Ragdoll plotseling overleden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:31

Jeetje Claudia wat schrik ik van dit bericht...Heel veel sterkte met het verlies van Diva :(:)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:46

Vreselijk.

Ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel, maar voor de zekerheid toch;
heb je er bij de narcose opgewezen dat ze een speciaal narcosemiddel moeten gebruiken (geloof lichtere dosis)? Mij werd door de ragdoll cattery direct vermeld dat ik dit altijd moet melden bij de dierenarts, omdat ragdolls (samen met meerdere langharige raskatten) bijzonder gevoelig zijn voor het algemene narcosemiddel, en hier vaak niet uit ontwaken.

Ik hoop natuurlijk niet dat dit de oorzaak is, en ga er vanuit dat je het als ragdoll liefhebber weet, en wens je sterkte met het verlies. Het was een erg mooi katje.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:02

Jeetje, wat een vreselijke manier om zo je poes te verliezen... Zo onverwachts! ;(
Sterkte! :(:)

Ludique96

Re: Ragdoll plotseling overleden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:55

Ahh... wat erg ;(
Heel veel sterkte :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:56

Heel veel sterkte, het was een prachtig dier.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:13

Allereerst TS wat afschuwelijk dat je haar zo plotseling moest verliezen....heel veel sterkte. Het was echt een prachtige kat zeg....

Van onderstaand berichtje kijk ik heel erg op, en heb nu misschien wel een verklaring waarom mijn langharige kruising(Heilige Birmaan x Noorse Boskat) tijdens de narcose is overleden....hij werd er niet meer uit wakker en toen ineens stopte zijn hart ermee.

Ik denk nu dat dit wel eens de oorzaak geweest kan zijn.
Marye78 schreef:
Vreselijk.

Ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel, maar voor de zekerheid toch;
heb je er bij de narcose opgewezen dat ze een speciaal narcosemiddel moeten gebruiken (geloof lichtere dosis)? Mij werd door de ragdoll cattery direct vermeld dat ik dit altijd moet melden bij de dierenarts, omdat ragdolls (samen met meerdere langharige raskatten) bijzonder gevoelig zijn voor het algemene narcosemiddel, en hier vaak niet uit ontwaken.

Ik hoop natuurlijk niet dat dit de oorzaak is, en ga er vanuit dat je het als ragdoll liefhebber weet, en wens je sterkte met het verlies. Het was een erg mooi katje.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:16

Mindfields schreef:
Allereerst TS wat afschuwelijk dat je haar zo plotseling moest verliezen....heel veel sterkte. Het was echt een prachtige kat zeg....

Van onderstaand berichtje kijk ik heel erg op, en heb nu misschien wel een verklaring waarom mijn langharige kruising(Heilige Birmaan x Noorse Boskat) tijdens de narcose is overleden....hij werd er niet meer uit wakker en toen ineens stopte zijn hart ermee.

Ik denk nu dat dit wel eens de oorzaak geweest kan zijn.
]

Mindfields, verschrikkelijk. Ik vind het heel erg dat niet alle dierenartsen hier aandacht aan besteden!
Zouden ze uit voorzorg al moeten doen. Heb het even opgezocht en het gaat om het narcosemiddel Domitor!

Citaat:
Het is wel aan te bevelen om als U Uw Ragdoll laat steriliseren/castreren of een andere operatie dit niet met het narcose middel Domitor te doen, er komen onduidelijke aantal sterfgevallen voor bij de ragdoll na operatie met domitor.

Meer info over Domitor, en de contra indicaties: http://www.poezenweide.nl/nieuws/4.html

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:35

@TS...
Wat vreselijk om je poes op deze manier te moeten verliezen. Heel erg veel
sterkte.
Een vraagje. Voor een baarmoederontsteking is de tijd tussen de bevalling en
het daadwerkelijk ziek worden niet een heel erg lange tijd? Het kan natuurlijk
ook los staan van de bevalling. Er zijn poesjes die na de 1ste krolsheid al een
bmo krijgen. Dit puur uit interesse.

Verder heb ik altijd begrepen dat het narcoserisico niet zozeer met het lang
haar te maken heeft maar met het feit dat de katten gemaskerd zijn. De Main
Coon loopt niet extra risico maar de Birmaan en Ragdoll bv wel. Misschien een
combi tussen de maskers en het lange haar?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:03

Chichiba schreef:
Verder heb ik altijd begrepen dat het narcoserisico niet zozeer met het lang
haar te maken heeft maar met het feit dat de katten gemaskerd zijn. De Main
Coon loopt niet extra risico maar de Birmaan en Ragdoll bv wel. Misschien een
combi tussen de maskers en het lange haar?

Wat jij zegt zou idd ook kunnen, ik weet het niet precies meer waar het nou aan lag, kan ook bij gemaskerde katten zijn. Mij is het inmiddels 8 jaar geleden gemeld door de fokker, en ik vraag er eigenlijk standaard om bij de dierenarts mocht het nodig zijn. Beter voorkomen!
Bij Mindfields haar kat zou het dus ook kunnen zijn gekomen vanwege de kruising met heilige birmaan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:51

Marye78 schreef:
Wat jij zegt zou idd ook kunnen, ik weet het niet precies meer waar het nou aan lag, kan ook bij gemaskerde katten zijn. Mij is het inmiddels 8 jaar geleden gemeld door de fokker, en ik vraag er eigenlijk standaard om bij de dierenarts mocht het nodig zijn. Beter voorkomen!
Bij Mindfields haar kat zou het dus ook kunnen zijn gekomen vanwege de kruising met heilige birmaan.

Sorry TS dat we hier op inhaken maar ik schrok eigenlijk behoorlijk van dit bericht, die van mij had indd ook een masker...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:47

Heel erg bedankt voor jullie berichten. De dierenarts was op de hoogte dat ze een lichte narcose moesten gebruiken. Ik wist het niet maar ze gaf het zelf al aan.

De ontsteking heeft er gelijk na de bevalling al gezeten, en is daarna verder gevorderd. Vandaar dat haar gedrag zo veranderde. We dachten dat ze depressief was nadat haar kittens weg waren, maar het kwam dus gewoon door het plagende gevoel in haar buik. Pas toen de ontsteking geknapt is was ze echt ziek geworden, gelukkig heeft ze zich maar kort zo ziek gevoeld.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:56

Aan de ene kant is het inderdaad vervelend dat er ingehaakt wordt op de mogelijke oorzaak. Aan de andere kant kunnen er niet genoeg mensen gewaarschuwd worden natuurlijk.

Mijn lieve Plofje heeft het maar net gehaald, ik heb haar zwaar onderkoeld gevonden in een (buiten gebruik zijnde) kattebak. De dierenarts heeft zelfs nog gevraagd hoe het met me ging (twee weken nadien) en was hoogst verbaasd dat ze nog leefde. Ook hij heeeft een lichte narcose gebruikt, Plof heeft gewoon geluk gehad.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:35

Jemig Clau.. ;( Wat verschrikkelijk.. Ik wist hoe gek je was op Diva. Vreselijk dat het op zo'n manier is gegaan.. Heel veel sterkte. :(:)