GamblersCup schreef:Ik bedoelde: waarom zou je het überhaupt uitproberen? Kat is nu happy, kan heerlijk naar buiten, heeft lekker de ruimte, iemand die haar met liefde verzorgt. Dan ga je niet, omdat je je 's avonds verveelt, die kat uit een fijne situatie halen. En kijken of het binnen blijven ook "bij haar karakter past". Ik persoonlijk zou dan ook voor een ouwetje uit het asiel gaan.
1. Het is de kat van TS, zij houdt van het dier en wil het bij haar omdat ze het diertje graag ziet.
2. De kat heeft al eens een periode binnen gezeten en dat ging goed.
3. Er zijn minder gevaren voor het dier als het binnen leeft.
Mijn huidige kat heb ik aan huis gehaald, omdat we toen midden in een bos woonden en we waren niet van plan om daar ooit te vertrekken. Helaas is alles anders gelopen en wonen we nu in een gewone woonwijk. Onze straat is soms een racebaan en ik ben iedere dag opnieuw bang dat mijn kat wordt doodgereden, maar kan hem helaas niet binnen houden. Poeslief is dan ook nog eens enkel aan zijn eigen bazen gehecht, dus verhuizen is geen optie. Hier komt dus nooit nog een buitenkat als deze poes ooit weg is. Denk, dat in belang van de kat, het ook wel in overweging genomen moet worden wat de voordelen zijn van het niet meer buiten gaan en dat TS zich ook wel mag realiseren dat, als de kat hierin haar draai vindt, het leven binnenhuis de levensverwachting van haar kat alleen maar zal verlengen.