ook is het voor de eigenaar belangrijk: de hond moet 1 keer in de week gied doorgeborsteld worden.
Voornamelijk bij de oksels en liezen ontstaan snel klitjes die uiteindelijk KLITTEN worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charlottte schreef:2x in het jaar naar de trimsalon ; Absoluut niet!
Charlottte schreef:Onze hond is 10 jaar, en heeft nog nooit een trimsalon gezien2x in het jaar naar de trimsalon ; Absoluut niet!
shera schreef:Charlottte schreef:Onze hond is 10 jaar, en heeft nog nooit een trimsalon gezien2x in het jaar naar de trimsalon ; Absoluut niet!
Charlottte schreef:Ik borstel mijn hond om de dag , 1x in de week heel grondig zodat alles uitgeklit is ; ik heb dus echt geen trimsalon nodig ; dit hoort ook niet bij het ras .
Charlottte schreef:meningen verschillen dus duidelijk!
Citaat:dit hoort ook niet bij het ras
doom schreef:Charlottte schreef:Ik borstel mijn hond om de dag , 1x in de week heel grondig zodat alles uitgeklit is ; ik heb dus echt geen trimsalon nodig ; dit hoort ook niet bij het ras .
O nee
Wat dacht je van de borst, buik, bevedering en achterhand effileren.
dode haren eruit borstelen.
Onderkant van de pootjes tussen de zooltjes haren wegknippen (daar zitten namelijk altijd bij langharige honden klitten en dit doet ook zeer)
Dus degelijk wel
Elke hond kan naar de trimster gebracht worden sommige alleen voor een wasbeurt
maar een friese stabij: dat is toch een trimhond !!
edelweis1 schreef:Elke hond kan naar de trimster gebracht worden sommige alleen voor een wasbeurt
doom schreef:Tja je mag er op in gaan geen probleem![]()
Maar hij staat toch echt in het trimboek ( doe zelf de opleiding)
en knippen is een vak apart hoor vergis je er niet in net als voetjes knippen je knipt zo in het velletje of in de zolen als de hond even verzet !!!
het wordt een beetje het zelfde gedaan als de goldenretriever het haar wat in korter met de effileerschaar
Geen enkele hond hoeft naar de trimsalon dit bepaal je nog volledig zelf![]()
Kan je er wel op verzekeren dat alle honden er ontzettend van opknappen ( behalve de kortharige honden daar zie je wat minder van hoog uit de glanzende vacht door het wassen en minder verharen door het blowen.)
Maar goed dit wordt nu zeer off topic hihi dus ik stop
doom schreef:Charlottte schreef:Ik borstel mijn hond om de dag , 1x in de week heel grondig zodat alles uitgeklit is ; ik heb dus echt geen trimsalon nodig ; dit hoort ook niet bij het ras .
O nee
Wat dacht je van de borst, buik, bevedering en achterhand effileren.
dode haren eruit borstelen.
Onderkant van de pootjes tussen de zooltjes haren wegknippen (daar zitten namelijk altijd bij langharige honden klitten en dit doet ook zeer)
Dus degelijk wel
Elke hond kan naar de trimster gebracht worden sommige alleen voor een wasbeurt