Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 22:14

Dag allemaal,

Sinds 3 jaar woon ik in Groningen op kamers en ik mis de beestjes enorm... bij mijn ouders thuis hebben we een kat (een hele leuke Haha!) en heb ik mijn paard. Maar op mijn kamer mis ik gewoon echt iets... een gezelschapsdiertje dat je het liefst ook kan aaien en leuk mee kan spelen.

Maar welk diertje kun je het nou aandoen om op een studentenkamer te wonen? Ik reis elk weekend nog naar mijn ouders (voor mijn paard) en dan kan ik zo'n beestje wel meeslepen, maar welk dier kan dat aan? Of welk dier kan twee dagen zonder verzorging? Het moet ook wel leuk blijven voor het beestje, natuurlijk...

Hopelijk weten jullie een oplossing, of weten jullie een andere uitweg voor mijn beestjesdrang (vriend heb ik al Clown)

Pluttersput

Re: Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:27

Misschien 2 cavia's? Ik zou in jouw situatie iig 2 dieren nemen, dus dan zou ik het klein houden..

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:29

Een konijn die kun je mits voldoende voer en water een weekend alleen achter laten op je kamer....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:30

2 gerbils! Gerbils hoef je ook niet elke dag eten te geven omdat zij het gewend zijn reserves op te slaan. En ze zijn gewoon onwijs geinig Haha! Heb er zelf ook Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:31

Ratten... (wel meervoud) leuk, gezellig, kunnen makkelijk mee op reis.
(en zowel voor als nadeel voor een rat, ze worden niet zo oud, dus geen verplichting over 10 jaar
als je bent afgestudeerd)

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:32

Ratjes, je kan ze ook nog in je binnenzak meenemen. Haha!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:33

Ik heb als student 2 ratjes gehad. Kan je eventueel ook nog makkelijk meenemen. Zijn speels en als je er veel tijd in stopt kunnen ze ook wel nog wat leren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:35

Ik zeg ook 2 gerbils. Voor iets groters (zoals cavia's of een konijn) zou ik persoonlijk niet gaan op een studentenkamer. De gerbils kunnen het weekend makkelijk overblijven en die hoef je dus ook niet iedere keer mee te nemen. Lijkt me voor jezelf niet handig en voor de beestjes is het toch iedere keer weer stress.

Gerbils zijn vriendelijke nieuwsgierige dieren, waar je erg veel plezier van kan hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:08

Oooh, die Gerbils zijn echt lief Haha!! Ik heb wel een grote studentenkamer. Mijn vader had vroeger een konijn (los) in zijn studentenkamer, haha Tong uitsteken. Ratjes heb ik het niet zo op - dan loopt iedereen gillend bij me weg *LOL*

Stinken die gerbils erg? Mijn muisjes konden er namelijk behoorlijk wat van Clown, terwijl mijn konijn en cavia geurloos waren...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:12

Gerbils ruik je niet, die kun je gerust 3 maanden niet verschonen zonder dat je ze ruikt (tuurlijk doe je het wel vaker maar dit is makkelijk). Je kan ze makkelijk tam krijgen maar het is toch een verschil met gewone tamme ratten want ze zijn niet zo aanhankelijk als hen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:13

Ik zou inderdaad iets van kleine knagers, vissen of een reptiel nemen. Die kun je prima 2 dagen alleen laten. Maar volgens mij, als ik jou reacties zo lees, vallen vissen en reptielen al af Tong uitsteken

Dan ga ik mee met gerbil's. Al raad ik wel aan er 3 te nemen ipv 2. Mocht er eentje overlijden dan hoef je niet gelijk opzoek te gaan naar een nieuw maatje. Want gerbils zijn wel zeer sociale dieren.

Wat dacht je trouwens van een hamster?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:13

Muisjes stinken vreselijk, ratten hebben ook een sterke eigen geur. Daar moet je wel minimaal 1x in de week de hele kooi verschonen.
Als je het weekend weggaat gewoon zorgen dat er een volle bak voer staat en er genoeg water is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:14

Let wel op dat gerbils niet makkelijk te koppelen zijn. 3 is idd een leuk aantal maar ze kunnen elkaar gaan verstoten (of met zn tweetjes tegen de ander keren)

Goudhamstertje is ook errug schattig Lovers

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:14

2 ratjes! Aanhankelijk, speels, sociaal, en de mijne sliepen 's nachts, is echt wel een voordeel tegenover sommige nachtdieren... De mijne gingen op een kattenbak, moest enkel die bak regelmatig verversen, rest van het hok bleef schoon. Probeer wel ratjes bij een goede fokker te vinden (minder risico op kanker), en informeer je over de juiste voeding, ratjes zijn niet uitsluitend herbivoren. Twee mannetjes of twee vrouwtjes gaan prima samen, als ze sociaal zijn opgegroeid kun je er later zonder problemen nog een kleintje bijzetten (en zo ben ik aan 10 stuks gekomen). Zorg dat je hok groot genoeg is, en ze komen er graag uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:15

Reptielen vind ik niet echt wat. Vissen zijn wel ontstpannend om naar te kijken, maar ik ben echt slecht met vissen :S. Ik heb er 4 gehad, maar na 1 dag was het water steeds alweer vies en hapten ze boven naar lucht... die durf ik dus geen weekend alleen te laten. Wat deed ik fout? Ik had wel plantjes, een zuurstofblokje, voldoende groot aquarium, steentjes op de bodem...

Hamster lijkt me ook leuk! En minder eng voor anderen dan gerbils Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sheran op 23-10-08 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:44

Gerbils eng??

Hamsters vind ik pas "ondieren", verbouwen 's nachts hun hele hok, en als ze geen zin hebben hangen ze met hun slagtanden in je vingers Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:46

Gerbils bijten niet das ook nog een voordeel, je moet echt heel wat doen willen ze bijten.

Ik zou niet voor ratten gaan omdat je in het weekend weg bent. Verder hebben ze inderdaad een grote kooi nodig, gaan ze snel stinken, slopen ze alles in hun kooi etc etc. Maar het zijn vreselijk leuke beesten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:47

Haha ROFL

Gerbils lijken een beetje op muizen. Of eigenlijk om hamstermuizen met een staartje *LOL*. Maar ik vind ze niet eng hoor Haha!. En anderen moeten er maar aan wennen Tong uitsteken.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:48

Mijn ratten zaten met z'n 10-en in een gigantisch HOUTEN hok (zelfgemaakt, soort mega kast) en die hebben het hok zelf nooit met hun tanden aangeraakt Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:49

Ja je kan altijd mazzel hebben maar doelde meer op alles wat in het hok zat. Hangmatjes ed gaan allemaal stuk Nagelbijten / Gniffelen Ow ja en ze hebben hier een stuk van mijn gordijn hun hok ingetrokken en versnippert.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:51

Mijn vriend houdt van lassen Clown. Dus wij kunnen ook wel een mooi knaagproof hok fabriceren *LOL*

Jee Sappos ROFL

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:51

Ik zou er niet aan beginnen.... het is nu misschien ieder weekend naar je ouders, maar wat doe je met studiereizen, vakanties, even een weekendje met je vrienden ergens naartoe?
Je bent er toch aan gebonden.... en het dier doe je er geen plezier mee natuurlijk.
Ik zou lekker de hond uitlaten van de buurman o.i.d. en lekker nog even wachten. Ik ken het gevoel wel hoor, maar ik heb toch altijd maar gewacht....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:53

Sheran ik heb nu een Ferplast Jenny staan en ze blijven nog steeds van de onderbak af *klopt af* maar verder kan niks heel blijven. Ach ja het maakt me niet zoveel uit, denk alleen dat mijn moeder niet zo blij is met mijn kapotte gordijnen Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:54

Ninx schreef:
Ik zou er niet aan beginnen.... het is nu misschien ieder weekend naar je ouders, maar wat doe je met studiereizen, vakanties, even een weekendje met je vrienden ergens naartoe?
Je bent er toch aan gebonden.... en het dier doe je er geen plezier mee natuurlijk.
Ik zou lekker de hond uitlaten van de buurman o.i.d. en lekker nog even wachten. Ik ken het gevoel wel hoor, maar ik heb toch altijd maar gewacht....

Of is er misschien iemand hier die even zat is van zijn beestjes en wil dat ze uit logeren gaan? Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:55

Ik heb een poos een hamster gehad ( Helaas is hij gaan hemelen Verdrietig ) Die had ik zo tam dat hij altijd tevoorschijn kwam als ik hem riep Tong uitsteken Daarnaast heeft hij me maar 1x gebeten omdat hij dacht dat mijn vinger een meelworm was Haha!

Verder heb ik nu nog 4 muisjes, waarvan de oudste nu 2,5 jaar oud is en echt een oude dame aan het worden is, die maakt het niet lang meer denk ik.. Maar muisjes zijn ook leuk!! Neem dan wel vrouwtjes, die stinken veel minder hard! Ik kan het af met 1x per week verschonen, daarna ga je ze wel ruiken Knipoog