Onverwoestbaar hondenkussen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:21

Er bestaan geen onverwoestbare hondenkussens. Hier ook 2 slopers en heb dat opgelost door gewoon bij de action voor 2-3 euro fleecedekens te kopen (of bij de kruidvat of blokker, maar net waar ze in de aanbieding waren). Die slopen ze ook wel af en toe (lees: worden in flarden gescheurd) maar dan krijgen ze weer een nieuwe. Kosten toch bijna niks.
Alles waar een vulling in zit, of een rits of klittenband zal en moet kapot, dus ik begin er niet aan. Ooit een kussen gekocht voor bijna 100 euro wat volgens de fabrikant echt "onverwoestbaar"was met van die bolletjes erin... 5 minuten.. helemaal aan flarden -O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:26

Raiza schreef:
Er bestaan geen onverwoestbare hondenkussens. Hier ook 2 slopers en heb dat opgelost door gewoon bij de action voor 2-3 euro fleecedekens te kopen (of bij de kruidvat of blokker, maar net waar ze in de aanbieding waren). Die slopen ze ook wel af en toe (lees: worden in flarden gescheurd) maar dan krijgen ze weer een nieuwe. Kosten toch bijna niks.
Alles waar een vulling in zit, of een rits of klittenband zal en moet kapot, dus ik begin er niet aan. Ooit een kussen gekocht voor bijna 100 euro wat volgens de fabrikant echt "onverwoestbaar"was met van die bolletjes erin... 5 minuten.. helemaal aan flarden -O-

zo doe ik het ook bij mijn sloper :j die krijgt een fleecekleed van de action. Kussens zijn binnen no time vermoord.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 14:59

Raiza dat is Wel erg zonde van je geld dan! :oo

Bedankt voor alle tips. Ga eens kijken naar de kussens, maar het laatste was dus ook zo'n waterafstotende stof en daarin nog een soort rubber hoes met daarin de bolletjes.
Beest heeft nogal sterke tanden en kaken vrees ik :=

pipo

Re: Onverwoestbaar hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:07

Ik heb voor in de benches (ja die van mij zitten snachts en met eten in een bench) van die jogamatten op maat geknipt. Die kouwen ze ook wel stuk, maar ik koop ze vaak op de rommelmarkt of kringloopwinkel. Lekker warm, afneembaar en kost geen drol. Buiten in de schuur inderdaad ook een oude gymmat. (ook kringloop haha) dekens, kussens en dat soort dingen worden aan flarden getrokken. Zowel in de bench als buiten. Oja, ook heb ik wat oude douchematjes van de kringloop.. doet t ook wel goed.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:23

een oude canvas paardendeken?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:47

Coberlina schreef:
Dat kan ik zeker proberen! Was enkele dagen geleden in de Boerenbond, maar vond er niet echt leuke dingen. Dit weekend even checken in dierenwinkels! :)

Even kijken op facebook hersenwerk voor honden en spel ideeën voor honden staan heel veel leuke dingen op die met huishoudelijk spul gedaan kunnen worden.

Verder heef veel succes. Hier 1 die veel sloopt maar gelukkig haar kussen niet haha.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:24

Hier ook een enorme sloper, heb nu van die lekkere dikke autoplaids. Een paar op elkaar dubbelgevouwen, heerlijk warm dik bed en schijnbaar niet erg leuk om te slopen. En mocht hij er toch in bijten zit er een gat in maar kun je hem nog gewoon gebruiken.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:30

Ik heb tussen mij 4 herders ook een sloper. Beweging genoeg, hersenwerk genoeg, maar zodra ze in de ren zit (alleen als niemand thuis is), scheurt ze alles kapot. Rare is, dat als het allemaal snippers zijn, ze die op een hoopje legt, en daar een nestje in maakt. Stro gooit ze overal. Dus ik heb de laatste 4 dekens die ze heeft versnipperd., laten liggen. En daar heeft ze nu zelf haar bedje van gemaakt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:53

Hihi dat doet Frommel hier ook. Grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:20

Hier laat de labrador ook niks heel. Alle kussens ontploffen zomaar bij hem. Kan hij niks aan doen.

Afbeelding

Maar hij slaapt 's nachts nu heerlijk languit op de bank.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 01:08

Hier heeft ie de eerste (ruim) 2 jaar op vetbedjes en wollen dekens van de kringloop gelegen.
Daarna bleven kussen achtige gevaartes heel

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 05:52

Hahahaha dat plaatje met dat kussen!
De kruising jack russel van ons mam heeft in haar bench gewoon een op maat geknipte uitloopmat liggen. Die sloopte ook altijd alles, fleecedekentjes werden gaten in gebeten en at ze op maar sinds die mat erin ligt gaat het goed!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:12

Hier was de oplossing geen dikke bolletjes of met watten gevuld kussen meer. Een dun matrasje met iets er boven op wat verplaatsbaar is en dus niet stuk gaat door graven.

Veelal zijn de honden kussens te warm en te dik gevuld en gaan honden graven om een beter plekje te creëren als dat niet lukt gaan ze knagen daar is niets tegen bestand.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 09:25

Haha die foto's zijn herkenbaar!

Op de bank laten slapen, is jammer geen optie. We hebben hem nu een kleine twee weken, en daarvoor is hij een weekend op proef geweest bij andere mensen. Daar heeft hij de halve salontafel opgegeten :+
En aangezien ik mijn meubels ook graag heel houd :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:52

Kreeg vorige week een kleine oude matras van mijn moeder.
Blij dat de honden er mee waren!! Waren er niet vanaf te krijgen :P

Hahahha die foto van love_western is hilarisch :)) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:33

Coberlina schreef:
Haha die foto's zijn herkenbaar!

Op de bank laten slapen, is jammer geen optie. We hebben hem nu een kleine twee weken, en daarvoor is hij een weekend op proef geweest bij andere mensen. Daar heeft hij de halve salontafel opgegeten :+
En aangezien ik mijn meubels ook graag heel houd :D

Mijn labje sloopt verder niks meer. Heeft tot die tijd gewoon in een bench geslapen 's nachts.

Maar owee als er een kussen ligt. Ontploffingsgevaar!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:37

Ik heb voor mijn twee engelse bulldoggen de all wheater extreme doggybag van pet joy...

de enige die niet kapot wordt gemaakt... en lekker bijkomstigheid... hij neemt geen geur aan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:23

alles maken ze kapot als ze echt willen. Zelfs de paardenstalmatten moeten er hier aan geloven (al gaat dat niet zo snel whahahahah). Je kan er ook gewoon aan wennen :P . Gek genoeg blijven de zitzakken (van marktplaats af gehaald voor een 10tje per stuk bijv.) die voor mensen bedoeld zijn tot nu toe nog heel maar die liggen niet bij de ergste slopers :D . Zitzakken zijn wel erg sterk en gemakkelijk schoon te spuiten en kunnen ook lekker buiten gegooid worden. Wij vinden ze ideaal. De echte slopers hebben in hun nachthokken douchematten liggen van de Ikea. Niet duur in aanschaf, zijn zwaar en anti slip en behoorlijk dik. De honden zijn er blij mee en wij ook want er hangen af en toe wel rafels aan maar echt kapot nog niet mee gemaakt.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:58

Maar wat voor beweging krijgt hij dan? Hij loopt op het erf zeg je. Misschien is dat gewoon niet voldoende voor hem. Ik heb 2 jaar geleden een 1 jarige Amerikaanse bull uit het asiel gehaald, die sloopte ook alles wat los en vast zat, inclusief m'n net nieuwe bank :(. Ook ik dacht dat m'n hond genoeg beweging kreeg, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Inmiddels ga ik dagelijks een paar km met hem fietsen of hardlopen en dat werpt echt z'n vruchten af. Ik heb bij de kringloop een kindermatras voor hek gekocht, hoes erom heen en klaar. Deze gaat inmiddels al 1,5 jaar mee :).

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:23

Normaal liep hij dus de hele tijd met ons mee op het erf. We zijn ook vaak buiten bezig.
Het is wel mijn bedoeling om hem vaker mee te nemen om te wandelen, maar aangezien ik nog geen 100% hersteld ben van een dubbele bekkenbreuk, ben ik nog niet in staat om 5km te wandelen, laat staan te gaan hardlopen.
Mijn vriend heeft hem wel een keer meegenomen met hardlopen en dat ging super. Dus dat staat wel op,de planning dat vaker te doen.
Heb ook nieuw speeltje mee, wat hij geweldig vindt. Gisteren en vandaag al gaan wandelen. (Half uur, verder is voor mij nog moeilijk, moet ook weer hele dagen werken, dus beetje schipperen).

Heb nu gewoon een oude zadeldek in zijn mand gelegd en die blijft heel tot nu toe :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:32

Je hebt die 'Extreme' kussens, die moeten echt goed zijn tegen slopers. Een vriendin van mij heeft ook een chronische sloper en dat kussen is nu al bijna een jaar oud, alleen de hoekjes aangevreten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:36

Hier ook oude zadeldekjes, ideaal. Zodra ze niet meer onder een zadel liggen, worden ze naar de honden geschoven. Ook de katten zijn voorstanders overigens.
En ik heb 2 halsdekens van regendekens in gebruik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:08

Ik koop bij de kringloop badmatten voor mijn border kruising . Als ze het op de heupen heeft sloopt ze ook haar matten / kussens .
Verder liggen mijn honden in een Bia bed ...
Ideaal

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:21

Onze jack is ook zo'n schatje.
Alles ging kapot.

sinds een jaartje (toen dochter naar groot bed ging) ook de 70/120 kindermatrasje en alles blijft heel.
Ze slapen er heerlijk op de de hoezen zijn makkelijk uit te wassen.

En het mooie is dat je ze vaak gratis of voor een paar euro op kan halen. Inmiddels hebben we een stapel van 6 stuks liggen, voor het geval dat.