Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
carrotje schreef:Ik ben me ook heel voorzichtig aan het orienteren.
Met de nadruk op voorzichtig. Ik heb momenteel al een wandeldate gescoord om te kunnen kennismaken en een bezoekje bij de fokker.
Aangezien er vaak lange wachtlijsten zijn. En ik denk dat ik toch een jaar zal mogen rekenen tot een pup.
Heb ik me voorgenomen om in dat jaar wandelbezoeken te regelen shows te bekijken om 200% zeker te worden van mijn beslissing.
Als ik dan nog ja ik wil zeg. Dan ga ik ervoor.
vang schreef:Ik zeg helemaal niet dat een asielhond nooit ziek kan worden ofzo, maar vaak heb je bij de rashonden nu eenmaal bepaalde aandoeningen, meestal door dat er teveel mee gekweekt wordt. Vooral de populaire rassen krijgen hiermee te maken, warschijnlijk door inteelt, maar dit weet ik ook niet zeker. Zelf heb ik niets dan miserie meegemaakt met mijn rashonden. Botkanker, heupdysplasie etc...
Natuurlijk neem je steeds een risico, maar in mijn omgeving en uit eigen ervaring heb ik al vaak ondervonden dat de vuilbakjes sterker zijn.
Maar deze discussie is zeker niet de bedoeling van TS. Ik wou haar er gewoon op wijzen dat dit ook een optie is. En in het asiel waar ik vrijwilliger ben bulkt het van de rashonden hoor, dus die vind je er ook. Er hebben zelf al regelmatig Akita's gezeten. Natuurlijk zijn de meeste al volwassen, maar ach wat, elke pup wordt snel volwassen.
In het asiel waar ik help kan je de honden uitgebreid testen. Je kan ze ook meenemen op een lange wandeling en zo zien hoe ze zich gedragen buiten het asiel.
Maar ik heb dus echt niet de bedoeling om hier een welles-nietes discussie van te maken. Ieder spreekt uit z'n eigen ervaringen en onderbouwingenIk wou gewoon even de asielhonden promoten (ras- en vuilbakhonden!!)