Welk hondenras heb jij? En wat vind je ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovebengel

Re: Welk hondenras heb jij? En wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:32

wij hebben een dobermann pup van 4 maandne oud dus 16 week
he tis ene liefe rustige hond aleen zijn vader is ene dobermann die erg druk is en doet grijpwerk
wat hij eigelijk wil doen bij jou maar dat heeft ie nu gelukkig afgeleerd:D
het is een zeer goede hond , de ouwe eigenaar is tini van rijn kent haat iedereen wel die dobermannen hebben. we gaan alter met deze dober springen gewoon een fantatiesche hond!!! Pling

VanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:41

wij hebben een gordon setter van al weer 11
ik vind het een vreselijk ras, wat totaal niet bij mij past en zou er dan ook zelf nooit één nemen
maar hij is van mijn moeder en zij is nou eenmaal wel gek op het ras.
het is trouwens niet dat ik niet van het beest hou, dat zeker wel Ja

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:46

Ik heb een maltezer en een yorkie ( mixje ?? )

Heb altijd yorkies en maltezers gehad vandaar de liefde voor deze hondjes.

maltezers zijn lekker makkelijk ze verharen niet hebben niet extreem veel beweging nodig zijn aanhankelijk , een heel makkelijk hondje vindt ik zelf ...heeft alleen de nodige vachtverzorging nodig.

En heb een yorkie ( mixje ?? ) weten we niet precies er zit in ieder geval een yorkie in , ze komt uit spanje dus wat het precies is weten we niet.
Ik hou van yorkie's ....lekker druk echt terrierkarakter en onwijs gehecht aan 1 baasje .

Als ik ooit een groter huis vindt wil ik een doberman kennis van me heeft er 1 en ben helemaal verliefd op het ras.
Woon nu alleen te klein voor een grote hond en ben ontzettend blij met mn onderdeurtjes Haha!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:55

hoi vajente, hoe is jullie gordon setter dan? bij ons op de club was er 1 die overal bang voor was, en erg wantrouwig, en in de buurt hier was er 1 die overenthousiast was en nergens naar luisterde..leek mij ook niet echt een aanrader, terwijl mijn engelse en ierse setters dat wel zijn !bovendien vind ik de gordon setter wat te grof, vind persoonlijk de andere 2 mooier.groetjes deess

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:34

ik heb sinds september 2006 een Ridgeback van nu 16 maanden.

Super vrolijke hond maar oo zo eigenwijs.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:39

Een Duitse Herder teef van 2 jaar. Luistert heel goed! Piept wel bij alles wat je doet van enthousiasme, wat mij wel eens de zenuwen geeft Tong uitsteken maar is altijd bij je en zal dat ook altijd blijven Ja Ze is vaak zo enthousiast dat knuffelen er niet bij in zit. Ze heeft me wel eens een tand door mijn lip geslagen met haar kop.. zo enthousiast dus!

En dan nog onze kleine boef: een hondje met 50% Beagle, 25% Boerenfox en 25% Friese Stabij. De grootste boef in de kleinste verpakking *LOL* Een hondje wat zichzelf goed kan vermaken en zodoende ook wel eens alleen op pad gaat Clown maar hij luistert goed, zo nu en dan. Merk duidelijk dat er Beagle in zit! Maar hij weet wanneer hij fout zit en luistert dan super! Deze hond houdt heel veel van knuffelen en gaat ook graag met me mee in de auto Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:52

Het is hier wel zo dat de TS zelf op zoek is naar een hond. Natuurlijk heeft die zelf wel gevraagd welke hondenrassen wij hebben, maar het kan voor de TS natuurlijk heel anders zijn.

De één kan een geweldige hond aan een Border Collie hebben omdat deze hem vaak naar buiten laat en laat werken en genoeg te doen geeft, vervolgens koopt de ander een Border Collie omdat die denkt; "goh, Pietje had er zo'n geweldige hond aan". Deze persoon laat de hond niet genoeg werken en de hond verandert in een monster die de banken opvreet en in de gordijnen hangt. Vork

Natuurlijk zeg ik niet dat dat het geval zal zijn, maar ik heb het wel zien gebeuren in de praktijk. Dat leuke ras bleek toch voor die mensen niet zo'n leuk ras te zijn voor die mensen achteraf. Beetje jammer voor de hond en voor de baasjes.

Daarom adviseer ik de TS eerder om gewoon te kijken wat voor ras bij hen past en veel informatie te zoeken (een hond is een dier dat je verdere leven mee moet, dus het is wel iets om even goed over na te denken).

Elke hond is een individu, de ene lieve Labrador houd wel van knuffelen en de andere niet. De ene herder zal niemand op z'n terrein laten en de andere is een allemansvriendje.

Ik zeg niet dat de TS dit niet doet (kijkende naar de kleine letters in de openingspost dus juist wel), maar probeer dus wel verder te kijken dan alleen ervaringen van de mensen hier op Bokt.

Ervaringen vragen is natuurlijk altijd leuk, maar iedereen zal de positieve dingen van z'n eigen hond gaan vertellen. Zo heb ik dus al zien gebeuren dat iemand in een flat een Border Collie heeft aangeschaft (die ze precies één maand heeft gehad), en die ene Golden Retriever bleek toch niet zo'n heel goede waakhond te zijn, en die Duitse herder paste niet zo goed in het gezin.

Veel rassen hebben karaktereigenschappen, zo is het toch algemeen bekend dat Border Collies inderdaad fijne honden zijn en snel leren, áls je ze maar genoeg te doen geeft? Blijkbaar toch niet. Daarom is het natuurlijk wel fijn als mensen je ervaringen vertellen, maar het is altijd handig als je toch iets meer over het ras weet.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:33

Wij hebben een kruising tussen een malteser en een tji tju. Voor een foto zie mijn profiel. Hij ziet er heel schattig uit maar het is echt een speelse hond en voor zijn klein hondje zit er toch veel energie in. Lachen

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:00

Maaiikii schreef:
Wij hebben een kruising tussen een malteser en een tji tju. Voor een foto zie mijn profiel. Hij ziet er heel schattig uit maar het is echt een speelse hond en voor zijn klein hondje zit er toch veel energie in. Lachen

een vriendin van mij heeft ook een kruising tussen een malthezer en Shih tzu Pling en dat is ook al zo'n hondje vol energie

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:01

ik had vroeger een boxer. zou er zo weer 1 nemen. ook ben ik weg van een beauceron dan de grijsvariant en een bordeadog maar alle grote dogachtige eigenlijk wel.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:34

Heb een border collie en een am. akita
border beetje hyper, maar oh zo braaf, slim en leuk Vork
am.akita, waakzaam, slim maar beetje eigenwijs en ook erg lui Clown

vriend heeft een Cane Corso
braaf maar ooh zo eigenwijs
is in huis wel rustig
ook zeer terughoudend/bang van vreemde dingen

VanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:45

deess schreef:
hoi vajente, hoe is jullie gordon setter dan? bij ons op de club was er 1 die overal bang voor was, en erg wantrouwig, en in de buurt hier was er 1 die overenthousiast was en nergens naar luisterde..leek mij ook niet echt een aanrader, terwijl mijn engelse en ierse setters dat wel zijn !bovendien vind ik de gordon setter wat te grof, vind persoonlijk de andere 2 mooier.groetjes deess

die was ons is ook overenthousiast en luistert voor geen meter
ja ze luistert wel maar na een paar seconden is ze het alweer 'vergeten'
bang horen ze écht niet te zijn Scheve mond
de gordon zou juist degene horen te zijn die het best luistert? Clown
ik ben juist een fan van groffe honden, ook een reden waarom deze honden niks voor mij zijn
onze hond is voor een gorden al wat te grof, maar voor mij nog lang niet grof genoeg Koe
en ik vind lang haar bij honden ook helemaal niks (terwijl ik het bij katten geweldig vind)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:47

heb een hele lieve border collie

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:18

ik heb een boerenfox. geËrfd van mijn lieve opa.
ze is heel lief, maar luistert soms heel matig (Terriër he, Oost-Indisch doof Haha! ), en dat is soms wel vervelend.

maar voor de rest een tophond; middenmaatje dus makkelijk mee te nemen (vindt autorijden leuk) en kan een paar uurtjes alleen zijn. vindt paarden en de stal heel leuk (belangrijk!). gaat GRAAG mee wandelen. en kan heel lief liggen te slapen (zoals nu, heel schattig: ze droomt en dan gaan 'r pootjes heen en weer alsof ze aan het rennen is!).
dierfysio loves Roos! Tong uitsteken

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:20

ik heb een berner sennen hond, echt een geweldige gezinshond, heeft nognooit iemand kwaad gedaan. (denkt er nog niet aan) de meeste van deze honden zijn meer waaks als die van ons (niet dus Tong uitsteken) mijn hond luistert super en is heel gemakkelijk (nemen we overal mee naartoe).

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:24

ik heb een shi-zu ( hoe schrijf je dat? ) van 6, maar dat is echt een medisch misbaksel, hij stinkt onwijs, heeft altijd last van ze ogen ( onderhand zo goed als blind ) en een rot vacht. maar wel echt een schat van een hond ..
en een bordercollie X friese stabei, die is echt ontzettend druk en gek in ze bol Knipoog maar wel heel lief, hij voed op het moment ons kleine katertje op.. prachtig gezicht , een hond die een kat opvoed

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:28

wij hebben een cairn terrier, ze is heel erg op zich zelf. En heeft ontzettend veel pit, super slim, super eigenweis.
sinds kort hebben we er ook een knings poedel x mechalaar bij, echt een knuffel kont.

maykaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:34

Bouvier daat zit ik mee in de sport.
En natuurlijk en jackrussel die gaat gezellig mee naar de paardjes, hij is bijna 13 jaar en nog fit.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:39

Ik heb 2 Duitse staandes korthaar!
Lieve en waakse honden. vol energie en heel actief.
foto's in profiel + topic in m'n onderschrift Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:42

Dwergkees: echt een lief hondje, zijn wel eigenwijs maar ik houd wel van karakter
Shetland Sheepdog (kleine lassiehond) erg lieve en betrouwbare honden. Super gehoorzaam

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:53

Ik heb een kruising tussen een scharpei en een mechelaar Haha!
en zij is hele maaaal te gek:D:D

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:30

wij hebben ook 2 kruisingen witte keeshond-cooiker
ze zijn nu al 17 en 18 jaar!! die van 17 is heel lief, heeft nog nooit iemand kwaad gedaan je kan er alles mee doen Pling die van 18 vind kleine kinderen die allemaal aan hem trekken e.d. minder Knipoog deze Oma&opa huppelen allebei nog vrolijk rond! gelukkig
Laatst bijgewerkt door Illusion op 21-12-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:34

Wij hebben een boerenfoxje, een ontzettende lieve hond. Ze kan tegen vreemden af en toe wel lelijk doen en ze is ontzettend waaks.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:37

Ik heb ook een maltezer leeuwtje Ja
super leuke hondjes ! heel erg lief en aanhankelijk.. en haren niet Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:53

ben ooit begonnen met een verwaarloosde herder kruizing

momenteel hebben wij een doberman pincer , opvanger
een zeer mensgericht ras
kleine kan er alles mee
ze hebben een slechte naam maar zijn echt
mensgericht
vaak wel wat zenuwachtig net zoals een terveurnse herder en meer van dit soort honden

we hebben momenteel ook een jack russel kruizing opvanger
jack russels zijn niet echt kinder hondjes
daarbij springt het gericht naar de strot en vast = vast (kaken slaan op slot , nu is de kracht godszijdank niet zo groot)

moet zeggen , de kruizing die we nu hier hebben zitten , danig gepest
en uitgedaagd , daar zit geen kwade haar op (rand voorwaarde om hem hier
te kunnen houden ivm kind Knipoog ) en is heel rustig

onze vorige jack russel
was van mijn moeder geweest , daagde baas 1 x per jaar uit

maakt niet uit welk ras je neemt
veel staat of gaat door de baas en de opvoeding

de honden die wij hebben hebben we niet op ras uitgezocht
maar zijn alle (ook vorige) op ons pad gekomen

zou zeggen ga naar het asiel
en kijk daar of ze iets passend voor je hebben
probeer m uit , klikt het niet , kijk je weer verder