Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:Begrijp me niet verkeerd, Assad is best in voor een kriebelbeurt en zoekt heel veel contact met me maar tis geen hond die je uitgebreid moet gaan omhelzen dat is niet zijn ding
Let er ook op een dobermann is geen onafhankelijk ras juist niet die moet je echt leren iets voor zich zelf te doen anders lopen ze elke sec in je achterkant
Kwa waaksheid kan je het ook niet vergelijken, een dober houd alles en iedereen in de gaten in zijn gebieden filter wie hj wel staande wil houden en wie niet is daarin ook echt met zn hoofd bezig en kan zonder een baas die begeleid hier veel te ver in gaan
Als reddingshond kan een dober wel geschikt zijn maar houd er rekening mee dat je je eigen hond ook moet kunnen tillen en dobers worden vanaf ruim 30 kg
Als ze zelf nog nooit echt een werkende dober hebt gezien zou ik dat eerst doen loopt er ook eens mee (en dat mag gerust met assadHij is namelijk al getraind en dan weet je ook wat je kan krijgen als je je echt inzet om met de hond te werken)
Kwa dobermann en enkel huishond met 1 x in de week een GG traing zeg ik nee maar dat is ook omdat ik vind dat je daarmee niet aan de werkdrift kan voldoen. Maar dat betekend niet dat sommige zich wel fijn voelen als enkel huishond onze dober en de anderen die ik heb getraind hadden dat niet gekund
Kuggur schreef:fjordowner18 schreef:Hoe leer je een hond om iets "voor zichzelf" te gaan doen?
mijn pup zit ook continu op mijn nek en gaat weinig tot nie zelf spelen.
Ik zou hier op antwoorden "niet".
En waarom zou je? Niets er op tegen een hond te laten "niksen" als hij dat wil.
MyWishMax schreef:Kan je het niet gewoon negeren als je bezig bent? Hier wordt er ook gepiepd en gezeurd, maar daar ga ik niet voor straffen. Negatieve aandacht is ook aandacht.
mariposa schreef:vannacht is er bij ons ingebroken![]()
ze hebben onze rabobank stel fiets gejat, en onze net nieuwe grasmaaier van 1600 euro en onze nieuwe aggregaat voor het terrein.
helaas hebben ze de container open gebroken.
mochten jullie nog een stelfiets aangeboden krijgen, dan hoor ik het graag![]()
hij is oranje met blauw.
Kuggur schreef:Wow, mooie foto´s Sassy.
Maar wat een bizarre locatie voor een trial, zie ik dat goed staan daar panels in de waterlijn...?
Dat moet echt behoorlijk pittig zijn geweest!