Afghaanse Windhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Afghaanse Windhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:38

Beste Bokkers!

Wie van jullie heeft er ook een Afghaanse windhond of heeft er eentje gehad? Hoe zijn jullie honden in hun karakter, eigenwijs of luisteren zij juist perfect?
Lio is onze tweede Afghaan, gekocht bij een duitse fokster. Officieel Liobé von den Blackdevils. Ondertussen is zij al weer 10 jaar oud en dus best op leeftijd voor zo'n grote hond. Ze is al goed grijs zoals jullie kunnen zien. Onze vorige hond is ook 12 jaar geworden.
Hoe oud is jullie afghaan of welke leeftijd heeft het beestje bereikt?

Kortom, vertel hier over jouw Afghaanse Windhond!
- Foto's kunnen het beste in Links geloof ik..

Afbeelding

Afbeelding

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:33

Als ik zo'n hond zie...moet ik altijd denken...pfff. die wordt pas echt nat als het regent :=

Fantastico

Re: Afghaanse Windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:40

Hey, die hond komt me bekend voor ;)
Alleen dan in iets minder grijze toestand :P

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 11:58

Ja die hond ken jij nog wel he ;)
Maar inderdaad, als het regent is ze een hele dag nat, en natte honden stinken toch wel een beetje!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:57

ik heb geen afgaanse windhond maar een spaanse greyhound
ik ben helemaal weg van de windhonden, makkelijk in huis, en buiten kunnen ze lekker hun energie eruit rennen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:14

Ik heb een zwarte Afghaanse windhond x dalmatiër :D
Ze heet Lotje, word in februari 7 en komt uit het asiel waar ze is achter gelaten als puppy samen met haar broertjes en zusjes.
Qua karakter is het een heel rustige hond, het liefste ligt ze dan ook de hele dag te slapen in de zetel of op bed en ze slaat zeker geen kussentje of deken af (ja ik weet het, rare hond := ). Ze is geen echte waker, meestal hoort ze niet eens als er iemand binnen komt maar als ze aan de voordeur aan het bellen zijn is het een serieuze blaffer.
Ze is enorm lui, eigenwijs, zindelijk (in haar eten/snoep), verwend en luistert alleen als zij wilt maar luistert wel als ze bv los is op het strand, ze kan wel zitten; liggen; poot geven; van een vork eten :+ .... Deuren opendoen is een favoriet, vooral die van het koertje want daar liggen haar snoepjes en haar eten, dat is dus haar manier om te zeggen dat ze een snoep wilt en als dat niet lukt gaat ze nog even fel gaan blaffen totdat we reageren, het rare is dat ze dit alleen met mijn moeder doet _O- bij ons doet ze gewoon de deur open.

Helaas kan ik nu geen foto uploaden, maar qua uiterlijk is ze presies een zwarte labrador met langer haar en AW oren, qua bouw zit ze tussen AW en dalmatiër in. We weten 100% zeker dat het een AW/dalmatiër is omdat de fokker beide rassen fokte waarvan 2 honden eens zijn uitgebroken en 7 puppy's waren het resultaat...

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:17

Ik heb een afghaanse windhond, ze is 2 jaar oud heet Farushah Y-Shirvan Kan los maar luistert niet perfect hahaha, en ze loopt op de renbaan en heeft daar veel plezier in. Voor mij geen andere hond meer dan een afghaan heerlijk rustig in huis en buiten heerlijk rennen en vliegen.............

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:56

Onze vroegere hond rende ook op de renbaan destijds in Breda. Onze huidige hond is in aanraking gekomen met een trein en brak toen haar poot en heup, en heeft helaas nooit op topsnelheid kunnen lopen. Nu rent ze weer als de wind ;)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:34

Verder niemand hier met een Afghaan? ;)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:57

Sorry hier ook geen afghaan maar wel een whippet... Heeft er misschien iemand interesse in een windhondenwandeling/meeting?? :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:03

Bij mijn vader thuis hadden ze er vroeger 12 := Mijn oma fokte ze, liep er shows mee. Elke dag werden ze gekamd en geborsteld enzo :P Waren echt ook mooie honden om te zien. Helaas moet mijn vader er nu niks meer van hebben.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:00

verootjoo schreef:
Bij mijn vader thuis hadden ze er vroeger 12 := Mijn oma fokte ze, liep er shows mee. Elke dag werden ze gekamd en geborsteld enzo :P Waren echt ook mooie honden om te zien. Helaas moet mijn vader er nu niks meer van hebben.

Ja dat zijn de echte, die zijn er zo mee bezig...

Verder nog mensen die een windhond hebben?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:44

Hier ook geen Afghaan, hoewel ik ze onwijs gaaf vind. Wij hebben een aantal Barsoi's, 3 Sloughi's en 2 Calgo Espagnol's. 1 van de jongste Barsoi's jat echt als de raven en die Sloughi's moet je soms ook stevig in je schoenen kunnen staan hoor, t zijn soms echte Marrokanen :D .

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 23:13

Die jatten ook alles mee wil je zeggen! _O- Maar dat zijn ook mooie beesten.
Had er beter het windhonden topic van kunnen maken bedenk ik me

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:13

:D :D Ja dat was een beetje kort door de bocht misschien maar echt waar joh, 1 sloughi teefje is echt heel de dag op rooftocht en als ze dat niet doet dan jengelt waar je niet goed van word := , echt dat zeuren en drammen wat ze dan doet.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:17

Zijn jullie in voor een windhondenhuiskamertopic?? Denk dat er wel meer mensen hier op bokt een windhond hebben en dan kunnen we heerlijk foto's en verhalen delen ;)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:11

Tof idee! Moet dat hier of bij de huiskamer?

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:30

Willen jullie anderen ook mee in het topic? PB me dan met een foto en wat leuke informatie! dan kan ik er altijd nog wat moois van maken..

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:34

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:57

Wat leuk om weer eens aan Afghaan te zien., mooie hond hoor!

Wij hebben vroeger ook Afghanen gehad. Een blonde reu en een zwarte teef, we gingen er inderdaad ook mee naar de renbaan. Ze zijn allebei 13 jaar geworden.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:41

Dat is wel een respectabele leeftijd voor zo'n afghaan zeg!