Ben van huis uit rotweilers en labradors gewend, dus dat word wat. Maar ik heb mijn zinnen op een klein hondje gezet, en toen kwam ik uit op de chihuahua.
Nu heb ik tijdens mn opleiding geleerd, en gezien, het verschil tussen de chihuahuavoorpootjes en grote honden poten. de Chihuahua tilt ze heel anders op, omdat het eigenlijk "te klein" is. Het zijn geen wandelhonden, maar schoothondjes.
In hoeverre hebben mensen hier ervaring in? Kun je echt niet 3 keer per dag met ze naar buiten, zoals we met onze grote doen? Zullen ze dan last van hun pootjes krijgen? Of worden ze gewoon moe?
Ik zou het niet erg vinden als het niet gaat, ik zoek ook helemaal geen hyperactieve hond. Dan denk ik aan een jackrussel ofzo, die zijn mij te druk en energiek. (degene die ik ken dan!)
Onze buurvrouw heeft 2 chihuahuas, en die laat ze alleen in de tuin geloof ik. Ze zijn superschattig, veel te dik geloof ik, en blaffen de oren van je hoofd als je binnenkomt. Maar echt actief of super druk zijn ze niet. Ja ze lopen met je mee enzo, en komen wel even knuffelen.
Zouden mensen met ervaring met chihuahua's misschien hier op kunnen reageren?
En waar hebben jullie je pup gehaald? Ik ben namelijk erg bang dat ik een miskoop doe. Via internet had mn vriend (dachthij) een fokker gvonden, maar dat was helaas puppykennel.nl in belgie. allemaal hondjes achter glas echt héél zielig. Schijnt dat die hondjes ook vaak ziek zijn of zelfs doodgaan na aankoop. Maar we zijn even binnen geweest en toen we bij de grote honden kwamen die in dezelfde kleine hokjes zaten moest ik mn tranen zo bedwingen dat ik mn vriend mee naar buiten heb getrokken en dat we gauw zijn weggegaan. NOOIT dat ik die zal steunen door een hondje te kopen..
maar waar kan ik nu wél een goed hondje kopen dan?
en misschien een beetje in de buurt, dus zo Zuid-holland, Zeeland of Brabant in mijn geval.
Het lijkt me ook leuk als er ook andere rassen worden voorgesteld, maar tot nu toe vind ik de chihuahua het leukst