Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
essiesilly schreef:dank je wel, mooi compliment ik ben zeker bewust bezig, zie het al bij zoveel rassen fout gaan en wij (van het bestuur van de beauceronclub) proberen ook iedereen te adviseren gespreide bloedlijnen te kiezen
de beauceron mag hd A of B hebben maar zelf kies ik het liefst alleen honden met hd A, daarnaast zien wij heel erg streng toe op het karakter, de MAG test is dan ook een van de eisen.
daarnaast fok ik met paarden precies zo, ik heb een merrie met een exclusieve bloedlijn die hier in nederland niet voorkomt (haar vader lopen er hier in nl maar een paar van) en dan probeer ik met de hengstkeuzes ook nog exclusief te blijven. zo fok ik ook niet alleen voor het kwpn, als een duitse hengst mij meer aanstaat en het bloed is apart en kan mooi passen ga ik net zo lief naar duitsland
Moll schreef:essiesilly schreef:dank je wel, mooi compliment ik ben zeker bewust bezig, zie het al bij zoveel rassen fout gaan en wij (van het bestuur van de beauceronclub) proberen ook iedereen te adviseren gespreide bloedlijnen te kiezen
de beauceron mag hd A of B hebben maar zelf kies ik het liefst alleen honden met hd A, daarnaast zien wij heel erg streng toe op het karakter, de MAG test is dan ook een van de eisen.
daarnaast fok ik met paarden precies zo, ik heb een merrie met een exclusieve bloedlijn die hier in nederland niet voorkomt (haar vader lopen er hier in nl maar een paar van) en dan probeer ik met de hengstkeuzes ook nog exclusief te blijven. zo fok ik ook niet alleen voor het kwpn, als een duitse hengst mij meer aanstaat en het bloed is apart en kan mooi passen ga ik net zo lief naar duitsland
Je heb het over de MAG test, toch is deze test voor veel rassen een ondergang qua karakter, sommige rassen behoren scherp te zijn en vertonen van uit oorsprong doel en functie niet dat gewenste gedrag.
essiesilly"
[quote="Moll schreef:essiesilly schreef:dank je wel, mooi compliment ik ben zeker bewust bezig, zie het al bij zoveel rassen fout gaan en wij (van het bestuur van de beauceronclub) proberen ook iedereen te adviseren gespreide bloedlijnen te kiezen
Je heb het over de MAG test, toch is deze test voor veel rassen een ondergang qua karakter, sommige rassen behoren scherp te zijn en vertonen van uit oorsprong doel en functie niet dat gewenste gedrag.
Moll schreef:, ik vind dat honden die in onze maatschappij niet kunnen functioneren hier niet horen, en dus buiten de deur gehouden moeten worden, het probleem is echter dat veel mensen een bepaald ras kiezen om hun uiterlijk en niet om het karakter deze mensen willen een uiterlijk met een Labrador karakter.
essiesilly schreef:Moll schreef:, ik vind dat honden die in onze maatschappij niet kunnen functioneren hier niet horen, en dus buiten de deur gehouden moeten worden, het probleem is echter dat veel mensen een bepaald ras kiezen om hun uiterlijk en niet om het karakter deze mensen willen een uiterlijk met een Labrador karakter.
dan zijn we het eens behalve over de karakter test dan maar zo is het ook bij paarden, mensen willen een 3 jarig paard wat net ohz is, geweeeeldig kan lopen, het liefste zwart, lekker fel en dan zeuren dat ze er niet op komen... dat zijn in mijn ogen geen paarden mensen, helaas heb je zulke mensen nog veel meer met honden..
daffodil schreef:Ik snap wel dat al die onderzoeken e.d. geld kosten maar wat als je dat nou volledig oninteressant vind maar wel een hondje wil wat een bepaald uiterlijk heeft? Ik vind onze "designerdogs" ronduit fantastisch en ik denk zeker dat ik over een jaar of 2-3 van één van de twee een nestje wil.