Katten veranderen 's nachts in monsters!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:04

Ik ga dus echt niet mijn voer verstoppen of mee gooien bah bah dan stinkt het huis naar kattenvoer (heb rc) en overal liggen toch wat kruimels ik werk 40 uur en heb niet de behoeften om elke dag te stofzuigen

Maar goed ik heb dus 3 vreselijk katten (nou eentje is echt een schatje Haha! )
Heb dus 4 krabpalen en meer dan 20 speeltjes en een grote doos dus ze vermaken zich wel.
Ze mogen niet in mijn slaapkamer, badkamer en woonkamer.

Helaas als ik me omkleedt om te gaan slapen gaat Garfield altijd onder het bed zitten Haha! ik doe de deur dicht en ga ff lezen binnen mum van tijd zit ie op mijn bed... dan geef ik hem zijn beflapje Bloos en gaat ie ff 10 min sabbelen (anders doet ie het aan mijn kleren of dekbed) vervolgens breng ik hem naar de overloop waar dus 2 kittens op hem wachten om te spelen en ja ze maken herrie maar ze kunnen niks kapot maken

Alhoewel mijn kapstok zit weer eens los Boos!

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:05

russel schreef:
Een hond er bij kopen? Clown

Ook mijn gedacht Haha!
Hier zes katten waaronder meerdere jonge dieren en een kitten van een maand of vier, maar geen nachtlawaai of sloopgedrag want...onze Jeanne-darm waakt (ons hondje heet Jeanne vandaar). Zij weet wat niet mag en houdt dat ook allemaal in de gaten. Krabben aan de zetels mag bvb niet, dus als een kat dat doet, jankt ze even en stuift er dan naartoe. Jeanne slaapt bij ons in bed en is er dus als de kippen bij om de katten in het gareel te houden.
De onze slapen volgens mij 's nachts want als ik 's morgens in de badkamer kom, komen ze van overal boven aangelopen, nog half in slaap en zich lekker uitrekkend. Wij hebben wel een kattenluikje dus wie wil kan 's nachts op stap.

Dat voedsel verstoppen lijkt me super leuk, maar ja, ik vrees dat ons Jeanne dan kieriewiet wordt want die gaat dat ook allemaal willen zoeken Haha!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:00

Hhaha gelukkig ben ik niet de enige met katten problemen!
Las iemand hier ies over kittens zeggen maar die van mij zijn alweer een jaartje of 2 Knipoog Nou ik heb een aardig rustige nacht gehad gelukkig, alleen lagen er wat tijdschriften overhoop en ze hadden een stapel formulieren (in een plasticje) van ht aanrecht gegooid.. Nou valt mee voor deze nacht haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18005
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:49

Nou, leuk hoor, dat voedselverrijking Verdrietig Of mijn katten zijn gewoon te dom natuurlijk, dat kan ook..... maar zeker die ene snapt er werkelijk geen bal van. Als ik ze voor zijn neus laat vallen pakt ie ze, maar als ik ze ook maar 10 cm voor z'n neus weggooi kijkt ie mee aan van: "en nu?"..... Nou is het ook niet de beste jager die erbij is, hij komt per slot van rekening niet thuis met muisjes, vogeltjes en kikkers zoals zijn broer maar met waterplanten, naaktslakken en rupsen, dus misschien had ik dit wat eerder met hem moet doen haha.
Zijn broer is ietsje slimmer, zolang hij enigzins ziet waar ik hem heen gooi lukt het hem.

Maar goed, er liggen meteen een helebooel brokjes door de kamer "verstopt" (oftewel, die heb ik weggegooid maar ze zijn er niet achteraan gegaan) dus als ze honger krijgen moeten ze maar zoeken Clown

Maar vond het wel leuk deze eerste ervaring even met jullie te delen. Geloof trouwens dat de inteligente kat het wel leuk vond!

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:13

ik heb dus ook een plantenspuit gehaald
en mijn oudste vind dat dus lekker ofzo
want die zit nu elke keer aan het randje van de douche zodat hij
lekker nat gespetterd word ofzo
haha vanacht heeeft ie lekker me vader getreiterd
hoorde me pa moppere en toen ik vanochtend benede kwam
zei hij die katten gaan maar in de schuur hoor,
heeft me kat vanacht onder de deken gespeeld en lekker de
nagels in me vader zijn rug gezet
was allang blij dat ik vanacht de pineut niet was Haha! haha

Joceline

Berichten: 2008
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Culemborg

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:21

Onze kat gaat als wij naar bed gaan naar de bijkeuken. Daar staat haar eten, mandje en is het lekker warm. Meestal gaat ze na een uurtje slapen de hort op door het kattenluikje. Ze weet rond een uur of half 11 's avonds al dat het bedtijd is, loopt haar mandje in, krijgt dan een knuffel en de volgende morgen ligt ze in haar mandje te wachten tot iedereen weer wakker is. In woonkamer heeft ze niet meer dan in de bijkeuken alleen gezelschap van ons overdag Knipoog Verder willen we ook niet riskeren dat een andere grote kat in onze huiskamer komt (Ze heeft een luikje met magneetsluiting en een bolletje met magneet om haar nek) of dat ze wel kattekwaad uit gaat halen.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:34

tita schreef:
Maar goed ik heb dus 3 vreselijk katten (nou eentje is echt een schatje Haha! )
Heb dus 4 krabpalen en meer dan 20 speeltjes en een grote doos dus ze vermaken zich wel.
Ze mogen niet in mijn slaapkamer, badkamer en woonkamer.


Als ze niet in je slaapkamer, badkamer en woonkamer mogen, waar laat je je katjes dan? Ik heb een kat omdat ik het gezellig vind dat hij bij me is als ik thuis ben, dus gezellig in de woonkamer. Maar bij jou blijft er weinig over....

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:31

Ik ben het met Storm76 eens, katten zijn voor mij gezelschap en mogen overal komen. 's Nachts liggen ze gezellig op bed, het liefst bovenop mij en soms kruipt er eentje stiekem onder de dekens.

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:45

waarom dan katten nemen als ze nergens mogen komen?
Hier mogen ze overal komen, alleen als ik niet thuis ben zijn de badkamer en toilet en 1 kamer waar mn kleding etc ligt gewoon afgesloten omdat er nou eenmaal een deur in zit Knipoog Als ik thuis ben en moet daar toevallig zijn gaan ze gezellig mee.
Keuken en woonkamer en boven de slaapkamers en overloop is alles gewoon open. Verder slapen ze op/in bed en ook onder de dekens als ze dat leuk vinden, midden op de salontafel en overal waar ze maar willen slapen. Gaaaap
Aanrecht is verboden gebied en daar komen ze uiteraard stiekem wel eens, maar over het algemeen talen ze daar niet naar, ondanks dat er gewoon brood/beschuit op het aanrecht staat en er wel eens een pan staat waar vlees in heeft gezeten. Ik heb óf stomme katten óf ze lusten geen vlees... :
Er wordt weinig gesloopt en toch veel gespeelt, planten worden met rust gelaten en snachts is het meestal rustig, alleen hun wekker staat altijd te vroeg afgesteld Knipoog

Maar owweeeee, als ze dolle uurtje hebben! Clown

maar daarvoor heb ik katten, ik heb ze als gezelschap en als huisgenoten, niet als vensterbank versiering die braaf moet zijn en niks mogen slopen. Het heet niet voor niks kattenkwaad toch?

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:00

Dolle uurtje? Bij mijn katten zijn het de dolle 5 minuten. Ze racen dan door het huis en de tuin, glijden uit in de bocht om de trap op te rennen, komen weer denderend naar beneden en racen weer naar buiten.
Het aanrecht is ook de enige plek waar ze niet mogen komen, ze hebben er trouwens nooit behoefte aan gehad om op het aanrecht te zitten.
Eigenlijk zijn het dus saaie katten, mensen met slopers, geniet er nog maar van want voor je het weet zijn het "saaie" haarballen die alleen maar op schoot willen (zelfs als ik naar de wc ga moet er eentje op schoot). Clown

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:05

hahaha, ja hier ook! mee naar de plee!

Ikima, dus wij hebben dan toevallig de saaie exemplaren onder de katten?? Ik heb echt nooit last van slopen zoals de TS

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:48

Mijn 7 maanden oude katje sloopt ook niks, hij is heel lief. Toen hij jonger was, was hij wel stouter hoor, maar hij heeft niets echt gesloopt, zelfs de bank laat hij met rust.
Hij mag ook overal komen, als ik naar de wc ga, loopt hij ook gezellig mee Haha! En vooral als ik onder de douche ga, vind hij helemaal geweldig! Hij is gek op water, soms laat ik de kraan heel zachtjes druppelen voor hem in de gootsteen en daar is hij uren zoet mee.
Als ik naar bed ga en mijn vriend is er niet (we wonen nog niet samen) dan slaapt hij met zijn koppie op hetzelfde kussen als ik.
Afbeelding

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:18

Waarschijnlijk zijn wij een van de weinigen met "saaie" katten. Haha!
Ik heb in de gang een krabplank tegen de muur, deze moet ik elk jaar vervangen want die is dan helemaal kapotgekrabt. Vroeger liet ik ze nooit in de woonkamer omdat ze aan de stoelen krabden, nu die krabplank er is blijven ze van de meubels af en mogen weer in de woonkamer als ik niet thuis ben.


De oude krabplank werd vervangen door een nieuwe, afscheid nemen is erg moeilijk. Huilen
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ikima op 04-12-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:20

Haha Ikama, wat een leukertjes zeg! Heb je de krabpaal nog af kunnen pakken?

jumparound
Berichten: 448
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:23

heb je geen ruimte waar je ze kunt opsluiten?
btw ik heb snachts nooit last van me kat, die is dan helemaal uitgeteld van de lange dag:P
succes met je doerakken Haha!

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:23

Die ligt nog in de tuin maar de donkere kat heeft nog een week op die plank liggen kroelen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:35

De mijne durven ook nogal actief zijn snachts... Met speeltjes spelen ze enkel met die hele kleine muisjes (maar de kattin verstopt die heel autistisch onder de kast waar niemand bij kan...), 2 pluizige balletjes, jeansbroeken (ligt standaard eentje op de grond nu), ... Ze slopen de zetels en rennen rond en klappen mekaar tegen de vloer, heel leuk Clown Maar dat vind ik net fijn aan katten Haha!

Maar dat voedselverrijking vind ik wel leuk!! Ik heb ook asielkatten en ze zijn erg bang en weinig initiatiefrijk, maar vooral, ze snappen het 'nut' van spelen niet zo, dus met voer spelen is mss wat.

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:42

Die tips van voedselverrijking zijn interessant, alleen vrees ik dat de hond net wat sneller gaat zijn en alles opvreet.
Ach ja, vanochtend de kerstboom weer in mekaar gestoken, zal wel elke ochtend zo zijn denk ik Haha!

Anoniem

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:50

Jongens, het is bijna weer bedtijd. Jullie Carfields hebben hun scenario al weer bedacht. Duivel Duivel

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:52

Monstertjes? Hoe krijg je het voor elkaar.. Kom ik dan aankakken met mijn 2 voorbeeldige engeltjes 's nachts Tong uitsteken

Misschien, even denken voor een oplossing.. Opsluiten in de wc? Duivel

Gaan ze eigenlijk naar buiten?

Gigondas

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zelhem

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:07

Heb er zelf 4 van 3jaar,5jaar en 2 van 6 jaar oud.
Ze mogen bij mij overal komen woonkamer,slaapkamer, keuken en badkamer. Ze komen niet buiten want ik ben veels te bang dat ze wat overkomt en bij mij in de buurt zijn er weleens rare dingen met katten gebeurd.
Ze hebben 's avonds en 's nachts regelmatig de dolle 5 min maar ik hoef maar te fluiten of te klappen en ze zijn weer rustig voor zo lang als het duurt. Ze hebben tig speeltjes maar als ze elastiekjes, wattenstaafjes en verzin het maar te pakken kunnen krijgen hebben ze nog meer lol Haha! .
Krabben doen ze gelukkig aan een oude tas of aan de vloerbedekking.
We hebben er 1 gehad die alles wat eetbaar was wegroofde maakte niet uit of het in plastic of folie zat ze pakte het gewoon uit.
Of stiekum pasta saus eten en dan met een rode snoet weer de kamer in lopen van zo ik heb niks gedaan hoor hoe kom je erbij.
Afstraffen werkte bij ons niet. Probeer nu zoveel mogelijk al me zooi achter me kont op te ruimen zodat ze de kans niet meer krijgen.

Succes met je monsters!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:24

HBVisser schreef:
Je kan twee katten niet opsluiten in een bench. Het zijn geen honden. Een kamer zou eventueel nog kunnen maar een bench is echt te klein. Er zijn vast mensen die dit doen en voor de mens is dit een fantastische oplossing maar voor de kat is het zeer onvriendelijk. Komt nog bij dat ze dan ook nog eens een gruwelijke hekel aan elkaar kunnen krijgen.
Katten zijn over het algemeen s'nachts toch meer actief dan honden. Je kan dit gedrag oplossen door ze geestelijk bezig te houden.


Wat mij opvalt is dat heel veel mensen zeggen dat je een kat niet in een bench kan zetten.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Natuurlijk moet je ze niet een dag in een bench zetten.
Maar kijk naar je kat zelf.

Ik heb er ook twee, twee katers, de een komt uit het asiel, voormalig zwerfkatertje, 6 huizen gehad in een half jaar, mishandeld en ga maar even door.
Ook hij begon 's nachts te irriteren. natuurlijk, het zijn nachtdieren.
Dat gedoe kon ik nog hebben, maar toen hij ging sproeien 's nachts was het wel heel irritant.
Overdag was er niks aan de hand, het was puur 's nachts.

Op een gegeven moment werd hij ook overdag bijzonder onrustig, knorrig naar de andere kat enz.
Na veel geprobeerd te hebben, heb ik een bench gekocht, de een na grootste maat.
Daarin heb ik een bak gezet, zijn mandje, een schapje gemaakt, speeltjes eneen waterbakje en zn dekentjes.
Het was echt zijn plekje. hij krijgt er eten in ( eten alleen daar dus).
Na twee dagen had ik een andere kat.
Overdag gaat hij er vaak vrijwillig in liggen, en om 22u, komt hij me halen, dan wil hij naar bed.
Hij krijgt brokjes in zijn bench, in een bal waar hij ze dan uit moet halen, en dan gaat hij slapen, in zijn mandje, tot s morgens half acht/ half negen.
BEn ik eerder wakker, dan wil hij er niet uit.
Hij heeft duidelijk alleen maar voordelen aan zijn bench, en ik ook!

Ikben het er dus niet mee eens dat je katten niet in een bench kan doen, je moet alleen wel naar je kat kijken.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:56

Het zal inderdaad per kat verschillen maar een kat opsluiten omdat jij er als baas anders last van hebt vind ik niet kunnen en wordt ook ten sterkste afgeraden door gedragstherapeuten.

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:04

HBVisser schreef:
Het zal inderdaad per kat verschillen maar een kat opsluiten omdat jij er als baas anders last van hebt vind ik niet kunnen en wordt ook ten sterkste afgeraden door gedragstherapeuten.




ja als je het een dag heb hooguit een week oke
maar als je gewoon niet aan je nachtrust komt vanwege je huisdier
ben je toch wel tot maatregelnemen verplicht, mijn kat heeft een tijd
in het dierenziekenhuis gelegen
daar zat hij ook in een ''bench' en hij is dr niet slechter van geworden hor

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:06

HBVisser schreef:
Het zal inderdaad per kat verschillen maar een kat opsluiten omdat jij er als baas anders last van hebt vind ik niet kunnen en wordt ook ten sterkste afgeraden door gedragstherapeuten.



Dat is wat anders, als je hem opsluit omdat jij er last van hebt! Ja
Maar voor sommige katten kan het heel veel rust geven. ( dit was een tip van een gedragstherapeut! Knipoog )