Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:43

Ik ben op m'n werk vandaar dat ik niet even snel reageer.
Tuurlijk ben ik bewust van dat er te kleine chi's worden gefokt.
We zoeken daarom een chi met een stamboom.

Wat is jullie mening over een stamboom, hierin zijn ook de
meningen verschillend..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:46

een stamboom is een papiertje dat je tegenwoordig met bonuspunten aan de kassa van de ah kan krijgen voor honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:52

En dat is ook weer te kort door de bocht, het is niet omdat een hond een rashond is, dat hij niet gezond is.

Al is het wel waar, dat als je alleen maar kijkt óf een hond papieren heeft en niet eens wat erop staat, dat je dan grote kans loopt om van een koude kermis thuis te komen, en terecht ook nog....... moet je je huiswerk maar doen. Er zijn genoeg fokkers die zo hun honden verkopen, en lachen om die domme, gemakzuchtige kopers.........

Het is omdat een aantal fokkers te weinig zorgvuldig zijn met fokken met dieren met erfelijke problemen, en omdat er 'fokkers' zijn die er domweg te weinig vanaf weten. Gelukkig zijn er ook heel goede fokkers, ik heb, zoals sommigen wel weten, altijd rashonden gehad, ben altijd zeer zorgvuldig geweest met netwerken en contacten leggen, en heb gezorgd dat ik voldoende kennis in huis had om foto's en gegevens redelijk te kunnen beoordelen. Ik heb altijd kerngezonde honden gehad, met papieren. Er is heel veel wat je als koper zelf kunt doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:53

Een stamboom is geen gezondheidsgarantie. Als er namelijk wordt gekeurd op basis van formaat, dan is een kleine hond beter en zal hij dus een stamboom krijgen, terwijl diezelfde hond óók ongezonder is. Franse buldoggen komen ook nog steeds met stamboom terwijl ze niet zonder hulp kunnen voortplanten, bijvoorbeeld.

Ik kan me zelf niet voorstellen dat zo'n klein hondje echt gezond is, en zou dan liever één maatje groter willen met wat minder risico. Maar je kan sowieso contact zoeken met fokkers van dat kleine spul, en ze vragen naar gezondheidsproblemen. Als ze je vertellen dat 't alles meevalt en er niks mee mis is, zou ik er niet mee in zee gaan. Maar als je er eentje treft die eerlijk is en aangeeft wat hij doet om zoveel mogelijk bekende problemen te voorkomen, dan kan je dat wellicht overwegen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:54

Laptopmuis schreef:
een stamboom is een papiertje dat je tegenwoordig met bonuspunten aan de kassa van de ah kan krijgen voor honden.

Dat is natuurlijk voor een deel flauwenkul.
Er zijn idd honden met stambomen van slechte fokkers.
Maar op een stamboom kan je ook veel lezen oa of ouders getest zijn voor erfelijke ziekte's.

Als ik Ts was zou ik rustig gaan zoeken naar een fokker waar je langs mag komen om eens te kijken en een praatje te maken.Een goede fokker verkoopt namelijk niet zijn hond aan iedereen.En dan kan je op de wachtlijst staan bij een fokker .Chi's krijgen vaak maar heel weinig pup's.
Wij hebben ooit een jaar op een wachtlijst gestaan omdat ik een hond uit een bepaalde bloedlijn wilde (geen chi).Bewust een hond kiezen is vaak ook veel geduld hebben.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 16:55

Zoals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:57

Wat bedoel je?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:59

Winner91 schreef:

meningen verschillend..

Je bent zo niet echt serieus te nemen, je zegt dat ze te klein gefokt worden en toch wil je een kleine Chi?

Stamboom zegt nog niet zoveel over gezondheid.
Ken de Chi vereniging niet, maar weet wel dat lang niet alle rasverenigingen alle tests, die van toepassing en mogelijk zijn zijn bij een bepaalt ras, verplicht stellen aan de fokkers die aangesloten zijn bij een vereniging.
Daarnaast hoef je niet eens aangesloten te zijn bij een rasvereniging om met stamboom honden te fokken en stambomen aan te vragen.
Dus je moet zelf kijken welke fokker wel de moeite neemt om zoveel mogelijk erfelijke aandoeningen uit te sluiten, en dan heb je nog geen garantie op een gezonde hond, zeker niet bij die mini hondjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:02

Papieren betekenen helaas 0,0 meer bij honden op dit moment. Je koopt het bij een pakje boter en de enige garantie die je hebt is op een raszuiver dier.

Mijn vader heeft een zogenaamde teacup, weegt pakweg 900 gram. Broertje uit hetzelfde nestje is nog geen jaar oud geworden, daar was een tafellampje op gevallen helaas is dit geen grapje. Ze sjouwen af en aan met dat dier naar de DA. Hij krijgt dubbele porties te eten, heeft nauwelijks vacht, is moeilijk om op gewicht te houden en heeft het heel snel koud. De hakken van de achterpootjes functioneren niet goed (buigen ook de verkeerde kant op) en de huid is daar zo dun dat in het zonlicht je zo door het pootje heen kan kijken. Daarnaast is hij nogal euh groot geschapen :') , maar er is daar ter plaatse een klein gebrek aan huid waardoor zijn zaakje meestal buiten boord hangt. Hij heeft een open fontanel die nooit meer goed komt ..... moet ik nog even doorgaan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-12 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:02

Winner91 schreef:

meningen verschillend..

Misschien verstandig om eens de uitzending van zembla te kijken.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1017133

Let op zitten schokkende beelden tussen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:21

Als je er echt een neemt, kijk dan op internet naar ervaringen met fokkers. Onze hond, dat is wel een Golden Retriever, maargoed, toch een rashond, die komt bij een fokker vandaan die erg goed aangeschreven staat. Zijn stamboom kregen we een maand nadat we hem hadden. Verder niet meer naar gekeken, maar nu was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar zijn stamboom, mede door de documentaire over rashonden op tv. En wat ik toen heb ontdekt, daar ben ik behoorlijk van geschrokken. Inteelt, inteelt, en nog eens inteelt. Er is gefokt met volle broers en zussen, in moeders lijn en in vaders lijn, maar er komen ook dezelfde honden voor in moeders én vaders lijn. Er zijn ziektes als HD in gefokt, etc.
Dus, al denk je dat je een goede fokker hebt, schijn bedriegt. Vraag als de hondjes geboren zijn, voordat je er een hebt gekocht naar de stamboom en pluis deze uit. Meestal gaat de stamboom niet verder dan vader, moeder, oma, maar kijk verder op het internet in de databases.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:25

Oke ik schrik wel van deze verhalen.
Wat is jullie ervaring met;

Www.minipups.nl

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:28

Juliette86 schreef:
Papieren betekenen helaas 0,0 meer bij honden op dit moment. Je koopt het bij een pakje boter en de enige garantie die je hebt is op een raszuiver dier.

Mijn vader heeft een zogenaamde teacup, weegt pakweg 900 gram. Broertje uit hetzelfde nestje is nog geen jaar oud geworden, daar was een tafellampje op gevallen helaas is dit geen grapje. Ze sjouwen af en aan met dat dier naar de DA. Hij krijgt dubbele porties te eten, heeft nauwelijks vacht, is moeilijk om op gewicht te houden en heeft het

heel snel koud. De hakken van de achterpootjes functioneren niet goed (buigen ook de verkeerde kant op) en de huid is daar zo dun dat in het zonlicht je zo door het pootje heen kan kijken. Daarnaast is hij nogal euh groot geschapen :') , maar er is daar ter plaatse een klein gebrek aan huid waardoor zijn zaakje meestal buiten boord hangt. Hij heeft een open fontanel die nooit meer goed komt ..... moet ik nog even doorgaan?

Maar heeft je vader hem dan ook bewust als 'teacup' zijnde gekocht? Was hij bewust op zoek naar zo'n klein hondje?
Heeft dit hondje dan een stamboom? Omdat je er nu over begint nu we het over rashonden en stambomen hebben.
Heel sneu voor dit beestje zeg.

Onze Rambo heeft wel een stamboom, omdat ik bewust op zoek was naar een goede fokker, juist omdat er zoveel met die Chihuahuas gerotzooid wordt.
Maar goed, ik ben letterlijk met honden opgegroeid en weet dus waar ik op moet letten.
Voor mij heeft een stamboom dus een toegevoegde waarde, niet voor het hondje zelf, want het is geen gezondheidsgarantie maar voor de fokker.
Bij een stamboomloze hond weet je helemaal niet wat je kan verwachten. Voor t zelfde geld koop je een 'chihuahua' die uiteindelijk 9,5 kg weegt :+

Nou heeft onze hond alsnog een onderbeet maar goed, niet erg en daar heeft hij ook geen last van. Hij is verder kerngezond.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:29

Winner91 schreef:

http://Www.minipups.nl

"Wij verkopen Chihuahua's die worden gefokt in West Europa, en werken samen met een groot aantal verantwoorde particuliere hobby fokkers die voor hun teven meestal gebruik maken van onze (kleine) reuen."

Zegt mij meer dan genoeg lijkt mij. Niet doen dus.
Daarnaast nog maar weer: fokkers die gericht hele kleine chihuahua's fokken zijn geen goede fokkers. Deze mooie praatjes, maar geen werkelijk oog voor de gezondheid van de honden.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 14-09-12 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:35

Mijn vader was net zijn kaninchenteckel verloren en zijn collega had op dat moment een nestje chi's zitten. Mijn stiefmoeder was op slag verliefd en ze hebben één van de twee gekocht. Ze wilden er weer een hond bij hebben, nadat de andere eenzaam achter bleef, maar waren niet bewust op zoek naar een chi. Voor zover ik weet zit er een stamboom bij maar de hond komt niet van een fokker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:48

Winner91 schreef:

http://Www.minipups.nl

TS, niet vervelend bedoelt, maar wanneer je op die site kijkt, gaan er dan geen alarmbellen bij je rinkelen?
En je blijft maar vasthouden aan zo mini mogelijk. Ik snap het niet helemaal geloof ik. Wil je er mee fokken?
Wanneer je met dit soort vragen bij een goede chi-fokker aankomt gaan er bij hem of haar waarschijnlijk ook alarmbellen richting jou rinkelen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:50

Dat heb ik ook al gevraagd Chayenne, omdat ze een teefje wil, maar daar heeft ze (nog) geen antwoord op gegeven.

Ook vroeg ik ook al waarom ze toch perse blijft vasthouden aan dat gewicht maar geloof dat ze dat 't belangrijkste van al vind.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:58

A_man schreef:
Yamcha; noa vind op het strand ( dan heeft ze de ruimte ) veel grote honden ook leuk.. laatst speelde ze met een deense dog zij voorop rennen die deense dog erachter aan en die mond van zijn eigenaar viel open, en ik moest erom lachen..

Ik zou toch een beetje oppassen met dat soort situaties, zou niet de eerste zijn die zijn hond kan laten gaan omdat een grotere hond er domweg op ging staat. Kennis van mij heeft een sheltie (dus nog wel een maatje groter dan de chi die de TS wil) die had zijn rug gebroken om dat een retriever op hem was gaan staan. Die is gelukkig weer hersteld maar het was geen pretje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:59

let je er vooral op dat zo'n enorm kleintje nooit zo lang haar behoefte op kan houden dat een normale hond? Dus dat je komt te zitten met een onzindelijke hond die je als kat moet gaan behandelen met een kattenbak in huis bijv?

Sorry hoor maar als je zoiets kleins wil neem dan een konijn en maak dat zindelijk maar ga a.u.b. niet iets zoeken wat bijna onmogelijk goed gezond kan zijn en wat een gevaar is om uit te laten op straat. Wij hadden in het asiel een hondje binnen gekregen van 7 maanden jong en 1,9 kg en die zit nu bij een bekende van me. Ze nemen het voor lief dat hij nog steeds onzindelijk is als hij langer dan 3 á 4 uur niet uitgelaten word (dus 's nachts ook niet zindelijk) kattenbak krijgen ze niet aangeleerd en nhondje is nu zeker al een jaar. Een enorm lief en leuk hondje maar durft naar alle andere honden te gaan wat een enorm risico is. Immers niet elke hond is sociaal en hij is zo klein. Verder zijn daar 2 katten in de buurt die als ze hem zien erop af gaan en hem aanvallen. Zelfs in de achtertuin kan het hondje dus niet alleen zijn. Nu maakt zijn karakter heel veel goed maar wij snappen niet dat er mensen zijn die zoiets fokken. En dan is dat geen chi maar een york

Overigens TS ik kan 1 goede raad geven. Geen enkele goede fokker fokt zulke hondjes dus als je perce zo'n hondje wil moet je naar een slechte f*cker of je moet naar een goede fokker gaan en gewoon ervan uit gaan dat het hondje zeker 2.5 á 4 kg gaat wegen zoals minimaal hoort.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:21

Als je serieus advies vraagt over die site dan vraag ik mij echt af wat jij in hemelsnaam met een hond moet!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:23

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:29

die 2e ziet er echt ziek uit
zou ik gratis nie eens willen nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:39

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:50

Jij wilt een gezonde Chi met stamboom? Waarom vraag je dan in hemelsnaam naar teacup en mini? Goede fokkers verkopen die zieke kleine hondjes niet!

Eerlijk? Mensen zoalsjij die klein, kleiner, kleinst willen zorgen voor steeds ongezondere hondjes die BROODfokkers bewust mismaakt en ziek fokken omdat mensen zoals jij dat "schattig" vinden en zij er weer geld aan kunnen verdienen. Ja, mensen zoals jij houden dit soort dingen in stand! Van mij mogen dit soort mensen een verbod op honden krijgen.

Een Chihuahua is al klein genoeg, wanneer zien jullie stomme mensen dat eens! Ze hebben al genoeg gezondheidsproblemen zo.

Ga eens bij de vereniging kijken van de Chihuahua. Informeer eens naar de fokkers daar en denk niet alleen maar aan jezelf maar aan de hond die je wilt. En heb gedult! Een baby moet je ook 9 maanden op wachten.

Die inimienie kleine hondjes kunnen amper hond zijn, denk aan de hond.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:01

Nomanji schreef:
Jij wilt een gezonde Chi met stamboom? Waarom vraag je dan in hemelsnaam naar teacup en mini? Goede fokkers verkopen die zieke kleine hondjes niet!

Eerlijk? Mensen zoalsjij die klein, kleiner, kleinst willen zorgen voor steeds ongezondere hondjes die BROODfokkers bewust mismaakt en ziek fokken omdat mensen zoals jij dat "schattig" vinden en zij er weer geld aan kunnen verdienen. Ja, mensen zoals jij houden dit soort dingen in stand! Van mij mogen dit soort mensen een verbod op honden krijgen.

Een Chihuahua is al klein genoeg, wanneer zien jullie stomme mensen dat eens! Ze hebben al genoeg gezondheidsproblemen zo.

Ga eens bij de vereniging kijken van de Chihuahua. Informeer eens naar de fokkers daar en denk niet alleen maar aan jezelf maar aan de hond die je wilt. En heb gedult! Een baby moet je ook 9 maanden op wachten.

Die inimienie kleine hondjes kunnen amper hond zijn, denk aan de hond.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+