Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Re: Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:22

Mag ik vragen wat voor vers vlees jullie de honden geven? Ik heb twee Engelse Staffords en ik voer nu een goedkope diner brok omdat mijn oudste hond alleen die brokken wil eten (heb ook dure merken geprobeerd en dat laat hij gewoon staan :S) Maar wat ik het nadeel vind van deze brokken is dat de honden ontzettend veel moeten poepen en dat geeft natuurlijk al aan dat er veel stoffen in het voer zitten die gewoonweg niet bruikbaar zijn voor de hond. Nu zou ik graag over gaan stappen op vlees. Maar mijn vraag is nu; welk vlees kan ik het beste voeren en waar halen jullie het vlees vandaan. (een biefstukje uit de supermarkt wordt wel erg duur haha)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:27

Onze hond krijgt al heel haar leven Eukanuba.
De dierenarts verbaast zich iedere keer weer over hoe goed haar tanden eruit zien. Ze is 10 jaar maar haar tanden zijn zo wit als die van een pup. Ook krijgt ze regelmatig botten van de slager. Gratis, en er zit nog vlees aan.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:30

Ik voer mijn honden brokken van het merk Denkadog. Ben daar erg tevreden over. Voor meer info kan je me pb'en.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:35

Ik snap sowieso niet waarom er altijd gezegd wordt dat goedkoop voer slecht is.
Wij voerden altijd Cavom. Hond was mager, had een doffe vacht, regelmatig ziek. Daarna allemaal dure merken (op advies van de dierenarts) gevoerd en het werd van kwaad tot erger. Nu geven we huismerk brok van € 10,- voor 10 kg. Echt het goedkoopste van het goedkoopste. Hond ziet er super uit, is nooit meer ziek geweest, glanst als een gek. En is inmiddels 9 geworden. (Ras wordt gemiddeld 8 jaar)
Alle 4 mijn honden staan op die brok en ze doen het er echt super op.

Er is geen slecht of goed voer. I.i.g.... het voer is zo goed of zo slecht als dat de hond het erop doet.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:11

Hier zijn al meerdere topics over, met een beetje zoeken denk ik dat je een eind komt! Hier overigens geen brok, de honden staan hier op KVV/ BARF :).

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:08

wij voeren onze honden savonds altijd vers vlees. En sochtends krijgen ze PRINCE brokken, zijn naar mijn mening de beste brokken die er zijn. Zit helemaal niks aan onzin.
eerder gaven we ze altijd frank's pro gold, maar dat vond een van onze honden niet lekker en liep dus vaak bij dr eten weg... Verder is dit wel ook een goed merk brokken.

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:04

Eukanuba of Pedigree zou ik hem voeren!

Pedigree heb je veel opties, kwa wat je hond nodig heeft dat vind ik der ook zo goed aan!

Mag ik vragen wat je pup niet goed deed op royal canin? Geven wij onze hond niet, maar de katten wel en daar ERG tevreden over :j .

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:20

Goed voer is zo lastig.. Ik heb onze Amy een tijdje KVV gevoerd van carnibest, maar hier bleef ze erg mager bij. Toen overgestapt naar farmfood, maar helaas is ze de laatste tijd steeds meer aan het bijten/jeuken op haar rug die nu ook zichtbaar kaler word. Ook in farmfood zit veel graan dus heb zojuist orijen besteld om dat eens te proberen, hier zit helemaal niks van granen in en 80% vlees. Ik ben erg benieuwd, hoop op verbetering.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:23

ik heb op dit moment selection croc van royal canin en is 23 kilo op dit moment want je krijgt 3 kilo gratis en het kost altijd 32 euro.
en het bevalt mij prima.
wat mij overig ook erg goed bevalt is first class maar is niet overal te koop.
maar omdat ze het op beide brokken goed doen heb ik gekozen voor de selection cros van royal canin omdat ik daar ook een stukje goedkoper uit ben.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:30

wij geven donna lam en rijst voer van Fokker afgewisseld met vlees van Prins.
zij heeft een voedsel allergie en alleen hier kan ze tegen.
bij de rest krijg ze erge last van roos en blijft braken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:36

als je geen vlees wilt voeren(kvv,dus geen blikvoer ),dan raad ik je zeker deze brokken aan zonder granen
orijen super voer 80%vlees of vis ligt aan de variant die je kiest en 20%groenten/fruit
dan heb je nog iets goedkoper maar ook goed is taste of the wild en acana.

succes met je hondje kijk wat op het voer staat want royal canine is duur maar nog troep

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:40

mijn hond deed het beter op Orijen dan op Royal Canin.
Laatst nog een restje RC opgemaakt, maar daar ging hij echt ongelooflijke scheten van laten. Echt niet normaal!

Toch ben ik helemaal overgestapt op KVV. ik voer voornamelijk carnibest. Soms afgewisseld met smuldier en voor een dagje weg koop ik Renske.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:43

Ik wil morgen een zak Orijen gaan bestellen
om is te proberen

welke gebruiken jullie?
(Zie hier op onderstaande link zoveel verschillende zakken staan)

Ga hier bestellen morgen :j
http://www.zooplus.nl/shop/merkenwinkel ... 3god0S82OQ

dat verse vlees voeren ga ik me nog is verder in verdiepen
Denk dat ik maandag even naar de dierenwinkel rij
en daar is kijk voor prince
waar iedereen het hier over heeft
om dat 4 dagen in de week bij te voeren :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:50

Mijn zus voert al jaren farmfood, and tegenwoordig ook royal canin met daarbij vers vlees. Ze staal wel allemaal op een precies voor hun uitgerekend dieet...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:52

Ik heb ook bij zooplus besteld, de gewone senior hier zit 80% vlees in. En de komende dagen maak ik de restjes carnibest nog op, mooiste zou zijn een combinatie carnibest + nieuwe brok maar orijen en carnibest kan niet samen denk ik?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:56

mag ik vragen waar je dat op baseerd. want orijen is het beste honden voer(brok vorm).en kvv is ook goed voor een hond.je moet enkel opletten met het voeren van beide soorten op een dag dat er 8u tussen zit inverband met een andere vorm van vertering,en anders gewoon vlees en brok dagen in lassen dan zijn die problemen er niet.succes en ik hoop dat het je hond et voer lekker vind.welke soort orijen moet je even zelf kijken ligt natuurlijk aan leeftijd en of je hond een allergie heeft heeft hij dat dan zou je voor de vis variant moeten gaan
Roelke_ schreef:
Ik heb ook bij zooplus besteld, de gewone senior hier zit 80% vlees in. En de komende dagen maak ik de restjes carnibest nog op, mooiste zou zijn een combinatie carnibest + nieuwe brok maar orijen en carnibest kan niet samen denk ik?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:58

jawel hoor, dan kun je gewoon mengen om over te schakelen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:58

Ik baseer toch helemaal niks? Ik vraag alleen of orijen samen kan met kvv. Ik weet dat het met farmfood wel kan, want dat is een geperste brok. Maar Orijen niet meen ik, vandaar de vraag. Maar dan zit je er idd mee dat er zoveel uur tussen moet zitten en ik heb een klein hondje waarbij ik liever het eten in meerdere porties verdeel vandaar :)

Ik hoop ook dat ze het lekker vind! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:02

En een tussenoplossing als Carnibest? Dan geef je voor het gebit af en toe wat vers erbij :j

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:21

Ik geef al geruime tijd biofood brokken (6 jr), begonnen met krokant, toen light/senior en nu de lam en rijst brok op advies. Zowel de hond als ik zijn er tevreden over. Tijdelijk een uitstapje gemaakt met de dogchow light, maar rare klachten na een maand of 8. (hij heeft enorm moeten omschakelen, vorige baas alleen blik voer, in asiel een mix en nu saaie brokken, voordeel: hij eet echt alles :D )

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:48

Roelke_ schreef:
Ik baseer toch helemaal niks? Ik vraag alleen of orijen samen kan met kvv. Ik weet dat het met farmfood wel kan, want dat is een geperste brok. Maar Orijen niet meen ik, vandaar de vraag. Maar dan zit je er idd mee dat er zoveel uur tussen moet zitten en ik heb een klein hondje waarbij ik liever het eten in meerdere porties verdeel vandaar :)

Ik hoop ook dat ze het lekker vind! :)

Dat is allang achterhaald! Je kan het zonder problemen naast elkaar voeren.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 705.0.html o.a.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:17

Omdat dit het meest recente hondenvoer topic is, wil ik hier mijn vraag ook graag stellen. Sinds een maand heeft mijn hond jeuk... Ze is nu ruim 2 jaar oud en haar vacht glanst prima en ze is 100% vlo- en wormvrij. Echter ze krabt de laatste tijd erg vaak. Het is nog niet zichtbaar (geen haarverlies oid), maar ik vind het geen fijn idee dat ze jeuk heeft. Helpt bv Orijen hier ook voor? (Ik voer vanaf dat ze pup is al Royal Canin).

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:31

Ik voer het middensigment voer van Royal canin, geloof dat het selection heet. Mijn hond ziet er echt heel goed uit, krijg het heel vaak te horen. Ook dit voer 20 kilo 34,95 is niet erg duur. Er gelden gewoon geen regels voor het voer, je moet kijken naar je hond. Wat vind hij lekker en hoe ziet hij eruit. Ik denk zelf dat tenzij je een hond hebt dier last heeft van allergieen, vacht of darmen misschien aangepast moet voeren. Maar voor de honden die niets mankeren, zou ik gewoon droog voer pakken. Ook beter voor de tanden..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:36

ik denk dat je hond misschien allergische is voor of een bepaalde stof in voer of iets anders van buiten af.is er nog iets veranderd sinds dat je hond begon met jeuken,kan bv al zijn van anderwaspoeder.je zou zeker eens kunnen kijken wat je hondje doet op orijen omdat dit gewoon het voer der voer is onder de brokken,of je moet al kijken naar kvv maar niet iedereen wilt dit.als je voor de orijen brok gaat pak dan de vis veriant omdat ze vis meestal pakken bij honden met allergieen
Iorrr schreef:
Omdat dit het meest recente hondenvoer topic is, wil ik hier mijn vraag ook graag stellen. Sinds een maand heeft mijn hond jeuk... Ze is nu ruim 2 jaar oud en haar vacht glanst prima en ze is 100% vlo- en wormvrij. Echter ze krabt de laatste tijd erg vaak. Het is nog niet zichtbaar (geen haarverlies oid), maar ik vind het geen fijn idee dat ze jeuk heeft. Helpt bv Orijen hier ook voor? (Ik voer vanaf dat ze pup is al Royal Canin).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:38

sorry maar dat brok beter voor de tanden is,is ook een fabel van vroeger.in kvv zitten speciale enzymen waardoor de honden geen/weinig tandplak/steen krijgen en bij barf hebben honden hier nouwelijks last van door de botten die ze eten.blikvoer is wel enorm slecht
Udo2001 schreef:
Ik voer het middensigment voer van Royal canin, geloof dat het selection heet. Mijn hond ziet er echt heel goed uit, krijg het heel vaak te horen. Ook dit voer 20 kilo 34,95 is niet erg duur. Er gelden gewoon geen regels voor het voer, je moet kijken naar je hond. Wat vind hij lekker en hoe ziet hij eruit. Ik denk zelf dat tenzij je een hond hebt dier last heeft van allergieen, vacht of darmen misschien aangepast moet voeren. Maar voor de honden die niets mankeren, zou ik gewoon droog voer pakken. Ook beter voor de tanden..