Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marye78 schreef:Vreselijk.
Ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel, maar voor de zekerheid toch;
heb je er bij de narcose opgewezen dat ze een speciaal narcosemiddel moeten gebruiken (geloof lichtere dosis)? Mij werd door de ragdoll cattery direct vermeld dat ik dit altijd moet melden bij de dierenarts, omdat ragdolls (samen met meerdere langharige raskatten) bijzonder gevoelig zijn voor het algemene narcosemiddel, en hier vaak niet uit ontwaken.
Ik hoop natuurlijk niet dat dit de oorzaak is, en ga er vanuit dat je het als ragdoll liefhebber weet, en wens je sterkte met het verlies. Het was een erg mooi katje.
Mindfields schreef:Allereerst TS wat afschuwelijk dat je haar zo plotseling moest verliezen....heel veel sterkte. Het was echt een prachtige kat zeg....
Van onderstaand berichtje kijk ik heel erg op, en heb nu misschien wel een verklaring waarom mijn langharige kruising(Heilige Birmaan x Noorse Boskat) tijdens de narcose is overleden....hij werd er niet meer uit wakker en toen ineens stopte zijn hart ermee.
Ik denk nu dat dit wel eens de oorzaak geweest kan zijn.
]
Citaat:Het is wel aan te bevelen om als U Uw Ragdoll laat steriliseren/castreren of een andere operatie dit niet met het narcose middel Domitor te doen, er komen onduidelijke aantal sterfgevallen voor bij de ragdoll na operatie met domitor.
Chichiba schreef:Verder heb ik altijd begrepen dat het narcoserisico niet zozeer met het lang
haar te maken heeft maar met het feit dat de katten gemaskerd zijn. De Main
Coon loopt niet extra risico maar de Birmaan en Ragdoll bv wel. Misschien een
combi tussen de maskers en het lange haar?
Marye78 schreef:Wat jij zegt zou idd ook kunnen, ik weet het niet precies meer waar het nou aan lag, kan ook bij gemaskerde katten zijn. Mij is het inmiddels 8 jaar geleden gemeld door de fokker, en ik vraag er eigenlijk standaard om bij de dierenarts mocht het nodig zijn. Beter voorkomen!
Bij Mindfields haar kat zou het dus ook kunnen zijn gekomen vanwege de kruising met heilige birmaan.