Spin iel iel iel bah :'(

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:18

Britta31 schreef:
Schaam je,het is gewoon een huis,tuin en keuken hooiwagen.En google de hooiwagen eens.Het is geen echte spin.Lijkt er alleen op.En ik heb het vaker op bokt gezegt.Waar er 1 is zijn er 2.

Dit is wel daadwerkelijk een spin. De trilspin om precies te zijn. Een hooiwagen ziet er anders uit. Zal ik hier foto plaatsen ervan of via pb

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:20


420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:21

Ik klikte hierop ... geen idee waarom maar ik herken mezelf in de titel haha.
Ts, bedankt dat je de foto in een link heb gepost anders kon ik wss niet slapen _O_

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:23

Ach zo'n spin laat ik altijd zitten, ze zijn niet eng genoeg om er moeite voor te doen :') Als het nou zo'n dikke huisspin was dan hadden mijn ouders pech, want ik had ze gillend wakker gemaakt :+

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

Ik dacht, nou nu komt me er toch een grote spin. Haha is dat de spin ? :')
Kom op _O-
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 23-07-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

Dat doe ik al bij de kleinste spinnetjes

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

drawerlover schreef:
Britta31 schreef:
Schaam je,het is gewoon een huis,tuin en keuken hooiwagen.En google de hooiwagen eens.Het is geen echte spin.Lijkt er alleen op.En ik heb het vaker op bokt gezegt.Waar er 1 is zijn er 2.

Dit is wel daadwerkelijk een spin. De trilspin om precies te zijn. Een hooiwagen ziet er anders uit. Zal ik hier foto plaatsen ervan of via pb



Dat is niet correct .. Hooiwagens worden wel eens verward met trilspinnen, of zelfs trilspin genoemd maar ze zijn het niet..

Hoogwagens vallen onder de spinachtigen (8 poten, geleedpotig.. dat idee.. net als de teken die ook geen spin zijn, maar wel onder de spinachtigen vallen)..

waarom een hooiwagen geen spin is:
- de segmenten van het lichaam zijn zo vergroeid dat ze 1 geheel lijken, in tegenstelling tot spinnen die een ingesnoerd lijf hebben (duidelijk kopborststuk en achterlijf)
- ze zijn niet in staat om spindraden te maken (geen enkel soort)
- de meeste hooiwagens heeft maar 1 paar ogen in plaats van 8
- geen enkele hooiwagen heeft gifklieren.

mignonne2403

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:26

Of het nou een spin of niet is, hij lijkt erop dus het is al eng genoeg beest :D
Ik heb een spinnenvanger op mn kamer staan :) ben er heel blij mee.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:30

Hier hebben we golfballen met pootjes _O- Die passen niet onder het gemiddelde glas, hahaha. Ieder voorjaar vertrekken ze naar buiten en ieder najaar komen ze weer naar binnen. Ik vermoed dat ze een spinnen feest winter houden in de kruipruimte. En dan kom je zo'n dikke harige golfbal met regelmaat tegen. Gelukkig geen problemen mee, zolang die maar niet in mijn slaapkamer verschijnen, want dan bonjour ik ze wel de gang op. :')

Het soort spinnetjes van TS's foto zitten hier in grote aantallen. Ik vind het geen enkel probleem, al mopper ik soms op de luie spinnen _O- die alleen maar poepen, maar die ik nooit een dikke mug zie vangen. Op mijn slaapkamer wens ik dan ook 'the best of the best' te hebben, anders zoek je maar een ander hoekje. :+

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:18

dit is een hooiwagen

Afbeelding

en dit is een trilspin

Afbeelding

Anoniem

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:23

Als je er echt niet van kan slapen, dan toch gewoon meppen met de vliegenmepper? Dan is hij ook in 1x dood en er is niks engs aan.

Morganlefay

Berichten: 8725
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:24

Jannepauli schreef:
Zo lang je dit http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2175 nog niet aangetroffen hebt...


Ben vaste bezoeker van deze leuke website met een berg humor en nuchter verstand. Op een enkele keer een idioot na, die ook acuut stante pede eruit wordt gemikt.

Britta31

Berichten: 13223
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:29

DIe hebben we alle twee in huis en noem ze altijd hooiwagens.Zie nou wel dat bokt heel leerzaam is.Dat wist ik nog niet.

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:43

Hahaha dat is bokt ook

nee123
Berichten: 882
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:51

ik dacht ook echt dat er een vet enge spin kwam, dus ik denken : zou ik nou wel op de link klikken?? en toen klikte ik en was het zo'n langpoot of wat het dan ook moet voorstellen :P ik kan niet slapen als er een beest in mijn kamer zit, maar met zulke beestjes?

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 18:19

Haha hij is nog best groot vind ik

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:21

Laatst was ik alleen thuis en stond ik een flesje te vullen op de plee. 10 cm naast me kwam er een spin omlaag en toen daarna ging hij weg! Hij is er weer terwijl ik op de wc moet zijn!! Help!!!!!

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:30

Nu zit er weer een op me kamer. Tja waar een spin zit zitten er wel meer

Britta31

Berichten: 13223
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:35

Als je de spin een naam geeft.Is de spin al minder eng.Onze grote zwarte spin heet Anansie.Ze is de hoofdpersoon uit een afrikaans volksverhaal.

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:36

Ja hoor weer eens spin. Heeft mr vader er net een weggehaald zie je er weer een. Verschrikkelijk

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:40

Ideaal juist die spinnen, laat ze maar lekker mugjes eten :D ik he heel lang een vaste badkamerspin gehad, die woonde in mijn douche en zodra ik de douchedeur opendeed rende hij weg en als ik dan klaar was kwam hij weer terug. Ik heb hem wel eens moeten redden overigens :') Hebben spinnen eigenlijk een lerend vermogen?

LoveGlove

Berichten: 7926
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:43

Nee maar wij hebben niet eens muggen hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:46

Morganlefay schreef:
Jannepauli schreef:
Zo lang je dit http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2175 nog niet aangetroffen hebt...


Ben vaste bezoeker van deze leuke website met een berg humor en nuchter verstand. Op een enkele keer een idioot na, die ook acuut stante pede eruit wordt gemikt.

Die link is gaaf! Moet eerlijk zeggen dat ik bij ons thuis de laatste tijd al een stuk of 10 hooiwagens heb gevangen in huis. Voorgaande jaren had ik die nooit binnen.

Wel veel van die trilspinnen. En ook hele dikke grote zwarte :j :j vooral in de herfst. Woon in vrij oud huis (106 jaar oud) met de bijbehorende kieren en gaten. Ideaal voor spinnen.

Britta31

Berichten: 13223
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Spin iel iel iel bah :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:50

In het buitengebied wonen is ook niet goed voor een spinnenfobie.Spinnen genoeg.Vooral in de stal,hele grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:59

Britta31 schreef:
In het buitengebied wonen is ook niet goed voor een spinnenfobie.Spinnen genoeg.Vooral in de stal,hele grote.

Ja, bij ons ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak ook nog wel even schrik van zo'n grote, zwarte :oo , maar goed, ik weet dat ze niets doen en vaak zijn ze ook heel snel weer weg....