Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:03

Wat heeft die een super mooie kleur! Zie je weinig.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:43

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:15

Wat een knapperds zeg!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:37

Afbeelding mijn puppy nu net 5 maanden. {:} <3

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:45

Dit is mijn meisje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:28

Jaja ook ik heb een staffie!!
Schat van een beest!
Ze is nu 2 jaar en we zitten nog in twijfel of we een nestje willen fokken of niet....

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:28

Waarom zou je? Asielen en marktplaats staat er vol mee..
Of is het met de gedachte om het ras te verbeteren ? Of puur voor de lol?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:31

Dit zijn mijn staffies. Kiki reu van 12 jaar. Eerste ontmoeting tussen de 2 voor de zekerheid een muilkorf om al doet hij pups niets. Blue reutje van 8 weekjes oud ook aparte kleur. BlueBrindle.

Afbeelding

Scarface de Tweede. Staff van 6 gevonden vastgebonden aan een paal paar dagen zelf gehouden toen is hij naar mijn broer verhuist

Afbeelding

En dan hadden we nog Scarface de Eerste. Staff reutje overleden op 17 jarige leeftijd

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:35

Wat een super mooie honden allemaal. :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:45

Wij hebben 2 staffies (am.) *D
Afbeelding

De oudste is net 3 geworden en is 2e hands. We hebben hem gekocht toen hij net 1 was, mensen deden hem weg omdat hij teveel uitgelaten moest worden (tov hun jack russel :S, net zulke energie bonkies maar goed, die mensen dachten daar anders over)
Het is een sul met alles en liever lui dan moe. Mijn nichtjes (5 jaar) liggen er boven op en het maakt hem niks uit hij geniet er gewoon van.

De jongste is nu 1,5 en is 3e of 4e hands (weten we niet helemaal zeker). Eerst super bang voor alles, als je op het grote veld was waar ze los mogen rende ze terug naar de auto en bleef zitten tot je terug kwam. Had nooit een auto gezien of trein of iets dergelijks. Wat er precies gebeurd is in haar verleden weten we niet, we hebben haar gekocht toen ze 7 maand was. Is nog steeds wel iets nerveus maar luistert super goed en kan nu ook prima los overal. Met kinderen is ze een beetje een LEO maar niet gemeen bedoeld.

Er komen hier mooie kleurtjes voorbij zeg!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:47

Ook hier loopt een engelse stafford meisje, Diessel!
Afbeelding
Ze is vroeger niet al te lief behandeld, toen ze 1 werd nam me moeder haar!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:51

Even een vraagt aan jullie, zal jullie vast bekend voorkomen; ik wil Pim graag iets geven waar hij moeite voor moet doen, zodat hij geestelijk ook moe wordt en gewoon iets te doen heeft. Ik heb toen een speciale hondenpuzzel gekocht, maar helaas.. Na de eerste keer had hij dit al door en hij hoeft er dus niet meer over na te denken. Vanmiddag een speciaal botje met vulling gekocht, beetje mergpijp idee, in de dierenwinkel werd mij gezegd dat hij als eerste de vulling zou willen hebben, hier zou hij veel moeite voor moeten doen en wel een tijd mee bezig zijn, omdat het bot erg hard / stevig is en hij deze dus niet zomaar kapot zou krijgen. Ik geef hem daarstraks dit bot, loop 2 minuten later langs hem af en jawel hoor, meneer heeft de vulling er al uit en het bot door de helft. De rest wat ze in de dierenwinkel hadden vond ik teveel lijken op een kong, en gezien we deze al een hebben... Vond ik het een beetje overbodig iets soortgelijks aan te schaffen.
Wie o wie heeft een goede tip? Het liefst iets dat een beetje sloop-proof is! Ondanks dat hij pas 8 maanden is krijgt hij alles binnen no time kapot... Het enige wat heeft overleeft zijn zijn kong en zijn bijtring.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:07

@jennnnn, moet t persee een bod zijn of eetbaar? Je kan een speelbal nemen en daarin hondenbrokjes in doen. Als het niet eetbaar hoeft bestaan er speeltjes waarbij ze beweren dat ze die nooit stuk krijgen! Geen idee of t waar is en hoe t heet misschien weet iemand anders dat :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:13

een staff krijgt alles kapot...
mn staffie heeft 2 jaar met zn grote zwarte kong gespeeld daarna begon ie met slopen
ik had een apporteerblok van 2 kilo
had m hond nog geen 5 minuten met dat blok alleen gelaten maar dat ding lag letterlijk over de helft

ik heb agility hindernissen en dat vind mijn hond heel leuk om te doen.. :)

hij krijgt alleen nog maar kauwstaven/bot, speelgoed hoef ik hem echt niet meer te geven

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:21

ik heb zelf geen stafford maar ik ben echt verliefd op dit ras !! <3 elke die ik vaak zie wil ik altijd aaien omdat ik het gewoon zulke lieve beesjes vind ! en dan iedereen die zegt ze zijn zo vals ! ik vind dat echt niet eerlijk :n het is meestal de opvoeding of wat het beesie heeft meegemaakt of zeg ik het nou fout?? :o :D

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:22

mijne is veranderd door verhuizing ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:28

Iemand die toevallig een zwaar agressieve reu van 2 jaar oud wil hebben? Die krijg ik vanavond aangeboden en in de eerste instantie wou ik het wel proberen tot ik zag hoe agressief hij wel niet was. Heb al heel vaak staffords heropgevoed en herplaatst maar met deze durf ik het niet aan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:32

Ik heb een am. staff teefje van bijna 2 jaar. Inderdaad overleven botjes het niet lang :+
Geef haar regelmatig gewoon kauwstaven van runderhuid. Goed voor het gebit en dat het snel op is, vind ik ook niet erg.

Verder zit ik met haar op behendigheid wat ze erg leuk vindt, oefen ik sommige oefeningen ook thuis en werk ik ook met clickertraining. Afwisseling is inderdaad wel erg belangrijk, ook in speeltjes, want na 3x spelen met een speeltje heeft het weer afgedaan. :') Water vindt ze ook erg leuk trouwens, maar echt zwemmen durft ze niet. Wel plonst ze graag langs de waterkant waar ze net zo nat van wordt.

Niet lomp en geluidloos spelen met andere honden kan niet, maar gelukkig lopen er hier in de buurt nog een paar van die lomperiken waar ze heerlijk mee uit kan razen zo af en toe!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:33

owjaa ! dat kan ook grote impact hebben op z'n dier !

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:48

Westernfreak schreef:
Ik heb een am. staff teefje van bijna 2 jaar. Inderdaad overleven botjes het niet lang :+
Geef haar regelmatig gewoon kauwstaven van runderhuid. Goed voor het gebit en dat het snel op is, vind ik ook niet erg.

Verder zit ik met haar op behendigheid wat ze erg leuk vindt, oefen ik sommige oefeningen ook thuis en werk ik ook met clickertraining. Afwisseling is inderdaad wel erg belangrijk, ook in speeltjes, want na 3x spelen met een speeltje heeft het weer afgedaan. :') Water vindt ze ook erg leuk trouwens, maar echt zwemmen durft ze niet. Wel plonst ze graag langs de waterkant waar ze net zo nat van wordt.

Niet lomp en geluidloos spelen met andere honden kan niet, maar gelukkig lopen er hier in de buurt nog een paar van die lomperiken waar ze heerlijk mee uit kan razen zo af en toe!

hier nog zon zwemkampioen NOT!! hahaha
maar als ik alleen al buk om de tuinslang te pakken, staat meneer al vooraan haha
dat vind ie heerlijk! :)

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:11

Wortelsussie; het hoeft niet perse eetbaar te zijn. Ik heb eens een wobly ear van kong gekocht, hiervan zeggen ze ook dat het niet stuk te krijgen is... Maar deze lag na 2 weken ook uit elkaar..

Mendy; hhmm.... Dan denk ik dat het hier dezelfde kant op gaat als bij jullie.. Hihi
Agility is Pim nog wat te jong voor denk ik.. Misschien wat voor in de toekomst :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:17

Heb bij de hondenschool waar ik nu behendigheidslessen volg ook van pup af aan gehoorzaamheidscursussen gevolgd (1x pup, 1x jonge honden, 2x vervolgcursus). Toen was ze oud genoeg om te mogen springen :D Maar ook de gehoorzaamheidscursussen hebben ons veel plezier, afleiding en nuttige info gegeven. Ben daar eigenlijk alleen niet mee doorgegaan omdat huishouden, 2 paarden, studie, full-time job en relatie ook aandacht vroegen en 2 avonden in de week naar de hondenschool dan ineens wel erg druk werd! :=

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:55

Hier ook sbt, we hebben 3 teefjes en 2 reutjes.
Billy (bijna 5 jaar)
Afbeelding

Truusje (3,5 jaar)
Afbeelding
Brammetje 2 jaar
Afbeelding

Jansje (2 jaar)
Afbeelding

Teuntje (1.5 jaar)
Afbeelding

Ongeveer 1 keer per jaar hebben wij een nestje.
Op het moment hebben we nog 3 teefjes die in co-own ergens anders wonen.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:02

Haaii! Leuk topic! Ik heb 2 top staffords gehad! Engelse :)
Van een erkende show fokker :) helaas met 11 en 14 jaar overleden,

Nu hebben we een aanbetaling gedaan op een nieuwe pup! Van ozzles family,

Teef is gedekt dit weekend :D ;) voor de kerst hebben we een nieuw familie lid!
Kan bijna niet wachten!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:18

Er bestaat wel degelijk staff proof speelgoed..
onze staff krijgt alles stuk behalve....
http://starmarkacademy.com/products/tre ... chew-ball/

Deze zijn in Enschede nog bij 1 winkel te koop dus het is wel zoeken.. maar echt hij blijft heel!

Eerder zat er garantie op als het stuk was kreeg je een nieuwe maar die in Enschede kan dat helaas niet meer doen.
Een vriendin heeft 2 staffs een engelse bull en een franse bull en heeft van dit merk verschillende producten... en alles is nog steeds heel.

Bij ons blijven ze ook heel *D

Verder krijgen ze vaak mergbot vinden ze heerlijk