(Afghaanse) windhonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: (Afghaanse) windhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:57

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:04

8nnemiek schreef:
*schopt* O:)

Iemand trouwens nog een idee waar je leuke windhonden-spulletjes kan vinden online ofzo?
Op shows iig wel, jee daar heb je gave halsbanden enzo, van die echte, brede windhonden-halsbanden :D Is zoiets ook ergens in webshops ofzo te vinden?

ik heb er indertijd een besteld via pets place, die hadden een heel boek met allerlei mogelijke halsbandjes :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:26

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:32

gave printjes, alleen vind ik het juist mooi als ze zo'n model hebben dat ze alleen bij de keel breed zijn, zoals deze:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:35

Ja precies, dat vind ik ook het mooist :j En dan inderdaad met gesp +:)+
Ohh een kennis van me heeft zó'n super mooie he! Zo'n model als hierboven, bruin, en dan met super gave stiksels en pailletjes, en met een kwastje er aan _O_ Prachtig! Die kwam van een stand bij een windhondenshow in Duitsland.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:56

*\o/* Een windhondentopic op bokt!

Ik heb echt al plaatjes van honden hier voorbij zien komen! Ik heb zelf een whippet, Honnie (2,5 jarig teefje). Voor Honnie heb ik ook een halsband van halsbanden.com . Echt super kwaliteit en service!

Voor foto's zie de onderstaande link of mijn profiel :)
[BB-ITP] Honnie de whippet meegenomen naar zee voor actiefoto's!

Ik ga zo eens even wat terug lezen :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:58

Ik wil trouwens de Afghaan erg graag nog eens voor de camera hebben (voor portfolio uitbreiding, zijn verder dus geen kosten aan verbonden). Mochten er hier toevallig eigenaren zijn die zich geroepen voelen :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:05

Waaw, Honnie is echt gaaf _O_ En prachtige foto's ook! Dat lijkt me lastig, zo'n snelle hond, en dan ook nog zó scherp op de foto krijgen!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:08

8nnemiek schreef:
Waaw, Honnie is echt gaaf _O_ En prachtige foto's ook! Dat lijkt me lastig, zo'n snelle hond, en dan ook nog zó scherp op de foto krijgen!

Thnx! Bij die snelheden heb je idd wel snelle sluiterstijden nodig om ze scherp te krijgen. Ik lag bij de strand-foto's plat op de grond, het viel gewoon niet mee om met mijn camera Honnie te blijven volgen. Zo snel is ze dan :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:12

Nou, over een jaartje als mijn pup er is dan mag je bij mij langs komen voor een shoot :Y) :+
Ik ken ook nog wel een paar mensen met mooie afghanen die zo'n shoot vast wel leuk zouden vinden :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:14

Mitxa schreef:
Thnx! Bij die snelheden heb je idd wel snelle sluiterstijden nodig om ze scherp te krijgen. Ik lag bij de strand-foto's plat op de grond, het viel gewoon niet mee om met mijn camera Honnie te blijven volgen. Zo snel is ze dan :D

:)) Ik zie t al voor me, languit op t strand en dan proberen foto's te schieten haha, maar ze zijn wel super goed gelukt zeg, waaw!
Ik heb al moeite met rennende paarden :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:21

Bij ons in het bos loopt vaak 1 man met 3 ieren. Prachtig om te zien hoe goed ze luisteren en hoe speels ze zijn. Mijn shetxwelsh was bijna even groot hihi, mijn andere pony vond ze niks. Begon gelijk te bokken ed.

Mijn bouvier gaat altijd grommend liggen met 3 van die reuzen om hem heen. Ben echt fan van ze, helaas nemen ze zoveel ruimte in. Past niet in mijn boshuisje

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:29

Wat een prachtige foto's zeg.

Onze hond speelt graag met windhonden, heerlijk met ze sprinten (al sprinten zij wel sneller).

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:19

Mitxa: wat een supergave foto's!! Helemaal top. Die met de poten niet in de knoop <3 en die in het water!! Maar die andere natuurlijk ook :j .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:01

Ja zo'n grote honden, kan me voorstellen dat dat nogal intimiderend is voor andere honden en paarden :))

Leuk Mizora :D Wat heb je voor n hond?
Ik wil nog altijd eens gaan kijken naar zo'n windhondenrennen, lijkt me erg gaaf om ze op hun topsnelheid te zien gaan 8-)

Een nadeel aan afghanen; wat een klus om dat haar te schilderen!! := :+
[UK] [SCH] Hond in aquarel, tips gevraagd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 01:41

ik ben groot fan van galgo's en greyhounds...
dat zachtaardige karakter...en die uitstraling. geweldig.

enige nadeel is dat jachtinstinct...zou graag wel een hond willen die ik rustig mee kan nemen naar stal en het bos...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 02:03

Hier nog een groot fan van windhonden, ik vind ze prachtig sierlijk en statig.. en ze hebben zo'n zachtaardig karakter! Ik heb vroeger een Greyhound gehad en ben zelfs een korte periode bekend geweest met de windhondenraces waar net over gesproken werd. En hoewel de Afghanen en Saluki's daar ook met enige regelmaat aanwezig waren en natuurlijk hartstikke snel zijn, is het qua snelheid toch absoluut de Greyhound die met kop en schouders boven alle rassen uitsteekt. Ze zijn zo ontzettend snel! Niet te evenaren, ook niet door de Whippet.
Het jachtinstinct kan bij dit type honden inderdaad wel als een nadeel worden ervaren want het blijven zichtjagers die je niet zomaar los kunt laten lopen.. Als ze een konijntje zien, dan zijn ze weg.. en lijken zij plots oost-indisch doof:-)
Houdt er ook rekening mee dat ze vrij gevoelig- en naar mijn ervaring zelfs een beetje kleinzerig kunnen zijn. Overigens vond ik de Greyhound verder een hele rustige en goedluisterende huishond. Het contrast, van de enorme energie-explosie tijdens de fenomenale capaciteit in de sprint en de absolute rust waarmee hij in huis vertoefde, was wonderbaarlijk groot. Maarja, ik vergelijk dan ook met mijn huidige honden.. een paar knotsgekke en inventieve Dobers die nooit lijken te slapen :-)
Ik vind zowel de Afghaanse Windhond als de Saluki ook prachtige honden TS en ik kan wel snappen dat zij tot je favoriete rassen behoren!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:02

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:25

De Azawakh ken ik niet, Mizora dus dat van de lange afstand wist ik niet maar ik heb ze op de baan ook nooit gezien helaas.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:38

Ik ben zelf helemaal fan van de Azawakh. Maar ze zijn extreem zeldzaam. (in Nederland kan je de aanwezige honden op 1, misschien 2 handen tellen en de fokkers in Nederland en Duitsland samen ook)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:08

Hier nog een liefhebber van windhonden en Podenco`s.
Als het goed is lopen hier over niet al te lange tijd 2 podenco ibicenco puppies rond (beide met stamboom, 1 uit Amerika en 1 uit Nederland). Ze moeten nog geboren worden (wat zeg ik, teef in Nederland moet nog loops worden :D) Nog even wachtten dus..

Degene met de podenco`s heeft ook een galgo espanol. De spaanse variant van de greyhound.. Wat mij het meest opgevallen is dat het grootste probeem niet eens het weglopen is..
Ze hebben zo`n dunne huid, dat een kleine beschadiging meteen een wond wordt. En door de hoge snelheid die ze halen, verwonden ze dus extra vaak en erg.

Kennen jullie deze site al? Een opvang van Windhonden in Duitsland. Met o.a. Afghanen, ierse wolfshonden, whippets en azawakhs..
http://www.windhundhilfe.de/de/vermittlung/index.htm

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:30

oei, dees is knap! Afbeelding

mariska, voor mij was het weglopen wel het grootste bezwaar, ik heb een adhd galgo gehad die buiten dus niet meer terugkwam als het hem niet beviel. Omdat hij wel groot en wit was en door paarden als roofdier werd geclassificeerd was dat voor mij een serieus probleem, ik woon in een paardrijke omgeving en dit was echt een hond die unhappy werd als hij niet dagelijks los kon.. heb fietsen geprobeerd, maar ik trapte me de tandjes en hij twijfeld tussen een uitgestrekte draf en een handgalopje :)) vond hij niets aan :+ hij is verhuisd naar mensen in frankrijk met een bed and breakfast en 3ha. grond..

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:37

ik heb een galgo uit spanje (spaanse greyhound)
hij is nu ongeveer 8 jaar
Afbeelding

leuk hoor al die windhonden
ooit wil ik een barzoi ook hele gave windhonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 02:13

ooooh ik vind die galgo's zooooo leuk.
toch maar eens zien of ik er tzt een kan vinden(herplaatser)die wél loskan...

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:16

mijn hond kan wel los op het hondenstrand
niet in de woonwijk want als hij een kat ziet............