Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Storm76 schreef:Er zijn tegenwoordig goede ziektekostenverzekeringen voor honden. Misschien kan je eens informeren?
Sjolvir schreef:Hoe groot is jouw hond, aangezien 100 euro aan voer (zelfs speciaal voer van dierenarts) wel heel erg duur is per maand.
Wat voer je op dit moment?
Je zou eventueel een alternatief kunnen overwegen.
prints schreef:Sjolvir schreef:Hoe groot is jouw hond, aangezien 100 euro aan voer (zelfs speciaal voer van dierenarts) wel heel erg duur is per maand.
ik heb dus een sintberard met een voedselallegie.
hij krijgt nu brokken van Fokker deze zijn hypoallergeen/sensetive.
deze brokken zijn over het algemeen al veel duurder als de 'gewone'van fokker scheelt gauw 10 euro op 20 kilo.
goed mijn hond is groot en toch red ik het binnen de 100 euro per maand
1 zak is ong 50 euro en daar doet hij toch zeker 3 weken mee.
dus ga eens rondvragen let vooral op hypoallergeen en sensetive!
Sjolvir schreef:Hoe groot is jouw hond, aangezien 100 euro aan voer (zelfs speciaal voer van dierenarts) wel heel erg duur is per maand.
Overigens is een andere nog kostbaardere optie, om je huis zo huisstof mijt vrij mogelijk te maken.
Er zijn instanties die je daar tips over kunnen geven. (uiteraard in het leven geroepen voor mensen met huisstofmijt allergie)
Mocht je echt helemaal gek worden en de kosten niet meer kunnen dragen.
Is er buiten inslapen nog een alternatief, zij het dat het niet het elegantste is. (wat misschien ook jouw hond beetje kan helpen)
Dat zal je dierenarts je ook wel verteld hebben.
anneliesdj schreef:Sjolvir schreef:Hoe groot is jouw hond, aangezien 100 euro aan voer (zelfs speciaal voer van dierenarts) wel heel erg duur is per maand.
Overigens is een andere nog kostbaardere optie, om je huis zo huisstof mijt vrij mogelijk te maken.
Er zijn instanties die je daar tips over kunnen geven. (uiteraard in het leven geroepen voor mensen met huisstofmijt allergie)
Mocht je echt helemaal gek worden en de kosten niet meer kunnen dragen.
Is er buiten inslapen nog een alternatief, zij het dat het niet het elegantste is. (wat misschien ook jouw hond beetje kan helpen)
Dat zal je dierenarts je ook wel verteld hebben.
Wat bedoel je??
A_man schreef:voor de huisstofmijt heb ik geen oplossing ja je huis grondig schoon houden en volgens mij geen tappijt..
voor het voerprobleem heb ik wel een oplossing:
wij hebben dus een cairnterrier met ook een voedselallergie,
ook kuur na kuur gehad, Pretnison blablabla je kent het wel
speciaal dierenarts voer hartstikke duur totdat we Carni-best gingen voeren nou het help uitstekkend!! nooit meer jeuk!
dit voer is echt vies vlees niets doorheen gemengd enz.
veel honden zijn voor de poespas die door voer is gemengd allergies en dat zit dus niet hier door.
echt raad het je aan!!
Gr
anneliesdj schreef:Waarom neem je niet in plaats van brokken puur vlees als voer? Lijkt me een stuk goedkoper dan het voer wat je nu voert.