed gaan denk ik.
Maar toch bedankt voor je reactie!

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:12

Ik weet bijna zeker dat je je niet schuldig moet gaan voelen over dat de nieuw poes als vervanging voor Tijger zou komen. Beetje zweverig misschien maar denk dat Tijger juist blij zal zijn als er een nieuwe poes komt!

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:52

Ik denk dat je wel voor een nieuwe kat moet gaan kijken. Je nieuwe kat zal de vorige nooit kunnen vervangen, maar zal weer op een andere manier een plekje krijgen.
Ga rustig rondkijken, je merkt zelf wel bij welke kat je een goed gevoel krijgt (en welke kat een goed gevoel bij jou heeft).

Edit: O ja, en je bent niet raar of iets. Ik heb met mijn poes ook zo'n goed band als jij met je kat had. Met m'n kater heb ik dat wat minder, dat is ook een superbeest, maar het is gewoon anders!