Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:37

Train je bij een reddingshonden vereniging dat je zo ruim het speur werk mee pakt??

Ik doe nu enkel het ipo speuren maar heb met de mechelaar alles gedaan ook slachtoffers etc heel leuk.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:37

klinkt erg leuk Yenopi

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:39

Wat leuk een speciaal topic voor werkhonden!

Werkzaam in de beveiliging, 5 mechelaars en 1 duitser. De duitser is niet geschikt voor praktijk, dus daar trainen we gewoon mee. De rest loopt allemaal nu volgens de Bond van de Diensthond. Nog een jonge mechelaar in opleiding en sinds kort een herplaatser van 1,5. Eens kijken wat daarvan komt. De rest is allemaal al zo getraind dat we daar minimaal mee trainen en alleen maar werken. In 2010 liep onze reu nog mee in de top 10, helaas geblesseerd ten tijde van NK.

Ben zelf meer gecharmeerd van de Duitser, maar de Mechelaars verschillen echt in het praktijkwerk. En daar hebben we ze voor, de Duitser is mijn schoothondje ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:54

Leuk caesar :j
Onze pakwerker en kameraad loopt ook bewaking/diensthond met zn bouvier, mijn vriend staat vaak in pak als hij wil trainen. Laatst hebben we persoon lokaliseren getraind in de schuur.

Hij zoekt op het moment een mechel of x mechel om klaar te zetten voor de diensthonden :j

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:55

Nee hoor, reddingswerk zou me erg leuk lijken maar heb de tijd er niet voor om zoveel te trainen... ik train gewoon bij een hondenschool voor alle rassen.
De duitser hebben we ook omdat hij ons terrein moet bewaken, maar is idd eigenlijk mijn knuffelvriend. De terrier is veel feller als het om waken gaat ... prachtig om haar aan het werk te zien ... een echte doorzetter.
Ik vindt mechelaars geweldig, maar ik ben zelf veel te zacht voor ze ... ik kan ze wel enorm waarderen inmiddels.

Seven ik weet nog een kruising mechelXhollandse herder ruwhaarnest ... pups mogen al weg ...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:59

Ohh interessant ruwharen vind ik ook erg leuk :D

Leuk is dat he dat terrien bewaken onze dober is daar nogal fanatiek in niemand komt ook maar onopgemerkt langs de tuin :=

Mn mooie vent terwijl hij de wacht houd <3
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:14

Seven schreef:
Leuk caesar :j
Onze pakwerker en kameraad loopt ook bewaking/diensthond met zn bouvier, mijn vriend staat vaak in pak als hij wil trainen. Laatst hebben we persoon lokaliseren getraind in de schuur.

Hij zoekt op het moment een mechel of x mechel om klaar te zetten voor de diensthonden :j

Wat zoek je precies? Een pup of jonge hond?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:15

Ik ben ook te lief voor de Mechelse. Al heb ik nu de jonge hond wel super sociaal. Kwestie van de knoppen erop en diploma lopen. Heel makkelijk, vrij en druk ding. Hij is ook veeeeel sneller dan de Duitser. Als ik "zit" zeg, knalt hij meteen op zijn gat, terwijl de Duitser op zijn gemakje wat wiegt met zijn kont en het beste plekje uitzoekt ;) Samen erg leuk stel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:19

Onze pakwerker zoekt een goed felle hond minimaal 6 manden oud, kwa karakter moet het echt een flink karakter dier zijn. Zijn boef is eigenlijk te zacht doet zn werk super goed maar kan veel minder druk hebben dan onze dober.

Dat heb ik dus ook nodig een snelle hond die snel werkt en wil. Eigenlijk zoals mn dober en vorige mechel, felle hond maar wel 1 die het ook uit kan zetten (maar dat leer ik ze wel := )

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:26

Zit in het asiel van Den Bosch een hele felle mechelaar reu van 1,5 jaar.
Is dat niks?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:29

Nee die is dan weer wat te oud :D
Liefst tussen de 6 en 10 maanden, voorkeur voor reu en fel inderdaad :j

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:51

Jammer, das echt een felle.
Wij hadden hem bijna geaddopteerd maar hij was te fel voor ons om in huis te houden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:06

Maar wie weet ik wil hem wel eens doorgeven wie weet veranderd hij zn mening :D
Heb je een linkje

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:12

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:16

Mijn vriend traint ook bij een politiehondenvereniging. Op dit moment traint hij een beetje minder omdat we een pup hebben en doet hij veel pakwerk totdat Kay ook wat groter is. Kay loopt af en toe lekker door het huis en speelt dan met Lieke en voor de rest slaapt hij inzijn eigen hok en kennel. Max was absoluut geen huishond sloopte het hele huis en wist niet hoe gek hij in huis moest doen. Terra was een halve huishond. Ze kon in huis en buiten zich prima vermaken.

Afbeelding
Het bijtwerk zit er al in haha

Afbeelding

Daarvoor hebben we Max gehad en Max is verkocht aan de politie in Frankrijk

Afbeelding

Afbeelding

en Daarvoor Terra
Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:40

Leuke honden :j
Hier zijn de honden wel huis honden, ze hebben een eigen ruimte waar ze heen gaan als we bezoek hebben met kleine kinderen of hele drukke mensen. Beide doen er niets op maar de staff is te enthousiast en kinderen vind ze geweldig maar die harde staart staat garant voor pijnlijke plekken in het gezicht bij kinderen :D

Verder vind de dober het wel prettig dat ie met rust word gelaten :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:42

Tessa is een bank hond := Hoewel niemand ons gelooft als je haar tekeer ziet gaan buiten. Heerlijk, in huis is ze vreselijk lui en rustig en buiten staat ze meteen klaar. (Okee, beetje minder dat ze ook enorm uitvalt). Volgende hond is dat ook de bedoeling, we hebben wel een kennel buiten, maar die gebruiken we alleen tijdens het bbqen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:51

Hier zijn de honden ook heel rustig binnen ze hebben hun eigen plek zowel in de bijkeuken en in de kamer slapen vrijewel alleen maar binnen. Buiten zijn ze wel heel actief

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:59

Leuke pup!!!

Enne ik zie een bekende in het pak ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:03

Bedankt!! We hebben het wel geprobeerd in huis maar merken dat onze honden het ook wel prima vinden in de kennel. Hij heeft een enorme kennel met een binnen kennel en binnenhok. Zo kan hij overdag mooi overal een beetje naar kijken en is hij lekker buiten ipv de hele dag binnen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:12

Het leek onze pakwerker toch wel wat dus hij gaat even bellen ben benieuwd :D

Ligt ook aan de hond de mechelaar die ik had wou totaal niet in huis die daarvoor wel.
Een dober is heel gehecht aan de baas en geen kennelhond :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:14

Ben benieuwd !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:17

Ik bedoelde er niks mee hoor! Maar gelukkig voor ons, want het trainen is voor ons natuurlijk voor de lol en ze is op de 1e plaats gezelschapshond

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:56

haha nee ik bedoel er ook niks meer ik wilde even uitleggen waarom onze hond in de kennel zit.We hebben ook een gezelschapshond voor in huis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:18

wat is het lekker buiten even wat fotos van deze mooie herfst dag:

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ook benieuwd hoop voor de hond dat hij echt zo fel is dan krijgt hij een top baasje :j